11 Nisan 2007 Çarşamba

Bende Sobelendim :)

Bu kovalamaca çok eğlenceli birşeymiş ya. Sevgili Nur beni sobelemiş. Hem de en sevdiğim tatlı olan profiterolle. Artık bu tarifi uygulamak bana farz oldu. Yanındada nefis bir limonata.
Bu oyunda bana en zor gelen kısım ithaf edeceğim kişileri bulmak. Hem az kişi tanımamdan hemde kimin sayfasına baksam çoktan sobelenmiş olduğunu gördüm.. Şimdi bakalım bulabildiğim kadar sobeledim :)

Şimdi geçelim oyunun soru ve bendeki cevaplarına;

1.1 Daha önce yaşadığım 3 şehir
8 yaşıma kadar Denizli'nin Çivril ilçesi, ondan sonra da hep İstanbul. Annemin dediğine göre bebekken İzmir, İstanbul arasında gidip gelmişiz kısa süreler ama hatırlamadığıma göre yaşadım diyemem di mi? :)

1.2 Tatil için gittiğim ve önerdiğim 3 yer
Kesinlikle gidilmesi ve görülmesi gereken yerler, Moskova-Rusya (bir hafta sonu yeter artar bile, ama yanınızda muhakkak Rusça bilen olmalı, çünkü Rusların ingilizce problemi mevcut), Floransa-İtalya (en az bir hafta gerek bu ülkenin dünya güzeli şehrinde gezmek için ve avrupa şehri olmasına rağmen çat patta olsa italyanca bilmek veya bilenle gezmek), New York-USA (her gidişimde insanı hayrete düşüren uyumayan şehir NY, ışıkları, kalabalığı, hareketliliği ve gürültüsüyle...)

1.3 Yaşamak istediğim 3 şehir..
Ben canım Türkiyem dışında bir yerde yaşayamam heralde. Ne kadar memleket gezsemde hiçbiri insanın kendi memleketi gibi olmuyor. Türkiye içinde de yaşayabileceğim iki şehir var biri İzmir biride İstanbul. Nede olsa alıştık bir kere metropolitan hayatına :) Bu da ne demekse bak şimdi.. Ama illaki bir 3.söylemem gerekirse ufak bir kıyı bölgesinde yaşamak isterdim mesela Ayvalık olabilir. :)

2.1 Şu andaki Mesleğim
Üniversiteden Bilgisayar Mühendisi olarak mezun olduğumdan beri aynen mesleğimi yapmaya devam ediyorum.

2.2 Dünyaya yeniden gelseydim
Bu çok ütopik bir hayal olduğu için ben bu dünyada hali hazırda yaşarken yeni dünyalar kurmayı tercih ediyorum. Olmayacak dua ya amin demiyeyim dimi :) Bu dünyada yeni bir yaşam kurmam gerekseydi bunu sakin bir kıyı beldesinde eşimle ve ailemle sevimli bir pansiyon, restaurant işleterek kurmak isterdim...

2.3 Kesinlikle ben yapmak istemezdim dediğim meslek,
Bu soruda Nur'a katılıyorum ben asla Doktor olamazdım. Çünkü çok duygusalım, artık oturur hastalarla beraber ağlar en sonunda bende hasta olurdum :)

3.1 Yaşam felsefemi oluşturan söz
"Cennet tabiki ucuz değil, Cehennem dahi Lüzümsuz Değil" Bediuzzaman Said Nursi

3.2 Bir kitaptan alınma çok sevdiğim bir söz , cümle yada paragraf

Aslında bu alıntı bir kitaptan değil, değer verdiğim bir insanın yazdığı hikayeden...

_ Ölmek için garip bir yol, neden bu kadar uğraştın?
_ Ne için uğraşmışım?
_ Ölmek için. Dağlarda günlerce dolaşmışsın dosyanda böyle yazıyor.
_ Ben ölmek için dolaşmadım, ben aradım.
_ Neyi arıyordun peki?
_ Bir şey aramam gerekmiyordu, ben sadece aradım.
_ Seninki bi kaçış bence. Sende topluma ayak uyduramayıp kaçanlardansın.
_Kaçtığım doğrudur. Her insan kaçar. Bende istemeye istemeye bir Bize aitim ve Bizden kaçtım.

3.3 Çok sevdiğim bir şiir

KALDIRIMLAR

Sokaktayım, kimsesiz bir sokak ortasında;
Yürüyorum, arkama bakmadan yürüyorum.
Yolumun karanlığa saplanan noktasında,
Sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum.

Kara gökler kül rengi bulutlarla kapanık;
Evlerin bacasını kolluyor yıldırımlar.
İn cin uykuda, yalnız iki yoldaş uyanık;
Biri benim, biri de serseri kaldırımlar.

İçimde damla damla bir korku birikiyor;
Sanıyorum, her sokak başını kesmiş devler...
Üstüme camlarını, hep simsiyah, dikiyor;
Gözüne mil çekilmiş bir âmâ gibi evler.

Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi;
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi;
Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır.

Bana düşmez can vermek, yumuşak bir kucakta;
Ben bu kaldırımların emzirdiği çocuğum!
Aman, sabah olmasın, bu karanlık sokakta;
Bu karanlık sokakta bitmesin yolculuğum!

Ben gideyim, yol gitsin, ben gideyim, yol gitsin;
İki yanımdan aksın, bir sel gibi fenerler.
Tak, tak, ayak sesimi aç köpekler işitsin;
Yolumun zafer tâkı, gölgeden taş kemerler.

Ne sabahı göreyim, ne sabah görüneyim;
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları!
Islak bir yorgan gibi, sımsıkı bürüneyim;
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.

Uzanıverse gövdem, taşlara boydan boya;
Alsa buz gibi taşlar alnımdan bu ateşi.
Dalıp, sokaklar kadar esrarlı bir uykuya,
Ölse, kaldırımların kara sevdalı eşi...

Necip Fazıl Kısakürek



Bu güzel ve lezzetli kahveli kekimi, yanında bir fincan nefis kahve ile sevgili Neslihan, Tijen ve Şükran'a ikram ediyor ve kendilerini bu oyuna davet ediyorum.







Nefis krepi yanında ev yapımı nefis bir reçel çeşitiyle beraber sevgili Zinnur, Zuhal ve Burcu ya ikram ediyor ve kendilerini bu oyuna davet ediyorum.







Benim olay doğum günü kurabiyelerimi yanında nefis bir çay ile beraber Binnur, Burcu ve Melda ya ikram ediyor ve kendilerini bu oyuna davet ediyorum.

6 yorum:

  1. kurabiyeler enfes görünüyor, teşekkür ederim ;) bi bardak soğuk sütle harika olurdu :) hiç iyi olmadı blog gezmem bu saatte :)

    YanıtlaSil
  2. selam melda :) valla konu yemek oldumu inan saatlerin bir önemi kalıyor :) insan boğazına düşkün olmaya görsün bizim gibi :)) Afiyetler olsun!!!

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Yasemin siteni bu gün keşfettim.Çok beğendim.Çok özenli.Tebrik ederim.Bende henüz 1 aylık çok hevesli bir blogcuyum, henüz fazla bir çevrem yok,sadece bir kaç arkadaşım var. Umarım zamanla çoğalır.Sana sormak istediğim şey, sitende,linklerin üzerine gidince sayfaların gösterilmesi.Kelimenin tam anlamı ile muhteşem bir özellik bayıldım.Eğer kendin yapmadıysan ve bir sakıncası yok ise bana öğretirmisin.Şimdiden teşekkürler
    Banada beklerim.
    Sevgiler
    Müge
    http://hunerlibayanlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  4. merhaba muge beni bulmana çok sevindim :) hoşgeldin sefalar getirdin :)
    snap shot özelliği bedava gelen bir hizmet "http://www.snap.com" bu adrese girersen sende sitende kullanabilirsin :) güle güle kullan..

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim... her zaman beklerim, artık sende takip ettiklerim arasındasın.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. sagol mugecim :) sende benim listemdesin artık :) bu arada kurabiyelerine bayıldım elerine sağlık!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin