18 Nisan 2007 Çarşamba

Çoook Çikolatalı Kek

Cook_Cikolatali_Kek

Nefis! Harika! Hımmm.. İnanılmazz...
Herşey sevgili eşimin "Aşkım sen brownie yapabilirmisin?" demesiyle başladı. Ve pek tabii benim "aaa tabii yaparım" demem ve gecenin 12 sinde çoktan uyumuş olan eşime kek yapmak için mutfağa girmem ile devam etti. Bu arada Salı günlerimin sürekli misafirlerinden canım arkadaşım Nur'da "kızım sen delirdin!" diyerek peşimde eriyen çikolatadan arta kalanları sıyırarak, arta kalan çikolata parçalarından ağzına atarak ve bir yandanda benim bulaşığımı yıkayarak söyleniyordu. Aslında burdaki diğer amaçlarımdan biride evlilik yıldönümümüz için hediyem olan Kitchen Aid'imi denemekti. Ve inanın bu mikser her kuruşuna değer :). Zaten tarifte mikserimle beraber hediye edilen Kay Halsey in Mikser Yemek Kitabından, yani mikser tariflerinide beraberinde getiriyor :P.

Malzemeler
  • 300 gr bitter çikolata (hem ülker bütün hemde damla çikolatayı birleştirdim)
  • 150 gr tereyağ
  • 200 gr pudra şekeri
  • 3 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 75 gr un
  • 75 gr parçalanmış ceviz (tarifte fındık diyor ama ben cevizi tercih ederim :))
  • beyaz çikolata (üzerini süslemek için, tarifte içine 100 gr kadar ekleniyor :) ama okadarda çikolatalı olmasın canım :P)
Yapılışı
  1. Fırını 190 derecede önceden ısıtın. 23 cm'lik kek kalıbını yağlayın. Ben küçük kare borcam kullandım. Gayet kullanışlı.
  2. Çikolata ile tereyağını beraber benmari usulünde eritin. (Benmari Yöntemi:Bir sos tenceresine kaynar suyu koyun. Üzerine suya değmecek derinlikte başka bir metal kase koyun. Malzemeyi bunun içine koyun. Ocağın altını açın. Kaynar suyun buharıyla malzemenin erimesini sağlayın.)
  3. Şekeri yumurta ile yüksek hızda çırpın. Bir yandan çırparken erimiş çikolatayı ilave edin. Hepsi karışınca bir süre soğumaya bırakın.
  4. Soğuyan karışıma un, kabartma tozu ve cevizi ilave edin. Bir süre düşük hızda çırpın.
  5. Karışımın tamamını pişirme kabına alın 25-30 dakika süreyle, kek katılaşana kadar pişirin.
  6. Fırından çıkardıktan sonra bir süre soğumasını bekleyin. Servis yaparken üzerine beyaz çikolata rendeleyin. Bunun yanında en güzel bir fincan kahvedir bence ama siz arzunuza göre yanında dondurma ile de servis yapabilirsiniz..
Afiyet olsun...

22 yorum:

  1. Yasemin çoook çikolatalı kekine bayıldım.'canım sen browni yapabilirmisin ' diye kibarca verilen siparişe de !!
    aynı soru bana da 'canım sen mekik yapabilirmisin diye soruldu da :))

    eline salık
    sevgiler
    nur

    YanıtlaSil
  2. :) afiyetler olsun nurcum vallahi bu siparisleri verenler bizi can damarimizdan vuruyor yani :)) eminim senin mekikde harika olmustur.. ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. Yasemin hem tarifin, hem kekin hem de anlatımın süpeeer! Her türlü keke bayılan bir tip olarak çok canım çekti:( Yavaş yavaş pastalara geçiyorsun sanırım;) Bekliyoruz...

    Sevgiler.

    Sebla.

    YanıtlaSil
  4. Yasemin merhaba
    Ellerine sağlık şahane görünüyor çoook çikolatalı kekin :)))
    Kitchen Aid'ini güle güle kullan :)))

    YanıtlaSil
  5. tesekkurler sebla ve burcu :) afiyetler olsun..

    efet seblacim yavas yavas isinma turlarimi atip pasta diyarina giricem insallah :) kek dedinmi bende de akan sular duruyor bildigin gibi degil :)

    burcucum sagolasin insallah gulerek kullanacagim :) zaten benim gulmedigimi goren olmadi :)

    Allah kimseyi aglatmasin :)

    YanıtlaSil
  6. Cancaazımm her hafta öyle leziz şeyler yapıyosunki, her defasında kendimizden geçiyoruz. Ama bu hafta benim için, çikolatanın dorukta olduu an :)))öyle bi lezzet, öyle bi haz ki,yani çikolatanın keke böyle bi bütünlük sağlaması, senin, malzemelere katıın sevgiden kaynaklandıına şahid oldum.Benim için çoook lezzetli bi BROWNI YDİ. Ellerine sağlık şeker :* Nur Altıntaş

    YanıtlaSil
  7. canım nurum, vallahi o saatte sende benim arkami toparladin ya bence bu lezzette seninde payin buyuk :) sen iste ben daha neler yaparim.. cok optum..

    YanıtlaSil
  8. Dasosum, balim, kaymagim...
    Ne de guzel yapmissin oyle keki. Fena canim cekti.
    Valla su finallerim bitsin, bu coook afilli kekle kutlucam. Senlikler Boston civarinda olacak. Bekleriss ;)

    Ps: Bir de ailecek hayraniniziz. Demeden edemedim ;)
    Tubishin

    YanıtlaSil
  9. tubishim sen gel ben sana keklerin kralini yaparim bidenem :) yada en iyisi yapiyim sana finallerden once yolliyayim doping olsun :) afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  10. Yasemin hanım harika bir kek olmuş,ellerinize sağlık...
    sevgilerle..
    www.denizesintisi.com

    YanıtlaSil
  11. cok tesekkurler ebru hanim, afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık nefis olmuş, bide tabilseydik, sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. afiyetler olsun ebruli tatlilar :) bende ucundan azicik yiyebiliyorum, rejim olayi maselef :) ama o lokma bile yeter inan.. hemen gonderiim sanada :)

    YanıtlaSil
  14. Yasemin Hanım merhabalar..

    Web sayfanızı tesadüf eseri ziyaret ettim .Ve beğeniye gerçekten göz kırpan bir çalışma.. Ellerinize Sağlık ..
    Aşçılık ve Yemek Kültürünün BAŞKENTİ olarak nitelendirilen Mengen in İncisi , www.mengenpostasi.com 'un sahibi olarak yazılaınıza , sayfalarımızda adınıza bir köşe ayırıp yer vermek istiyoruz..
    Düşünceleriniz nedir?

    Cevap bekliyorum
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Yasemin Hanım çoook çikolatalı kekin tam bana göre ellerinize sağlık tarif ve paylaşım içinde ayrıca teşekkürler.Bende sizi pasta yemeye beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. merhaba pastaci :) bende senin tariflerini agzimin sularini akitarak takip ediyorum afiyetler olsun, seve seve geliirim pasta yemeye :)

    fatih bey boyle bir teklif beni cok memnun eder. seve seve katilabilirim. mail adresinizi yazarsaniz mailden goruselim.

    YanıtlaSil
  17. Eşlerimiz bizim blog sevdamıza kullanıyorlar mı bizi dersiniz arkadaşlar? En azından benimki kullanıyor :))))Bu arada kek harika görünüyor, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  18. kesinlikle katiliyorum acemi :) biliyorlar bizi, zayif noktamizdan vuruyorlar :) olsun canim hic sikayetci degilim :D afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  19. Yasemin, etkinlik sayesinde tikladim blogunu ve cok keyif aldim. Ne hos tarifler bunlar boyle, ellerine saglik. Brownie tarifini de listeme hemen ekliyorum ki ilk firsatta deneyebileyim. Aksi halde bu nefis brownie-nin tadina bakmak mumkun olmayacak :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. selam defne :) cok memnun oldum sevmene her zaman beklerim bol bol gel :) gun gelir belki tatmakta nasip olur bellimi olur ;) iyi bak kendine... afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  21. Yasemın hanım yorumu daha yeni farkettim 2 sene sonra oldu ancak :) mailim fatihtoprak@windowslive.com

    teklifim hala gecerli ve site hala aktif. tesekkurler

    YanıtlaSil
  22. selamün aleyküm ben simdi kahveli kekinizi denedim hala firinda su ana kadar ikizlerin annesi Ayse hanimin tariflerinden cok iyi sonuc almisdim baska tüm bloglardan yaptiklarim fiyasko oldu insaAllah sizden yaptiklarim tutar emek harcanio para veriliyo vede cöpe gitmesi cok üzücü oluyor

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin