12 Nisan 2007 Perşembe

Yedi Tahıllı Ekmek

yeditahilliekmek

Dün akşam pratik yemek yapma akşamımdı. Buda pratik ekmek :). Bir gece önceden hazırladığım ekmeğim Söke Yedi Tahıllı Un Karışımdan gene şahane yumuşaçık ve çok sağlıklı bir ekmek.

Malzemeler:
  • Söke® Yedi Tahıllı Unu Karışımı
  • Kutunun içinden çıkan 1 poşet instant maya
  • Ilık Su (225ml)
  • Zeytin yağı (arzunuza göre)
Hazırlanışı:

1. Makineye her zaman önce sıvıları koyuyorsunuz. Su ve zeytin yağı bu tarifteki sıvılarımız :)
2. Üzerine un karışımını sıvıları örtecek şekilde ekliyorsunuz.
3. Unun ortasında bir çukur açıp, sıvılara gelmeyecek kadar, mayayı ortasına boşaltıyorsunuz.
4. Makineyi normal ekmek pişirme konumu (1.ayar), dark crust, 2 lb ağırlığını seçiyorsunuz. Ve Başlat düğmesine basıyorsunuz.

Bittiğini bildiren bip sesini duyduğunuz da makinenin fişini çekin ve bırakın ekmeğiniz biraz dinlensin. Ekmeği sıcakken kesmeyin dağılabilir. Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. Merhaba, ekmek çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler pembeli :) girdim senin mutfagina da baktim, ne gusle kurabiyeler onlar.. ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Yasemin,
    Kahveli kek ikramın için çok teşekkürler. Şu an karnım tok olsa da bayıla bayıla yedim çayımın yanında, çok teşekkürler. Ancak iki yıldır hiç bir ebe sobe oyununa katılmadım desem ve oyunların dışında kalmayı seçtiğimi söylesem bilmem alınır, kırılır mısın? Kırılmazsın umarım. Güzel günler diliyorum.
    Tijen

    YanıtlaSil
  4. selam tijen :) hic onemli degil oyuna katilmamis olman :) geldin kekimden yedin ya yeter bile :) afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  5. Yasemin , bu ekmeği denemiş biri olarak lezzeti , yumuşaklığı ve sağlıklı olması konusunda sana katılıyorum..
    Ne diyeyim eline sağlık .
    nur

    YanıtlaSil
  6. afiyetler olsun nurcum yaptıgım ekmekler içinde en yumuşağı bu oldu gerçekten :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık ekmekler ve diğer yemeklerin hepsi çok güzel, sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. afiyetler olsun ebrulitatllar :) bu arada siteni ziyaret ettim sendekilerde bir okadar nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin