6 Nisan 2007 Cuma

Hımm Nefis Soğan Çorbası

SoganCorbasi

Bu çorbayı ilk Moskova'da yemiştik. Bayılmıştık, dün yedik artık kimse bizi ayıltamıyor. Bu evde yapılan taze çorbanın çok daha lezzetli olduğunu gösteriyor :). Tarif en güzel vejeteryan yemekleri kitabından. Soğan yemeklerin olmazsa olmazıdır. Ama genelde hep pişer ve arada kaybolur gider. Bu çorbada soğanlar bir kariyer sahibi oluyorlar çünkü bu onların çorbası. Direk ön planda soğan var :). Soğanlara özgürlük!
Bu kadar propaganda yaptığım yeter, şimdi tarife geçeyim sizde soğanlarınızı özgür bırakın...

Malzemeler
  • 6 baş soğan
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 9 su bardağı kaynar su (sebze suyu kullanılırsa daha lezzetli olur, benim onu hazırlamaya fırsatım kalmamıştı. Çalışmak böyle birşey sanırım hiç bir şeye fırsatım yok. Önceden fırsat yaratıp stokta sebze suyu hazırlamam lazım bu aralar çok karşıma çıktı.)
  • 1 tane tavuk bulyon (sebze suyu kullanırsam bu eklentilerdende kurtulurum. Kesinlikle yapmalıyım)
  • tereyağ
  • tuz
  • karabiber
  • pul biber
  • ekmek
  • beyaz peynir (tarifte kaşar peyniri diyor ama ben beyaz kullandım. Daha lezzetli :))
Yapılışı
  1. Soğanları ince halkalar halinde doğrayın. Yemeğin kahramanı soğanları olduğu için onlara şık görünüş vermek lazım. Öle küçük küçük doğranmaz. Halkalar çok güzel oluyor.
  2. Tencerede arzu ettiğiniz kadar tereyağ eritin. Ben genel çorbada tereyağ tercih ediyorum. ama isterseniz zeytinyağda kullanabilirsiniz.
  3. Soğanları tereyağına atın ve yumuşayana kadar kavurun. Biraz renklerinin pembeleşmesinde sakınca yoktur korkmayın.
  4. Un ve şekeri ilave edin. Renkleri dönene kadar kavurun. Üzerine bir bardak sıcak suda erittiğiniz tavuk bulyonu ekleyin.
  5. Kalan suyuda ekleyin. Ve Kaynamasını bekleyin. Kaynadıktan sonra altını kısın, karabiber serpin ve biraz daha kıvama gelmesini bekleyin. Altını kapatın.
  6. Servis yaparken, bir dilim ekmeği kızartın. Tarifte baget ekmek diyor ben beyaz tost ekmeği kullandım. Üzerine bir dilim peynir koyun ve fırına verin. Peynir hafifçe eriyince fırından alın. Ve çorbanızın içine atın. Üzerine pul biber serpin.
Çorbanın içine ekmek genelde parçalanarak atılır ve tabiki kaşar peynirde rendelenerek. Bu çorbada her malzemenin karakteri daha iyi canlanıyor hepsinin ayrı değeri var :) Ekmekde bir bütün peynirde :)

Afiyet olsun....

4 yorum:

  1. Haftasonu tatma imkanı bulduğum lezzetlerden biri de bu soğan çorbası. Bu çorba yemeğinize harika bir başlangıç yapmanızı sağlamakla kalmıyor, çoğu zaman "hiçbir şey yoksa soğan-ekmek yeriz" diyerek küçümsediğimiz soğana çaldığımız hakkını geri teslim ediyor...Ellerine sağlık Yasemincim...

    YanıtlaSil
  2. canim demet, vallahi bu corbayi ilk kim duysa nasil yani sogan corbasimi diyor :) ama iste tadina bakanda aman yarabbbii Sogan corbassii... diye kalkiyor sofradan :) bazi sebzelere hakkini verirsen ne kadar guzel lezzetler barindirdiklarini gorursun ;)

    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Çekinerek yaptım dün bu çorbayı.Hani farklı bir tat falan diye.Soğanları iyice karamelize olana kadar kavurdum ve enfes bir çorba yedim iftarda.Hatta bu çorbadan 3 kase yeyince başka hiç bir şey yiyemedim demek daha doğru olur.Teşekkürler ;)
    özlem

    YanıtlaSil
  4. selam ozlem, cok sevindim corbayi begenmenize :) eee tarifin basinda da yazdim neffiiss diye :) simdi onaylanmis oldu! afiyet ball seker ollsuun :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin