16 Nisan 2007 Pazartesi

Tavuklu Mısır Çorbası

tavuklumisircorbasi07

Bu hafta ilk etkinlik haftam olduğu üzere çoğunlukla tavuklu tarifler vereceğim size önce çok güzel içinizi ısıtacak bir çorba tarifi vereyim. Bu çorbanın benzerini ilk çin lokantasında içmiştim. O gün bugündür yapmaya hevesim vardı. En son bir kaç tarif ve damak tadımı birleştirip birşeyler ortaya çıkardım. İlk yaptığımda mısırların tamamını hiç ezmeden koymuştum. O zaman bu kadar lezzetli olmuyor. Onun için kesinlikle mısırların bir kısmını iyice ezmenizi tavsiye ederim (Ben rondodan geçirdim). Hem çorbaya kıvam katıyor hemde yoğun mısır tadını daha iyi alıyorsunuz... :)

Malzemeler
  • 1 su bardağı ezilmiş mısır
  • 1 su bardağı tane mısır
  • 5 su bardağı kaynar su
  • 2 orta boy patates
  • 1 adet sivri yeşil biber (tercihen acı olması iyi olur bu çorbaya acılık çok yakışıyor)
  • yarım su bardağı ince kıyılmış maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 2 tavuk göğüs
  • Zeytinyağ
  • tuz
Yapılışı
  1. Tavukları küçük küpler halinde doğrayın bir tavada az yağ ile çevirin, 1 su bardağı kaynar su ve biraz tuz ilave ederek haşlanmaya bırakın. Haşlanınca altını kapatın. Kendi suyunda kalsın.
  2. Patatesleri soyup küçük küpler halinde doğrayın. Başka bir tencerede az yağ ile kavurun.
  3. Biberi ince halkalar halinde doğrayın ve patateslere ekleyin.
  4. Üzerine 4 bardak kaynar suyu, tavuğuda suyuyla beraber ekleyin. Çorbanın duruluk kıvamına göre daha kaynar su ilave edebilir yada daha az su ilave edebilirsiniz burası size kalmış :)
  5. Tuzunu arzunuza göre ayarlayın.
  6. 1 bardak ezilmiş mısırları ve mısır tanelerini ekleyin. Bir taşım kaynatın.
  7. Küçük bir kasede yumurtayı çatalla çırbın. Çorba kaynarken üzerine yavaş yavaş ekleyin. Bu arada yumurta sıcakla hemen pişecektir. Özellikle beyaz kısmı dalga dalga olur bu çorbaya hem estetik bir görüntü hem de lezzet katacaktır. Paniğe gerek yok.. ;)
  8. Maydanozlarıda ilave edip altını kapatın. Sıcakken servis yapın.. Servis yaparken üzerine acı sos veya pul biber dökebilirsiniz..
Afiyet olsun..

3 yorum:

  1. Eline sağlık canım...Çok güzel görünüyor...Selamlar.....

    YanıtlaSil
  2. afiyetler olsun canim her zaman beklerim :) ve aleykum selam :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba yasemin abla.
    ben 18 yasında daha yeni yeni yemek yapmaya başlayan bir öğrenci olarak tariflerinizden yararlanıyorum ve cok güzel oluyorlar. Birsey soracaktım ezilmis mısırı nasıl koyuyorsunuz konserve olarak değil mi? Simdiden tesekkürler..(=

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin