10 Nisan 2007 Salı

Kahveli Kek

KahveliKek

En sevdiğim içecek olan kahvenin en sevdiğim abur cubur olan kekle birleşmesi benim için en sevdiğim tatlıyı ortaya çıkardı. Aslında cumartesi akşamı için aklımda kek yapma fikri yoktu. Ama son anda canım birde kek çırpıveriyim dedim. Aman ne iyi demişim. Bence bunu sık sık söylemeliyim. Bu olağanüstü kekin tarifi Beyaz Mutfak kitabından. Aslen tarifte üzerine karamel sürülüyor ama benim gece için zaten yeterince ağır bir tatlım vardı, bende kekde bu kısmını es geçtim :) Birde tarifi tam okumadan alalacele işe girişinde süt ve kremanın ölçülerini ters yaptım :) Ama bu sonucu değiştirmedi. Sizede aynen kendi yaptığım gibi anlatacağım.. Bu kekin yanında en iyi ne gidiyor biliyormusunuz, Kahve :))

Malzemeler
  • Yarım paket margarin (orjinal tarifte tereyağ diyor ama ben kekde tereyağı kokusunu biraz ağır bulduğum için margarin kullandım)
  • 1 su bardağı artı 1,5 çay bardağı pudra şekeri
  • 5 adet yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı filtre kahve (starbucksın arabian mocha bold aromalı kahvesinden kullandım. Siz herhangi bir granül kahveyi kullanabilirsiniz, aslında birde türk kahvesiyle denemek lazım, hım.. )
  • 1 paket kabartma tozu
  • 50 gr labne peynir
  • 70 ml süt
  • 50 ml krema
Yapılışı
  1. Un, kabartma tozu ve kahveyi karıştırın.
  2. Ayrı bir kapta margarin ve şekeri çırpın. Yumurtaları birer birer ilave ederek çırpın.
  3. Unlu karışıma ekleyin. Süt, krema ve peyniri ekleyip karıştırın. Bu aşamada mikser kullanmadım. Çırpma teli ile karıştırdım. Kekin kabarması için daha iyi bi taktik.
  4. 165 derecede önceden ısıttığınız fırında 40-45 dakika, klasik taktik, kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
  5. Arzu ederseniz soğuduktan sonra üzerine karamel sos dökebilir o şekilde servis edebilirsiniz. Ya da benim gibi sadece pudra şekeri ile süsleyebilirsiniz..
Yanında bir fincan filtre kahve ile servis yapmanız özellikle tavsiye edilir.. Afiyet olsun..

9 yorum:

  1. Arkadaşlar kek gerçektende bi harika. Yumuşacık ve çok da hafif.. Başka söze ne hacet. Yiyin gari..

    YanıtlaSil
  2. ya hersey cok guzel elinize saglik da ben kac kilo oldugunuzu merak ettim...

    YanıtlaSil
  3. enteresan ilk kez bole tuhaf bir yorum aldim :D cook kiloluyum diyelim :D eee ne de olsa hanimlara yaslari ve kilolari sorulmazmis :P

    YanıtlaSil
  4. margarini erityomuyuz

    YanıtlaSil
  5. merhaba Serap, hayır margarini eritmiyorsun. oda ısısında iyice yumuşamış margarin olması gerekiyor. hemen tarife ilave edeyim. teşekkürler hatırlatma için...

    YanıtlaSil
  6. kahveli kekinizi bugün denedim beni yanilmadi tesekkürler tarif cok güzel denemenizi tavsiye ederim ben granül kahve koydum tam erimedi icersinde sanirsam Türk kahvesi cok yakisacak Allahin rahmeti üzerimize olsun amin selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  7. İlk kez bir siteyi inceledim ve yorumlardan,yazılardan "tanışsam ne iyi anlaşırız" dediğim birini buldummm,ellerinize sağlık herşey harika :))

    YanıtlaSil
  8. :) tesekkurler begum, ee bakarsin tanisiriz bigun :) gorusmek uzere..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin