12 Nisan 2007 Perşembe

Peynirli Çiftlik Eriştesi

CiftlikEristesi

Buyrun size bir can simidi daha :) Dün akşamki menüm benim gibi işten 7 de eve gelip yemeğe misafir çağıran bayanlar için :) Kolay, pratik ve lezzetli.. Bu tarifin en pratik yanı sebze karışımın dahi hazır olması. Piyale'nin Çiftlik Eriştesi çünkü :) Paketin içinden sebzeler dahi çıkıyor. Ben birde ekstradan peynir ilave edip erişte şöleni yaptım arkadaşlara. :) Ama sizde hazır bu paketlerden yoksa normal erişte ile sadece peynirli ve 1 adet domates rendesi ile yapabilirsiniz. O zamanda nefis bir erişte elde edersiniz.

Malzemeler
  • 1 paket Piyale çiftlik eriştesi
  • 3 bardak kaynar su
  • 1 su bardağı peynir (ben tam yağlı örgü peyniri kullandım, ama beyaz peynir daha çok yakışır kanımca)
  • tuz
  • pul biber
  • 2 kaşık tereyağ
Yapılışı
  1. Tereyağını tencerede kızdırın.
  2. Erişteleri ekleyin ve yağda 2-3 dakika kavurun.
  3. Üzerine kaynar suyu, sebze karışımını ve tuzunu ilave edin. Kapağını kapatın.
  4. Tüm suyu çekince peynirin bir kısmını üzerine dökün ve karıştırın. Peynir iyice eriştelerin arasına karışsın.
  5. Peynir iyice eriyince ocaktan servis tabağına alın. Üzerine kalan peyniri ve pul biberi serpin.
Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Merhaba yine ben. Kesinlikle bu yemek çok leziz olmuştur çünkü bende severim erişteyi. Hele üzerine peynir koyup hmmmm lezizzzz. Ama bide ben bunu Burdur'da nasıl yaparız onu anlatayım. Anlatmasam eksik kalırım illa bi Burdur diyecem yaa. Bir kere biz buna ev eriştesi deriz ve kendimiz yaparız :) Neyse normal erişte gibi pişiririz ama yağ olarak sadece tereyağı koyarız. Erişte pişerken bir tarafta peynir rendeler ve maydonoz doğrarız. Bunları güzelce karıştırırız. Erişte pişince kayık tabağa(biz böyle deriz siz ne dersiniz bilmem. oval servis tabağı) koyarız. Üzerine maydonoz ve peynir karşımını dökeriz ve bayıla bayıla yeriz. Tabi bu artar. Hepsini bitiremeyiz. Bu durumda Bunu dolaba koyarız. Tekrar yemek istediğimizde ise hiç ısıtmaya gerek kalmadan dolaptan çıkarıp biraz bekletip yeriz. Sıcak ve soğuk herhalukarda güzeldir. Börek gibi. Tabi erişteyi biz kendimiz yaparız dedim yaa. Peynirinde tuzlama kısmı bize ait ve tereyağı da halis tereyağı. Hepsi el yapımı. Birde maydonozu bahçeden kendiniz topladınız ise artık tadını siz düşünün. Herşey doğal herşey leziz ahhhh memleketim..

    YanıtlaSil
  2. amanin aysenur sen adami oldurursun :) bu ne gusel bisey ya.. bak simdi ben bi memleketime gidiim (denizli-civril) ordan alip gelirim eristeleri aynen uygularim senin tarifi :) eminim nefis olacak.. yalniz bizim sizden bir farkimiz var bizde yapilan bir yemek hic ertesi gune kalmio :)) malum biraz oburuz :))))

    YanıtlaSil
  3. yasemin Hanım sizdemi denizlilisiniz:)ay çok sevindim bende (denizli-çal):)
    ben ev eriştesi satan biryer buldum oradan alıyorum,bu piyaleyide denemek isterim yapımını,su miktarını bile yazmışsınız,ben erişte pişirmeyi pek beceremiyorum,ev ariştesini alıyorum makarna gibi haşlayıp sonra yağda biraz döndürüyorum ama ıslak gibi oluyor:(
    o erişteyi nasıl pişirmeliyim,su miktarını falan nasıl ayarlamalıyım?
    şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. gulsen hemseri bile sayiliriz, ha cal ha civril :) bende denizli civril :) simdi eristede dedgin gibi su miktarif biraz hassastir. makarna gibi haslanip suzulerekte yapilabilir ki ben o sekildede cok yaptim. ama yinede en dogrusu yeteri miktarda su ekleyip hicbi sekilde suzmemek.. simdi oncelikle aldigin ev eristesini firinda biraz kavurmalisin mutlaka. bu onemli :) ondan sonra suda hasladiginda hamur gibi degil eriste gibi olacaktir.. su miktarinida az koyup eger suyunu cektiginde hala pismediyse yavas yavas kaynar su ilave etme yontemine gidebilirsin.. umarim anlatabilmisimdir. ama oncelikle firin tepsisine pisirecegin kadar miktari serip grill de biraz kizartirsan istedigin sonucu elde edersin eminim.. simdiden ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  5. yasemin hanım..ben de denizlili bir takipçinizim ama istanbuldayım..ben de çok yaparım sizin gibi erişteyi ve gerçekten çok lezzetli olur bol peynirli:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin