4 Nisan 2007 Çarşamba

Zeytinyağlı Nohutlu, Brokoli ve Karnabahar Yemeği

NohutluBrokoli

Bu tarif özellikle brokoli ve karnabahar gibi sebzeleri sevmeyenlere ithaf edildi. Çünkü bunu yiyipte bu sebzeleri sevmeyene şaşarım :) Canlı ispatı benim eşim :) Ağzının sularını akıta akıta tabağını sıyırıyordu en son lokmasında bile.
Tarifin sahibi anneannem. Çok basit ve zahmetsiz, hemde çok sağlıklı. Ayrıca çalışan bayanlar için çok da pratik..

Malzemeler
  • 1 adet karnabahar
  • 1 adet brokoli (marketlerde hazır pakette satılıyor tamamını kullandım)
  • 2 baş kuru soğan
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet konserve haşlanmış nohut
  • Zeytinyağ
  • Tuz
  • Pul biber
  • 1 tablet bizim tavuk bulyon
  • Su
  • 2 adet domates
Yapılışı
  1. Öncelikle karnabaharı dallarından ayırın. Çok küçük parçalara bölmeyin. Büyük parçalar halinde hem daha lezzetli oluyor hem de daha estetik görünüyor.
  2. Brokoliyi paket olarak aldıysanız zaten parçalara ayrılmış oluyor çok büyük parçaları biraz ufaltmanız yeterli. Bunda da karnabahar gibi çok ufalamadan iri parçalar kullanın.
  3. Soğanları dörde bölün.
  4. Tencereye soğan, karnabahar ve brokoliyi koyun. Çok az buhar yapmasını sağlayacak kadar su ilave edin. El terazi göz mizan :)
  5. Domatesleri rendeleyin ve sebzelerin üzerine dökün.
  6. Zeytinyağını arzunuza göre ilave edin. Ben aşağı yukarı yarım çay bardağı kadar koydum.
  7. Kırmızı biberi dilimleyip ekleyin.
  8. Bir süre sebzelerin haşlanmasını bekleyin. Bu arada kaynar suda bulyonu eritin. Arzunuza göre taze tavuk suyuda kullanabilirsiniz. Çok sulu bir yemek olmaması gerektiği için ben bulyonu 1 bardak suda eritip ekliyorum.
  9. Sebzelerin çok haşlanmasına izin vermeyin dağılmasınlar. Nohutu süzün ve yıkayın. Tencereye ekleyin.
  10. Arzunuza göre tuzunu ilave edin.
  11. Piştikten sonra servis yaparken üzerine pul biber serpin.
Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. Yaseminin sanatına bizzat şahit olmuş ve yemeklerini kalite kontrolünden geçiren biri olarak, bu yemeğin "brokoliyi nasıl yesem de bana tadı güzel gelse hımm..." gibi düşüncelerime son verdiğini söyleyebilirim. Hem sıcak hem de soğuk yendiğinde lezzetinden hiçbir şey kaybetmeyen bu sağlık abidesi, brokoli ve kardeşi karnıbaharın nohutla biraraya gelerek damağınızda güzel tadlar bıraktığı harika bir tarif...Ellerine sağlık yasocum...

    YanıtlaSil
  2. sagol demetim :) hakkaten nasil istahla yediniz kari-koca vallahi hayran kaldim.. afiyetler olsun, sizin yiyin yeterki ben daha cookkk sevmediginiz ama seveceginiz seyler yapacagim :)

    YanıtlaSil
  3. dün akşam denedim ve bugün kalanını iş yerine götürdüm ilk defa yaptığıma arkadaşlar inanmadı lezzeti ve görüntüsü çok hoş dediler eşim de hiç nazlanmadan yedi ben zaten bayılırım brokoliye kısacası şahaneydi çok teşekkür ederim yasemin hanım bu akşam kabak öğreteni denicem bakalım nasıl olacak böyle sağlıklı ve lezzetli tarifleri bizlerle paylaşmaya devam edin görüşmek dileğiyle çok öptüm:)

    YanıtlaSil
  4. Deneyeceğim bu akşam.
    Karnıbaharı ve brokoliyi birleştireceğim gratenden farklı bir yemek arıyordum, nohut süper fikir:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin