14 Ekim 2007 Pazar

Hamsiköy Sütlacı

Hamsikoy Sutlaci2

Duayen Sahrap Soysal aslında çok da güzel sunmuş sütlaçlarını. Gümüş tepside ve gümüş kaselerde. Bu da demek oluyorki benim şöyle sunumlara uygun şık kaseler almamın zamanı geldi Her ne kadar sunumlarımda olabildiğince tabağıma örtüme dikkat etsemde bu konuda yemem gereken fırınlarca ekmek beni bekliyor. Olsun ben ekmeği çok severim yavaş yavaş da yerim :). Şimdi Sahrap Hanım'da benim gibi sütlacı bol pirinçli ve tatlı sevenlerdenmiş. Tarifteki pirinç ve şeker miktarından anlayabilirsiniz. Dilerseniz bunları siz arzunuza göre azaltabilirsiniz. Tadı biraz fazla oluyor hakkaten ama bence pirinci gayet güzel ayarda. Birde bu sütlaç herhangi koyulaştırıcı nişasta ya da pirinç unu olmadığı için sulu bir sütlaç oluyor. Ama bence diğerlerinden çok çok daha güzel. Zaten eskilerde sütlacın süt, pirinç ve şekerden yapılması gerektiğini söylerlemiş :) Bildiğimiz sütlaç deyip geçmeyin bu Hamsiköy sütlacı :)

Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 1 çay bardağı pirinç (Ben ayda bardakları denilen büyük çay bardağı ile ölçtüm. Ayrıca baldo pirinç kullandım)
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı toz şeker (Bir dahakine 1 bardak kullanıcam daha iyi olur gibime geliyor)
Yapılışı
  1. Pirinçleri yıkayıp süzün. Tencereye alıp üzerini 3 parmak geçecek kadar su ilave edin. Yumuşayana kadar haşlayın. Bu arada suyu bitip halen yumuşamazsa biraz daha su ilave edebilirsiniz.
  2. Haşlanan pirinç ılınınca üzerine soğuk sütü yavaş yavaş ilave edin ve pişirmeye devam edin.
  3. Pirinç süt ile kaynayıp üzeri kaymak tutmaya başlayınca toz şeker ilave edip 2-3 dakika karıştırın. Sonra 10-15 dakika pişirmeye devam edin.
  4. İyice kaynamış olan sütün altını kapatın. 7-8 dakika tencerede dinlendirin. Üzeri kaymak bağlamadan servis kaselerine boşaltın. Arzunuza göre üzerine tarçın serperek ya da sade bir şekilde servis edin.
Afiyet olsun...

25 yorum:

  1. Şekerim, sütlaca bayılırım seninki de harika görünüyor.Tam benim sevdiğim gibi, hem sulu hem bol pirinçli valla canım istedi şimdi. Ellerine sağlık.
    Ayrıca sunumun tabaklarında çok hoş ama bu blog işi çıktığından beri benimde hep gözüm değişik tabaklarda. :))

    YanıtlaSil
  2. harika bir secim ellerine saglik
    cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. mugecim vallahi o zaman buna kesin bayilican :) simdiden afiyetler olsun! efet dedigin gibi bu blog dunyasi bizi mahvetti, simdi benim kesin alisveris yapmam lazim :P operim!!!

    mutfakistan afiyetler olsun! begenmene sevindim!

    YanıtlaSil
  4. Tam da canım sütlü tatlı çekiyorken hızır gibi yetişti tarifin. Ellerine sağlık..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Canım, sütlacın ne kadar güzel görünüyor, ağzım sulandı ve bir kase almadan duramadım! Ellerine sağlık, sevgiyle kal!

    YanıtlaSil
  6. selam tombuk :) oyle hizir gibi yetisirim ben :) hemen pirinc seker sut kaynat gitsin :) afiyetler olsun!

    burcakcim begenmene cok sevindim dur ben sana pecete gonderiim agzinin sularini topla :) ya da en guzelini sen yapmissin almissin bir tabak :) afiyetler olsun!!

    YanıtlaSil
  7. SÜTLÜ TATLILAR DEMİŞSİNİZ İYİ HOŞ DA BURDA SADECE Bİ TANE SÜTLÜ TATLI TARİFİ VAR.BENCE -LAR EKİNİ KALDIRIN TARİF ÇEŞİDİNİZE YETERLİ GELECEKTİR :))

    YanıtlaSil
  8. merhaba neslihan, haklisin.. ama o isim gelecege yatirim :D yakinda bi kac tatli daha ekleyecegim insaAllah :D

    YanıtlaSil
  9. isterseniz ben size bikaç değişik sütlü tatlı tarifi yollayabilirim.hele bir tanesi varkı şahane..bugüne kadar ikram ettiğim herkişiye istisnasz tarifini verdim.malzemesizde çok basit ve evde bulunan malzemelr.adı lokumlu.1 lt soğuk süte 9 yemek kaşığı şeker,7 yemek kaşığı un koyup muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştıryosunuz.göz göz olup pişince 150 gr margarin ve bir tane vanilyayı ekliyosunuz.yağı eridikten sonra mikserde 5-6 dk çırpıyosunuz.ıslatılmış fırıntepsisine döküp 1 gece dolapta bekletin ertesi gün 4*5 şeklinde (yani 4 uzunlamasına şerit 5 de enine şerit )kesin.bu tatlının en zor kısmı sarmasıdr.rulo halinde sarıp ister hindistan cevizine ister toz fıstık yada fındığa bulayın.inanın bayılacaksınız...bu tarifi yapııp yayınlarsanz çok sevinirim.öpüyorum sizi bekliyorum değişik sütlü tatlı tariflerinizi :)

    YanıtlaSil
  10. merhaba neslihan hanim, tarifinizi yazdim kenara, en kisa zamanda deneyip yayinlayacagim. cok memnun ettiniz beni :D sayenizde hakkaten "sutlu tatli(lar)" olucak basligim :D yeniden tesekkurler!

    YanıtlaSil
  11. verdiğim tarifi yapmadınız heralde.mutlaka deneyin diyorum,pişman olmazsınız diyorum üzüldüm bak şimdi :(

    YanıtlaSil
  12. evde can sıkıntısından otururken senin siteyi gördüm sora günlerce mutfağa kitlenip çeşit çeşit yemekler yaptım aileme baya şaşırıolar tabş artık mutfak benim..:) dün sütlaç yaptım ilk defa sütlaç sevmeyen babam 2.yi yedi wallahi ya nası mutluyum anlatamam saolasın yasemin abla..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Esra, ay ne guzel bir yorum bu bole! Cok mutlu ettin beni! tariflerimi denedikce bildirmeye devam et cok sagol! ellerine saglik, gorusmek uzere!

    YanıtlaSil
  14. merabalar
    sürekli sitenizden kopya çekip tarifleri uyguluyorum. yarın, sütlü tatlı hastası nişanlıcığıma sütlaç yapmak istiyorum. bu tarifi uygulayacağım. malzemelere tuz yazmışsın. anlatırken tuzu eklememişsin. sütlaca tuz neden konuyor ki diye düşündüm de, en iyisi sorayım dedim :)
    eline sağlık. yaptıktan sonra da yorumumu yazacağım.
    sibel

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Sibel, efet haklısın tarifte yazmamışım hemen düzelteyim. Şimdi aslında hemen hemen her tatlıya çok az miktarda tuz ilave edilir. Lezzeti dengelesi açısından. Misan ben pandispanyalarımada bir çimdik tuz ekliyorum. Hani tuzsuz olurmu dersen ekleme elbette olur. Eklenen tuz karışımda bazı lezzetleri açığa çıkarıyor sanırım :D bende yabanci bi programda izlemistim :D umarim anlatabilmisimdir.. simdiden ellerine saglliiikkkk!

    YanıtlaSil
  16. selam Yasemin :)
    zahmet edip bu guzel tarifeleri sundugun icin sana ve blogdaki diger butun arkadaslara cok tesekurler.
    Burda (Toronto) Kanadali nisanlim Jessica icin tarifeleri tek,tek ingilizceye tercume ediyorum.........
    Walla Jessica sozkunusu tarifelerinizi aynen bir Turk hanimi gibi cok guzel pisiriyor ve bende tabii hepsini afiyetle yiyorum :)
    Tekrar binlerce dua ve tesekurler.

    HAYDAR.

    YanıtlaSil
  17. merhaba Haydar, nasıl mutlu oldum bu yorumla anlatamam. Hatta hemen ablama enişteme bile okudum :D sanirim benim blog yazmamim en guzel sonuclarindan biride gurbetteki arkadaslarimiza biraz olsun buralarini kokularini gonderebilmek ve onlarin yabanci arkadaslarimiza turk mutfagini tanitabilmeleri :D Belkide blogu ingilizce olarakda yayinlamaliyim, bak o zaman senin isinde kolaylasir :D tarifleri denedikce yorumlarini bekliyorum.. jessica'ya da sevgilerimi ilet! ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
  18. Yasemiiiiiiin seviyorum seni

    Gökçe :)

    YanıtlaSil
  19. merhaba ben hatice. sitenizi "mısırlı tavuk çorbası"tarifi ararken keşfettim.tarifler çok güzel ama ben bu tarifi görünce birden ağzım sulandı:)ismi sebebiyle...hamsiköy de yediğim sütlaç,karalahana sarması ve köftenin tadına doyamamıştım.rizeye gderken otobüs mola vermişti orda.iyiki de vermiş.muhteşemdi gerçekten.ayrıca karadeniz insanının saflığı, temizliği,dürüstlüğü hayran kaldığım diğer özelliklerdendi.karadeniz mutfağı gerçekten muhteşem.yalnız benim yediğim hamsiköy sütlacın üstü bol fındık tozuyla(irili ufaklı)kaplıydı.
    ellerinize sağlık.en mısa zamanda yapacağım inşallah.
    iyigünler...

    YanıtlaSil
  20. Sütlacı anladım ama tuzu neden, ne zaman katıyorsunuz.Sizin tarifiniz her yerde,her zaman ve herkesin yaptığı sütlaç tarifiyle aynı...

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşlar maalesef bu gerçek Hamsiköy Sütlacı değil.

    Ben Hamsiköy de bu sütlacı ilk yapan Osman Konak ın torunuyum.

    Hamsiköy Sütlacının pişirme tekniği çok farklıdır.

    Aslına uygun yapan yer sayısı oldukça azdır.İsteyen herkese dedemden miras kalan bu lezzeti ücretsiz ikram edebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, elbette hakikisi gibi olamaz. hakikisi olmasi icin hamsikoyde ordaki sutle ordaki pirincle pismesi lazim, istanbulda evde ancak bu kadar uygulanabiliyor.. ayrica isminizide yazarsaniz bigun hakikisini yemek isteriz. iyi gunler.

      Sil
  22. merabalar,öncelikle sayfanız çok güzel ellerinize sağlık.ben bu tarifi uyguladım ama çok cıvık oldu,kıvama gelsin diye yaklaşık bi çorba kaşığı mısır nişastası ile biraz vanilya koydum ama yine de cıvık oldu biraz. benmi ayarı tutturamadım yoksa sizinkilerdemi cıvık oluyo acaba yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sütlacın asıl özelliği köy sütüyle yapılması.. doğal sütle yapıldığı herhangi bi kıvam arttırıcıya gerek kalmıyor. gayet kıvamlı oluyor. ancak yinede pastanelerde alıştığımız o lapa gibi sütlaçlar gibi olmuyor.. yani kıvamı her zamanki sütlaçtan sıvı. heleki paket sütle yaparsak daha da sıvı :)

      Sil
  23. Söylemeden geçemeyeceğim =)) bugun kesfettim sizi tarifinizi de bugun denedim =) ne cıvık ne kati tam kivaminda oldu. Sadece şekeri 1 bardak koydum ben henuz yemedim ama esim begendikten sonra ben yemesem de olur =))))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin