16 Nisan 2007 Pazartesi

Saklı Tavuk :)

Bu yemeğe ne isim vereceğimi bilemedim bende böyle bir isim verdim :) İçine çatalı daldırmadan içinde tavuk olduğunu anlayamayacağınız bir yemek bu çünkü. Aslında gizli tavukta diyebilirdim ama oda çok gizemli olurdu canım bu kadarda abartmayalım :P. Şimdi efendim elde kalanları değerlendirelim bir kaç güzel lezzeti biraraya getirelim dedim ve ortaya çok keyifli, baharatlı ve hafif bir yemek çıktı. Hazırlaması sadece 15 dakika olan bu yemek tüm acelesi olan ama değişik lezzetler denemek isteyenlere tavsiye olunur...

Malzemeler
  • 6 parça kemiksiz but
  • 2 adet yufka
  • kekik
  • pulbiber
  • tuz
  • zeytinyağ
  • karabiber
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı ufalanmış peynir
  • 1/2 çaybardağı kaynar su
Yapılışı
  1. Tavukları ufak ufak parçalara kesin ve az zeytinyağı konmuş hafif çukur bir tavada çevirin. altlı üstlü iyice pişsinler. Bu arada kızarmaya başlayınca suyu ilave edin, arzu ettiğiniz kadar karabiber ekleyin ve kapağını kapatın.
  2. 5 tane sufle kabını veya küçük fırın kaplarını zeytinyağı ile yağlayın.
  3. Yufkaları kapların içini örtecek ve üstünü kapatacak şekilde parçalara ayırıp sufle kaplarına yerleştirin.
  4. Bu arada iyice pişen tavuklarınızın altını kapatın. Suyunu dökmeden sadece tavuk parçalarını yufkaların içine paylaştırın.
  5. Biraz tuz, kekik ve pul biber serpin.
  6. Peyniri kaplara bölüştürün.
  7. Üzerlerine tavada kalan tavuk suyunu bölüştürün.
  8. Yumurtayı küçük bir kasede çatal ile çırpın.
  9. Yufkaların ağzını kapatın ve yumurtayı üzerlerine sürün.
  10. 180 derecede önceden ısıttığınız fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. Guzel gozukuyor.Elinize saglik.
    Isim olarak Tavuk Sobe ye ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar sevgili Yasemin,
    Ellerine sağlık bu tarif çok hoş olmuş. Bu arada tavuk sobe ismi güzel olurmuş bence de :) benim de ismini bulamadığım bir tarif var sitemde. Tavuklu aperatif diye isim takmıştım ben de. Seninki kadar yaratıcı değil ama idareten işte :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. selam selen :) insan gusel parcalari birlestirip gusel yemekler yapmayi beceriyorda isim bulmak hakkaten zor :) sasiyorum o imambayildi isimlerini falan nasil bulmuslar :) ilk imama denettirmisler oda bayilmis heralde :D. afiyet olsun, bu arada senin kadayifda super gorunuyor ellerine saglik.

    isim fikri icin tesekkurler anonim :) sende isim verseydin daha guzel hitap edebilirdim sana :) tavuk sobe diyebilirim aslinda. himm.... afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin