3 Ekim 2013 Perşembe

Hem katlı, hem ütülü, hem tatlı! Anne eli deymiş gibi:D

  Kat kat tshirtler Kat kat tshirtler

Pastacılığı bırakıp tekstile soyunduğum doğrudur :) . Bu aralar da atölyeden pastalar değil tshirtler geçiyor :) Ama bu tshirtler öyle sizin bildiğiniz gibi değiller. Bunlar çok tatlı bikere. Sonbaharın serinliğini hissetmeye başladığımız şu günlerde sıcacık renklerle içimizi ısıtıyorlar. Gökkuşağı renkleriyle atölyemizi ve günümüzü aydınlatıyorlar.

Beşiktaşlı Fanatik Cupcakeler Trabzonlu Fanatik Formalar

Fanatik halleride güzel oldu bu tshirtlerin aslında. Öncelerde sadece tek formalar dolanırdı ortalıkta. Şimdi raflarda daha düzenli dursun diye katkat hazırlanıyorlar. Benden ufak bir tavsiye yinede, giymeden önce bi tadına bakın :) Ama size bu pasta çok büyükse o zaman mini mini cupcakeleride değerlendirebilirsiniz. Onlarda tek tek mesaj vermekte mümkün hem ;) Sizde fanatikseniz sayfamızdaki size özel fanatik taraftar bölümünü bi inceleyin derim.

Lezzetli içerik alternatifleri Bu güzel görünen pastaların içleri nasıl oluyor diye merak ediyorsunuzdur tabii. Ben pastalarımın görünüşü kadar içeriğinede önem veriyorum. benim için biri birinden üstün değil. Güzel göründüğü kadar lezzetli, lezzetli olduğu kadar güzel.. Bu ay en çok tercih edilen pasta çikolatalı frambuazlı oldu mesela.. Mevsimi geldimi en favorisi çilek aslında. Bende tazesinden buldum mu hiç kaçırmam mutlaka kullanırım çileği. Şimdi yavaş yavaş kestanede girmeye başlar pastalara. Çikolatayla buluştumu bir lokması rüya gibi olur kestaneli pastanın.

Frambuazlı Krema, çilek ve çikolata Farklı lezzetleri karıştırmakta eğlenceli kimi zaman. Misal en son keşfettiğim frambuazlı krema hem pespembe görüntüsü, hemde inanılmaz çikolatalı lezzetiyle beni benden aldı diyebilirim. Aslında daha çok farklı lezzet denemek istiyorum. Bunun için önerilere ihtiyacım var :) Ve elbette bunun için önce size güveniyorum!

Özel Pastam' da farklı ne lezzetler tatmak istersiniz? Öncelikle standard içerik alternatiflerimizi sayfamızdan inceleyin. Sonra bana önerilerinizi info@ozelpastam.com adresinden ulaştırın. Önerilerin arasından en güzelini seçip bizzat uygulayıp öneri sahibine hediye edeyim :) Özel Pastam'da sizinde bi imzanın olsun ve pastanız sizin adınızla yer alsın içerik alternatiflerinde ;) Nasıl güzel olmaz mı?

 

25 Nisan 2013 Perşembe

İki Renkli Biskuvili Pasta

Bisküvili Pasta

Gelmiş geçmiş en pratik tatlı. Özellikle öğrenci evlerinin vazgeçilmez pastası. Öğrenci haliyle gidip pastaneden pasta alamaz ama her zaman çayın yanına ders çalışırken pötibör bisküvisi vardır :) Vakti zamanında bizde öğrenciyken bir numaralı kutlama pastamızdı kendileri:) Hatta evlendikten sonra bi doğumgünümde arkadaşıma özellikle sipariş etmiştim bana bisküviliden yap diye :) Şimdi sorsam herkesin bu pastayla ilgisi bir anısı mutlaka vardır.. E deyin bakalım sizin anınız ne? 

Bisküvili Pasta   Nur'can :) ve pastası

Hani blog dünyasına ayıp olmasın diye ben hazır pudingle yapmadım :) Kaç senelik yemek blogu sahibiyiz.. "hazır puding mi kullanıyorsun?? aaayyy ne aayyıııppp" demezler mi :) Onun için ben çoook zorlanarak pudinginide kendim pişirdim.. (Laf aramızda aslında hazır pudingden daha kolay bunu yapmak ve daha lezetli.) Ama sen öğrenci adamsan hiç kasma git markete şöyle lezzetlisinden bi çikolatalı puding al. Hatta bence bu ölçülere en az iki paket alman lazım.. onunla yap :) zorlama kendini :)) sonuç yine çok etkileyici ve gösterişli olacak emin ol..

Malzemeler
  • 1 paket sade, 1 paket kakaolu pötibör bisküvi ( bu da yazımı nasıl zor bi bisküvi yaa :) )
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • Hindistan cevizi (süslemek için)
Yapılışı
  1. Derin bir tencereye önce un, kakao ve şeker konur. İyice karıştırılır. Daha sonra süt ve yumurtanın sarısı ilave edilir. Çırpma teli ile iyice karıştırılır. 
  2. Harlı ateşte sürekli karıştırarak göz göz olana kadar pişirilir. Göz göz olmaya başladığında margarin ilave edilip hızlıca eritilir. Kaynamaya başlayana kadar sürekli çırpılarak pişirilir. Kaynamaya başlar başalamaz ocağın altı kapatılır. Krema hazırdır.
  3. Baton bir kek kalıbı alüminyum folyo ile kaplanır. Bu sayede pastanın kalıptan daha kolay çıkması sağlanmış olur. İsterseniz burda yağlı kağıtta kullanabilirsiniz..
  4. Kalıbın altına kremadan 1-2 kaşık alınıp sürülür. Sonra sırayla bir siyah bir beyaz şeklinde bisküviler her seferinde düz kısımlarına krema sürülerek kaba dizilir. En sonda kabın kenarlarıda araları kremalandırılmış bisküviler ile doldurulur.
  5. Kalan kremadan az miktar bisküvilerin üzerine sürülüp pasta buzdolabına kaldırılır. Tencerede artan krema daha sonra pastayı sıvamak için saklanır. Krema iyice donana kadar yaklaşık 6-8 saat buzdolabında bekletilir. 
  6. Servis için uzun bir servis tabağına kalıp ters çevrilir. Folyo sayesinde pasta kolaylıkla kalıptan ayrılır. Ayrılan krema ile pastanın her tarafı sıvanır. Dilediğiniz miktarda hindistan cevizi veya toz fıstık ile pastanın her tarafı süslenir. (Dilimlerken pastayı biraz verev keserseniz daha estetik bir görünüm alabilirsiniz :) )
Afiyet olsun..


Yazandan bişi anlamadım sen bana bunu görüntülü anlat derseniz işte o da burda :) Nasıl da düşünceliyiimm :p
  

19 Nisan 2013 Cuma

Marullu Yasemin Pilavı (Abla-Kardeş Pilavı)

Marullu Yasemin Pilavi 

Ne kadar çabuk geçiyor zaman.. Bu tarifi hazırladığımın üzerinden bişi değil neredeyse 3 senecik geçmiş :)) Leziz dergisinin Nisan 2010 sayısında yayınlanmıştı. Ah nostalji.. Blogumu şöyle bir gözden geçiriyorum bugünlerde. Neleri eksik bırakmışım diye. Liste epey kabarık.. Mesela Leziz dergisinde yayınlanan tariflerimin hiçbiri yok blogda. Sadece Havuç çorbası var.. Demekki eksikleri tamamlama sırasına önce bunları koymalıyım. Sonrada yeni tarifler gelir bakarsınız. 
Ablam Pinar'dan ( yanlış yazmadım onun adı Pınar değil Pinar :). Kızma bana TDK :P ) öğrendiğim bir tarif bu. Yaklaşık 3 sene Çin'de yaşayan ablam için evde sık sık yaptıkları pilav türlerinden biriydi. Valla bana Çin'e gittiğimde yemek nasip olmadı belki ama Türkiye'ye dönüpte Ankara'ya yerleştiklerinde sık sık yedim.. Farklı lezzetler arayanlar ve Yasemin pirincinin rehasını ayrı sevenler için mutlaka denenmeli.. Tarifin manidarlığı çok güzel aslında; tarif Pinar'dan malzeme Yasemin'den.. Bu pilavın adını Abla-Kardeş Pilavı yapıyorum bende:)) Bizden oluşuyor çünkü..Piiinnnnaaarrrrrrrrrrrrr ayyyyyyyy..... :)))

Malzemeler
  • 1 su bardağı yasemin pirinci 
  • 1 orta boy havuç 
  • 1 yemek kaşığı tereyağ 
  • 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı 
  • 3 adet yumurta 
  • 1/2 demet kıvırcık marul  ( 1/2'nin ne demek olduğunu soranlar için: "1/2" demek "yarım" demektir. )
  • Tuz, taze çekilmiş karabiber 
  • 2 su bardağı kaynar su 
  • Kızartmak icin ayçiçek yağı
Yapılışı
  1. Pilav tenceresine birer yemek kaşığı tereyağını ve ayçiçek yağını koyun. Yağlar kızana kadar bekleyin. Pirinci tencereye ilave edip kavurun. 
  2. Kaynar suyu, tuz ve karabiberi ilave edip pilavı pişirin. Normal pilavda ki gibi pirinç çok fazla yumuşamamalı. Hafif diri kalması gerekiyor. Su miktarına dikkat edin. Pilav pişince ocağın altını kapatıp kenara ayırın. 
  3. Derin vok tavaya bir miktar ayçiçek yağı koyun, kızdırın. Bu aşamadan itibaren ocağın altı hep açık ve harlı olarak yanmalı.
  4. Havucu küçük küpler halinde doğrayın. 
  5. Marulu incecik kıyın. 
  6. Vok tavada kızan yağa önce havuçları ilave edin. 5 dakika havuçlar renk değiştirip hafif kızarana kadar kızartın. Çok yumuşamayacaklar hafif diri kalacaklar. Pişen havuçları tavadan alıp kenara ayırın. 
  7. İncecik kıydığınız marulları tavadaki kızgın yağa aralıklı serpiştirerek atın. Attığınız gibi hemen kızaracaklardır. Fazla yumuşayıp sümüklenmesine izin vermeden hemen alın. Onlarıda kenara ayırın. 
  8. Tavaya temiz az miktarda ayçiçek yağı koyun. Yağın temiz olması yumurtalarınızın rengini etkiler o nedenle havuçlu marullu yağı kullanmayın. 
  9. Bir küçük kaseye yumurtaları kırıp çatalla çırpın. 
  10. Vok tavada kızan ayçiçek yağına yumurtaları atıp tahta kaşıkla parçalayarak kızartın. Hemen pişen yumurtayı da tavadan alın. 
  11. Kızaran havuç ve marulu, pişen yumurtaları pilava ilave edip iki adet kaşık yardımıyla yavaş yavaş karıştırın. 
  12. Sıcak olarak servis edin. Pilava tuz ilave etmeyip servis sırasında soya sosuyla servis edebilirsiniz. Çok daha lezzetli olacaktır. 
Afiyet olsun.. 


Hani dergiyi alamadıysanız bu da dergiden bir görüntü :)
Leziz Nisan 2010 - MarulluYaseminPilavi

12 Nisan 2013 Cuma

Sencer Paşa'nın 5.yaşgünü Etkinlikleri

paşa 5.yaşgnü

Hımm.. Bir bakalım.. 40 gün 40 gece süren etkinlikler, araya giren işler, e çekilen binlerce fotoğrafın ayıklanıp düzeltilmesi.. Evet daha bir çok bahane sayabilirim neden bu kadar geç yazdığıma dair ama saymayacağım sayın okur. :) 

sencerveben

Efenim bilenler bilir. Ben Paşa'nın doğumgünlerinde hep bi ayrı hazırlanırım. İlk yaş gününde en acemi halimle iki katlı pasta yapmış üzerine birde tepe taklak gezinen palyaçolar yerleştirmiştim ki ah ah... Palyaço bende fenomen haline gelince 2. yaşgününde de, 3.yaşgününde de aynı temayı devam ettirmiştim.. Niyetim Paşa büyüdükçe palyaçoları da büyütmekti ama gel gör ki yoğunluk yorgunluk derken 4.yaşgününü sıradan bir pasta ve ailecek dışarda yenilen yemekle geçirmek durumunda kalmıştık.. Meğer nasıl da hata etmişim.. Nerden bilirdim ki çocuk 1,2,3 hatırlamaz ama 4 unutmazmış.. Sen o kadar doğumgünleri yap, palyaçoları oturt, saatlerce menü hazırla ama bir sene doğumgünü yapma senin oğlan "anneeeee benim hiç doğumgünüm olmuyoorrrrr! sen neden benim doğumgünümü yapmıyorsun!!!" diye ağıt yaksın.. Evet evet aynen böle.. Ben de şanım yürüsün diye değil tamamen oğlanın çenesi kapansın diye bu sene O'na en cıvılından en kımılından bi parti verdim :)) Yoksa yani ben kiiimmm parti vermek kim :p 

tatlibufe   sofra

Şimdi su sofralara bakıyorum da ayyy iyi ki de doğurmuşum ben Paşa'yı diyorum.. Yoksa benim ev hayatta bu kadar renklenmezdi.. Her sene palyaçolardan gidince bu sene palyaçodan sonra favorim olan balonlara terfi ettim. (Şimdi kuzu ne alaka diyecekseniz tabii.. Açıklıyacağım sayın okur acele etme :)) ) Evin asılabilecek her noktasına uçan balonları astım. Asılamayacaklara tüm gece ciğerlerim patlayasıcaya kadar balon şişirdim.. Sabaha ağzımda tuhaf bir tat ile uyandığımda; çok fazla balon şişirmenin dudaklarda silikon etkisi yarattığının yalan olduğunu sadece iğrenç plastik bi tatla günü geçirmek zorunda kalındığını öğrendim.. (Kendime not: En kısa zamanda balon şişirme aparatlarından al cimrilik etme :) ) Velhasılı kelamın booool yemekli boool kahkahalı, şen şakrak, hepsinden önemlisi Paşa'mın uzun süre unutamayacağı bir doğumgünü oldu... Eee Paşam gayri bir sene kafamı şişirmezsin.. Bakalım seneye neler yapacağız :)
Şimdi geçelim günün lezzetlerine.. Mühendisim ya menü hazırlığında da akıllılık edip canıım Blog dostlarımla periyodik toplanmalarımızın bendeki sırasına Paşa'nın doğumgününü denk getirdim. Böylece noldduu.. Tabi ki bir sürü hamarat hanım elleri kolları dolu dolu gelip sofrayı donattılar.. Akıllıyım dimiii :)) ? 

toptop   avci

Selen'im benim hep favorim olarak kalacak olan Avcı böreğini hazırlayıp getirdi, bende kalabalığız, bizi tek börek paklamaz deyip yanına kıymalı toptop böreklerden hazırladım.. Bu börek hem görüntü hemde lezzet olarak tam not alınca blog için gelecek tariflerden biri olmaya aday oldu.. 
patatessalatas   kizartma
koftepatates   kadibudu

Canım Kadim ustam, yine ustalığını konuşturdu ve menüme karışık kızartma, kadınbudu köfte, boool otlu patates salatası ve misket köftelerle katıldı. Ah ustam valla sen olmasan ben bu kadar adamı nasıl ağırlarım bilmiyorum.. Hele senin kadınbudu köfteler.. Valla bak millet giderken yanında ekstra paket yapıp evdeki açları bile doyurdu.. Ellerin dert görmesin :)

ispanaklikis   sarma

Esra'm acil çıkan işleri yüzünden gelemesede üşenmedi, "bak senin için aldım malzemeyi, sen şimdi kartları falanda hazırlamışsındır.. ben yapıp göndericem kızlarla.." diyerek beni mahçup edip o çok lezzetli ıspanaklı kişe kavuşmamızı sağladı. Ne diim ki zor bulunur senin gibisi :) Bide bizim sakar Fadime'm var ki yahu tek ayak alçıda, elinde koltuk değneğiyle geldiği yetmiyormuş gibi bide üşenmeyip kalem gibi sardığı yaprak dolmalarını getirmiş. Ah Fadime'm valla kaçtane yediğimi hatırlamıom ama gene olsa gene yerim.. Pişman değilim :)

borulce   corekotlu

Canım Bahanem'in bizim toplantılarımızda müptela haline getirdiğimiz börülce salatası.. Valla davet bitti ama salatanın namı en az 3 gün daha sürdü. Dolapta kalan son kaşığı bile kimseyle paylaşmayıp kendim yedim.. (Bir itirafım var sayın okur, ben yemeğimde hiç paylaşımcı değilimdir. İste sana da yapayım ama ne olur benim tabağımdakine dokunma :) ) Pınar'ımın ağızda dağılan kıyır kıyır kurabiyeleri. Lokmalık rüyalar.. Evet evet bunların ismi bu.. Öyle bir tane atıosun ağzında dağılıp gidiolar. Kendilerinden geçiyorlarr.... 

tatlibufe2

Vee geliyoruz günün en civcivli büfesine.. Valla aslında bana kalsa tüm büfeler tatlı olmalı ama bizim gruptaki tek tatlıcı ben olunca maalesef bu konuda hep az çeşitte kalıyoruz :) Serzenişimi duydunuz mu kızzllaarrrr ??? Büfe de bir tabağın halen boş olduğunu görüyorsunuz görmeyin.. O tabağı dolduracak olan arkadaş accık geç kalınca ve artık kimsenin fotoğraf için beklemeye tahammülü kalmayınca mecburen bu kare onsuz çekilde.. Orda ne olacaktı derseniz? Sütlaç olacaktı :) Hehe evet bildiğiniz sütlaç. Ben çok severim Ayşenur'um da çok güzel yaparda :)

pasta1   pasta2

Geldik merak edilen konuya.. Bu kuzunun burda ne işi var.. Paşa'nın pastasını yaparken 3.yaşgününde minyatürünü yaptığım, aslında içimde kalan gökkuşağı renklerindeki pastanın bir benzerini uygulamak istedim. Rengarenk pişirdiğimiz keklerle incecik sürülen vanilyalı krema ile bu hayalimi gerçekleştirdim. Pastanın kenar duvarlarına renkleri geçerken Paşa okuldan geldi. Sırayla bu pasta kimin sorgu sualleri başlayıncaa.. "senin olsun mu? beğendin mi?" dedim.. "eveettt benim olsun lütffeeen" dedi.. "o zaman bu pasta senin" dedim.. "ee ii o zaman tepesinde de bitane kuzu olsun" dedi.. "nası yaaa" dedim.. "ee ben kuzuyum yaa.. sen bana hep kuzum diyorsun. feridede kuzzuu diyorr." dedi.. ve bu lafların üstüne pastanın üzerinde kuzu yerini aldı :) Merakını giderebildim mi sayın okur? 

tahinli

Tahinli kurabiyeyi yanlış hatırlamıyorsam bize ilk tanıştıran Fadime'm oldu. Bu seferse bu olağanüstü lezzeti Neslos'um dan yedik. Valla bişeyin içine tahin girdimi.. O şey bambaşka bişi oluyor.. Şöyleee nasıl anlatııımm şey gibi bişi, ayyy iişşte... hımmmm... Ay çok şey oldu ama valla ne diim.. Tahiinnnn sen nelere kadilsin! 

makaron2   makaron1

Vee işte toplanmalarımızın değişmez lezzeti mutlak üstad canım Münevver Ablam'ın harika, yetmez, olağanüstü, olmadı, dehşet, cık.. ayyyy valla tanımlamakta zorlandığım süppppperrrrr makaronları. Her buluşmada yepyeni halleriyle soframızı şenlendirmekte ve her seferinde bizi bizden almaktalar.. Bu sefer tema balon olunca bide onlara balon şekli veripte çubuklara geçirip yeni bir boyuta taşıyan Münevver ablaaamm! bitanesin! saygıyla eğiliyorum!

yildizkurabiye
cupcake   cakepop

Geride kalanlar; şekerli cakepop, yıldızlı ferah kurabiyeler ve yoğun çikolatalı cupcakeler.. Naçizane Özel Pastam'ın ürünleri.. Kurabiyelerde limonun ferahlığı mısır ununun kıtırlığı valla tadılmaya değer.. Cakepoplar ve cupcakeler zaten kendilerini sıkça ispatlamakta. Ben yinede denemeden geçmeyin derim. (Bu paragrafta reklam kokusu alıyorum.. yazının başına yazaydım bari bu yazıda reklam olacaktır diye. bak şimdi RTÜK le başım derde girecek :p )

susleme

Vee iştee bir doğumgününü daha böyle noktaladık sayın okur. Bool renkli bol patpatlı ve boooooool kahkahalı.. Dilerim ki her günümüz böyle geçsin.. Dostluklarımız katlanarak çoğalsın, yuvalarımızdan huzur, mutluluk ve neşe hiç eksik olmasın.. 

herkes

Yazıma burda son verirkene, küçüklerin yanaklarından, büyüklerin ellerinden, yaşıtların gözlerinden öper, bir sonraki yazıda görüşmek üzere sizi çok sevgili dostlarımın fotoğrafıyla başbaşa bırakırım.. Esen kalın.. Afiyette kalın.. 

herkes

Not: Bu yazıyı azimle okuyabildiysen valla ne diim ki sana da helal olsun be okur, sevion sen beni biliom :))
Blog Widget by LinkWithin