22 Nisan 2007 Pazar

Ufacık (!) Tefecik İçi Dolu Pizzacık (Etnik Pizza)

etnikpizza01K

Bu tarifi ilk denediğimde yaklaşık 50 kişilik misafir ağırlamıştım. Ve inanın adındaki ünlemden de anlayacağınız üzere çok rahat yetti ve arttı bile. Tabii servis yaparken büyük dilimler değil küçük dilimler kullanmak işin sırrı ;) Aslen tarifin orjinal adı "Etnik Pizza", ve tarif Sahrap Soysal'dan. İlk uygulamamdan beri beni hiç şaşırtmayan ve süprizi olmayan bir tarif. En güzel yanıda her ne kadar tarifte belli malzemeler ve ölçüler versede siz kendi arzunuza göre istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. :) İşte benim uyguladığım hali...

etnikpizza06K

Malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 adet normal boy sosis
  • 1 su bardağı doğranmış yeşil zeytin
  • 1 su bardağı rendelenmiş hellim peyniri (herhangi bir peynir olabilir, en yakışanı beyaz peynir. Bu seferlik bende olmadığı için hellim kullandım)
  • 2 adet yeşil sivri biber
  • 2 adet orta boy domates
  • 1'er çay kaşığı tuz, karabiber
  • 1 çorba kaşığı kuru fesleğen
Yapılışı
  1. Sosisleri, biberleri küçük küpler halinde doğrayın.
  2. Domatesleri içindeki çekirdekleri çıkararak kabuklarıyla beraber küçük küpler halinde doğrayın. (Sahrap Hanımdan dipnot: Sulu kısımları alınan domates hamuru sulandırmaz, sadece tat verir.)
  3. Yumurta, yoğurt ve sıvıyağı mikserin yüksek devrinde 2-3 dakika çırpın.
  4. Kabartma tozu ve unu karışıma ilave edip çırpmaya devam edin. Bu aşamada hamur miksere epeyce dolanıyor onun için tüm malzeme karışınca kaşıkla karıştırmanızı tavsiye ederim. Ama eğer mikseriniz Kitchen Aid tipi güçlü motora sahipse kullanabilirsiniz. (Eşim sağolsun :). Daha önce el mikseri ile yapmıştım epey uğraştım makineyi temizlemek için.)
  5. Hamur karışımına tüm iç malzemesini (peynir, sosis, domates, biber, baharatlar) ilave edip tahta kaşıkla karıştırın.
  6. Tarifte 30-35 cm'lik kare veya dikdörtgen kalıbını öneriyor ama ben daha önce büyük boy kare borcamda, bu seferde büyük yuvarlak kelepçe kalıpta pişirdim. Bu kısmı birazda sizin nasıl bir kalıp kullanmak istediğinize baplı. Ama pizza biraz büyük olduğu için geniş kalıp tercih edin. Ve kalıbı önce mutlaka yağlayın.
  7. Pizzayı 5 dakika önceden ısıttığınız fırında 175 derecede üzeri iyice kızarana kadar, yaklaşık 40 dakika pişirin. Sıcak ya da ılık servis yapın. Özellikle pazar kahvaltılarında birebir..
Afiyet olsun...



Lezzet Şubat 2010 - Etnik Pizza

Lezzet dergisi subat 2010 sayısında bu tarifim yayınlandı. Ama servisi minik kareler halinde yaptım.. O şekilde hoş bir sunum elde ediyorsunuz.. Afiyetle...

3 yorum:

  1. Merhaba Yasemin! Tarifinden bile belli çok güzel olacağı. Ama, 4 yumurta fazla değil mi? Hani keklerde yumurta kokusu olunca hoş olmuyor ya, öyle olmasın? Denemeden bi soruyum dedim. "Aaa bu da sorulur mu canım" deme, sen acemiliğime ver, mutfakta çok yeniyim.

    YanıtlaSil
  2. selam acemi :) ben aynen dedigim gibi 4 yumurta ile epey cok sefer yaptim.. farkli kisilere.. daha kimse yumurta koktugunu solemediki bende almadim.. zaten icindeki peynir domates biber falan inan sende almazsin.. yani bence 4 yumurta ile dene derim.. baktin seni rahatsiz etti 3 yaparsin. ama eminim etmez ;) simdiden afiyetler olsun!!

    YanıtlaSil
  3. Yaseminciğim geliyorum gidiyorum ama sen yoksun....Daha sık uğra lütfen bloğuna....Bu arada pizza tadında böreğini denedim.Mkemmel bir tat.Ellerine sağlık...Hemencecikte kaynak vererek bloğuma ekledim.Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin