12 Nisan 2007 Perşembe

Cevizli, Peynirli ve Naneli Börek

Çayın yanında en iyi giden şey ya kektir ya börek :) Eee kaç gündür sürekli kek yapıyorum evde. Böreğin de tatlısından yaptım, bir de tuzlusundan yapayım da tam olsun dedim. Ayrıca fazladan kalan yufkaları değerlendirmenin en pratik yönü onları pişirmektir :). Normalde peynirli börekte hep maydanoz kullanılır ve kimi sever kimi sevmez. Ama ben nane sevmeyeni görmedim. Bu sefer maydonozsuz nane ve peynirli bir börek olsun istedim. Ayrıca ceviz de bunların yanına yakışacak bir lezzetti. Gerçekten yakıştı da. Ceviz böreğin içinde ısınınca sanki pastırma gibi bir lezzet veriyor ama pek tabiki daha sağlıklı :). Öyleki annem bu börekte pastırmamı var bile dedi :))

Malzemeler
  • 4 adet yufka
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 su bardağı peynir (arzunuza göre ben tuzsuz peynirleri çok tercih etmiyorum lor gibi bana çok sası bir tadı varmış gibi geliyor. Beyaz peynir veya örgü peyniri güzel oluyor)
  • 1/2 demet kadar taze nane
  • 1 su bardağı kadar ceviz
  • Susam ve çörek otu
Yapılışı
  1. Bir kasede yumurta, süt ve yağı karıştırın.
  2. Naneleri ince ince kıyın. Peynir ile beraber bir kasede karıştırın.
  3. Tepsinizi az miktar yağ ile yağlayın.
  4. Bir kat yufkayı tepsiye serin. Üzerine yumurtalı sütlü karışımla ıslatın.
  5. Üzerine bir kat daha yufka serin bunu da aynı karışımla ıslatın.
  6. Peynirli karışımın yarısını yufkanın üzerine dağıtın
  7. Bir kat yufkayı karışımın üzerine serin ve yeniden ıslatın.
  8. Peynirli karışımın kalan yarısını bir sıra daha dökün. Tüm cevizleri üzerine serpin.
  9. Son yufkayıda tüm katlarını üzerine örtün. Ve son kez ıslatın. Üzerine çörek otu ve susamı serpin.
  10. 180 derece önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin