12 Nisan 2007 Perşembe

Domatesli Tel Şehriye Çorbası ve Tam Buğday Unlu Cevizli Zeytinli Ekmek

Tel_Sehriye_Corbasi

Bu çorba acil misafirlerde resmen cankurtaran simidi gibi :). Birkere sevilmeme gibi bir riske girmiyorsun çünkü herkes şehriye çorbasını sever, ikinciside hazırlaması çok kolay, üçüncü ve en önemliside lezzet konusunda garantiniz var. Bende dün akşam gelen misafirlerime en pratik cinsinden bu çorbayı ikram ettim :) İkiside bayıldı.. Afiyetler olsun efem :)

Malzemeler
  • 1,5 lt kaynar su (varsa bir miktar tavuk suyu ile birleştirin daha lezzetli oluyor, yoksa 1 tablet tavuk bulyonda kullanabilirsiniz.)
  • 3 domates rendelenmiş
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz
  • 3 avuç kadar tel şehriye
  • Süslemek için kuru nane
Yapılışı
  1. Tencerede tereyağ ve zeytinyağını kızdırın.
  2. Rendelediğiniz domatesleri ve salçayı yağın içinde bir 5 dakika kavurun.
  3. Üzerine kaynar suyu (menümde tavuk olunca onun suyundanda ekledim) dökün.
  4. Tuzunu ekleyin, bir taşım kaynatın.
  5. Şehriyeleri ilave edin. Şehriyeler iyice yumuşayana kadar kaynatmaya devam edin.
  6. Altını kısıp biraz tıkırdatın (Bu tabiri ilk annemden duymuştum. Tencerede yemek kaynarken tıkırtı ile alakalı bir ses çıkmasada neden bu tabir kullanılır bilmem ama benim çok hoşuma gidiyor. Tıkırdatın bakalım :)) )
  7. Servis etmeden önce üzerine kuru nane ile süsleyin.
Afiyet olsun...




(17/11/2008 Güncelleme) Bilmem farkettiniz mi, sitemdeki fotoğrafları güncelliyorum.. Beğenmediklerimi daha güzel çekmeye çalışıyorum. İşte bu değişimin ilk meyvesi bu güzel çorbada oldu. Şimdi çorbanın fotoğrafı değişti ayrı ama yanına da aperatif olarak ekmek geldi. Eee bunun da tarifini vermek gerek.

Tam Buğday Unlu Cevizli Zeytinli Ekmek

Malzemeler
  • Söke® Tam Buğday Unu Karışımı
  • 1 paket Söke® instant maya
  • 100 ml süt
  • 220 ml ılık süt
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 su bardağı dilimlenmiş çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
  • 1/2 su bardağı iri kıyılmış ceviz
Yapılışı
  1. Önce sıvı malzemeleri süt, su ve zeytinyağını ekmek makinenizin haznesine koyun.
  2. Üzerini tamamen kapatacak şekilde unu ilave edin.
  3. Unun ortasına mayayı dökün.
  4. Makineyi normal ekmek pişirme konumu (1.ayar), dark crust, 2 lb ağırlığında çalıştırın.
  5. İlk bipten sonra zeytin ve cevizi ilave edin.
  6. Yaklaşık üç saat sonra ekmeğiniz hazır. Biraz makine içinde dinlendirin. Ilındıktan sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

29 yorum:

  1. merhaba,
    kendim öğrenciyim,evde kaldığım için yemeklerle de kendim uğraşıyorum.ama hep sizin tariflerinizi kullanıyorum.çünkü çok güzel anlatıyorsunuz, hazırlanması çok kolay...teşekkürler
    iyi k varsın :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba isimsiz :) keske adinida yazsaydin sana boyle seslenmeseydin. sayfami takip etmene ayri tariflerimi uygulamana dahada ayri sevindim. ne de olsa bizde ogrenci olduk simdi sana ilac gibi geliyordur bunlar :) afiyetler olsun, her zaman beklerim!

    YanıtlaSil
  3. hızır gibi yetiştin imdadıma allah razı olsun :) sen bu alemde teksin yasemin abla...teşekkür ederim....

    YanıtlaSil
  4. estagfurullah jiyan, hizir kim ben kim :) isine yaradiysa ne kadar memnun oldum anlatamam! afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  5. merhaba yasemin hanım şu anda ailem yanımda değil hazır çorbada kalmamış tel şeriye yapayım dedim bilmiyorum nasıl oloduğunu birden aklıma internet geldi tarif çok basit ve güzel teşekkür ederim aç kalmaktan kurtuldum

    YanıtlaSil
  6. MERHABA bn bu siteyi ilk defa görüyorum ve çok beğendim çok güzel bi site bundan sonra devamlı ziyaret edeceğim.Tarifleri çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederim ( şehriye çorbasının yapılışını bilmiyodum 16 yaşındayım ama bu tarif daha yeni aklıma girdi ) sağolun ...

    YanıtlaSil
  7. selam aslihan, siteyi ve tarifleri begenmene cok sevindim.. her zaman beklerim :) tarifleri uyguladikca haber verirsin artik :) hosgeldin!!! simdiden ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel tarifler veriyorsunuz,hergün ne pişirsem diye kaygılanınca sizin yemekler imdadıma yetişiyor.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. merhaba isimsiz, keske isminide yazsaydin bole hitap etmek durumunda kalmazdim. tarifleri begenmene cok sevindim :) uyguladikca haber verirsen dahada sevinirim :D afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  10. yasemin abla çokk sağoll ya:))

    YanıtlaSil
  11. merhaba yasemin 3 avuç şehriye demişsin ama herkesin eline göre farklılık gösterir.ölçüleri daha detaylı olarak verirsen cok sevinirim.şimdiden tesekkürler canım.

    YanıtlaSil
  12. sagol isimsiz kardes afiyet olsun!!

    merhaba asuman, dogru diyorsun herkesin avucu farklidir. asagi yukari 1,5 su bardagi diyebiliriz ama bu aslinda senin ne kadar yogun sehriyeli sevdigine gore de degisir. afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Yasemin,

    Site çok güzel ve yemek yapmayı çok sevmememe rağmen sizin tariflerinizle harikalar yaratıyorum :)
    Çok tatlı bir dille anlatıyorsunz içimden anne şevkatiyle yemek yapmak geliyor :)

    Çok teşekkür ederim iyi ki bulmuşum sizi :)

    YanıtlaSil
  14. mrb ben 16 yasindayim ve bu yasta evin hanimi ben oldum ole gerekiyodu yemek yapabiliyorum guzel de oluyo tabi sizin verdiginiz tarifler sayesinde tesekkurler emeginize saglik

    YanıtlaSil
  15. merhaba duygu ve adsız,
    o kadar güzel yorum yazmışsınız ki gözlerim doldu.. Çok çok teşekkürler! Beni utandırdınız!

    YanıtlaSil
  16. merhabalar blogunu zevkle takip ediyorum, ekmeklerinizede bayıldım..belki benden önce soran olmuştur diye tüm yorumları okumama rağmen ekmek makinanızın markasını öğrenemedim, şu sıralar hangisini alsam diye araştırma yapıyorumda:) bilgi verirseniz çok memnun lurum
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. merhaba Hilal,
    ekmek makinesi ben premier kullaniyorum. hepsiburada.com dan almistim. cokta memnunum. hem fiyati uygundu hemde harika isler cikariyor.. daha ne olsun :D
    bu arada bu soruyu ilk soran sensin ;)

    YanıtlaSil
  18. kremalı bisküvi var bence kulelerde :) kızım da bugün bana doğumgününde şatolu pasta yap diyordu. sizi keşfetmek iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  19. Merhaba...
    Yemek yapmayı aslında çok iyi bilmiyorum,yapabildiğim yemekler belli başlı,öğrenci evinde yapılabilecek yemekler ve hatta daha fazlası annemden öğrendiğim telefon konuşmalarıyla yaptığım yemekler =) ama bilmiyorum yaptığım yemekler de ilk denemem olsa bile pek beğeniliyor...galiba öğrencilik olsa gerek :)
    ben sizi 2. annem belledim yasemin ablacım..sayfanız "sık kullanılanlara ekle" de eklenmiştir =) mesela şimdi gecenin bu vakti cnm şehriye çorbası çekti dedim bi bakıyım yasemin ablam ne tarifte bulunmuş,tariflerdeki malzemelerin çoğu yok evde ama şimdilik yağ,salça,kaynamış su,şehriye ve üstüne nane yapabilcem =)
    çok teşekkür ederim ablammm,2. annemmm =) sizi seviyorum =)

    YanıtlaSil
  20. selam yasemin annecim...
    Annecim diyorum çünkü siz benim 2. annemsiniz...sitede yazmış olduğunuz yemklerinizle annemden sonra hatta artık ilk başvurcağımım kişisiniz =)
    tel şehriye çorbası yapıcam şimdi,gerçi elimde sizin yazdığınız malzemelrin çoğu yok ama,öğrenci halidir,bir yağ,bir salça bir kaynamış su avuçla tel şehriye karnımızı doyurur galiba =)
    sizi ve yazdıklarınızı seviyorum =)

    YanıtlaSil
  21. merhaba isimsiz ve merve, sanirim ikiniz ayni kisisiniz :D ya nasil duygulandim anlatamammm! cok da mahcup oldum, ikinci annelik buyuk bir unvan, layikmiyim bilmiyorum! cok cok cok cok tesekkurler! dilerim, her basvurdugun tariften memnun kalirsin, bu arada bi tarif bulamazsan mail at biliyorsam yardimci olurum, bu da sana anne kiyagi olsun ;) gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  22. Teşekkürler yasemin eşim ve kızım hasta oldular bende sevmiyorum tel şehriye çorbasını onlara yapıyım limonla iyi gelir diye düşündüm tarifini deniycem bu akşam teşekkür ederim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. cok gecmis olsun, dilerim sifa olur bu corba herikisinede.. ve bakarsin sende seversin :)

    YanıtlaSil
  24. Merbaha Yasemin :D
    Esim fransiz, ve her aksam benden türk yemekleri istiyor... Maalesef mutfak ile aram pek iyi degil ! Ama yavas yavas kolay yemekleri deniyorum, ve bu askam su tel sehriye çokbasini bir deneyim dedim !
    Haydi biraz su yemegi "tikirdatim" !
    Fransad'an, Esra :D

    YanıtlaSil
  25. Bende yaptım gayet güzel oldu tarif çok pratik teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Yasemin
    1 yıldır ara ara sitene uğrar bazı tariflerinden yararlanırım. Her defasında bu paylaşımların için teşekkür etmek istiyordum ama bı türlü yapmıyordum. İste şimdi vaktidir; bu site için sana çok teşekkürler ellerine saglık.
    Asli.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, şuan çorbam ocakta kaynamakta bakalım nasıl olacak:) yemeklerimi sürekli senin tariflerinden faydalanarak yapıyorum çok teşekkürler:):)
    fatoş

    YanıtlaSil
  28. bende ögrencigim bakalım ilk defa yapacagım inş olur ::D

    YanıtlaSil
  29. Bu tarifi adim adim uygularsaniz mukemmel bir corba elde ediyorsunuz, hayatimda yedigim en lezzetli sehriye corbasi diyebilirim. Emeginize saglik ! :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin