19 Ekim 2007 Cuma

Çaylı Kek

Çaylı Kek

Evlenmeden önce en iyi bildiğim şey kek yapmaktı diyebilirim. O yüzden evde de kekleri hep ben yapardım. Bu kekde en klasiklerinden biridir. Tarif annemden. Ben kek macerasına atılmadan önce her çocuk gibi bizimde mutfağımızın duayeni annemizdi ki halende öyledir canım annem. Ben keki bir kere yaptıktan sonra annem bir daha yapmadı ama. E madem bir yapan var ben ne diye uğraşayım dedi :) Benim canıma minnet. Ablamda bu kekin fanatiklerinden. Hatta Çin'de yaşadığı iki sene boyunca burdan onlara her erzak gönderdiğimizde ben süpriz bu kekten yapar gönderirdim. Ablam için o kadar değerliydiki her dilimini aceleye getirmeden itinayla yerdi . Bana kek yap dediklerinde ilk aklıma gelen tarif olduğundan Can'ın hoşgelesin partisinde de bu keki yapmıştım. Ama sanırım orda kullandığım araba kalıbından olsa gerek istediğim gibi yumuşacık olmamıştı. Sanırım biraz daha geniş bir kalıp daha güzel serpilmesine neden oluyor. Birde pişince kabından çıkarıp o şekilde dinlendirin derim. Ayrıca çaylı olduğundan mıdır nedir bir gün önce yapıldığında ertesi gün demini aldığından daha bir lezzetli oluyor. Ay ne kadar çok konuştum, yeter artık tarife geçeyim :)

Çaylı Kek Çaylı Kek

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı soğumuş çayın sadece demi
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilin
  • 125 gr margarin erimiş (ya da çiçek yağı da kullanabilirsiniz)
Yapılışı
  1. Yumurta ve şekeri iyice köpük oluncaya kadar çırpın. İçine kabartma tozu ve un hariç tüm malzemeyi karıştırıp çırpmaya devam edin.
  2. Unu da sıvı karışıma ilave edip pürüzsüz bir kıvam elde edene kadar çırpın.
  3. En son kabartma tozunu ekleyip şöyle bir karıştırın. Kabartma tozu çok çırpılmamalı ;)
  4. Yağladığınız kek kalıbına karışımı boşaltın. 175 derecede önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 40 dakika, kürdan testinden başarıyla çıkana kadar, pişirin.
  5. Fırından çıkınca hafif ılınmasını bekleyin hemen kabından çıkarın. Üzerini kapatmadan soğumaya bırakın. Soğuyunca üzerine hindistan cevisi serpebilirsiniz. En çok o yakışıyor. Soğuduktan sonra üzerini kapatıp bir gece dinlendirirseniz ertesi gün daha bir lezzetleniyor :) Ama ben genede ilk gün denemeden bırakmam..
Bu arada mutfakta inanılmaz güzel bir koku oluyor ağzınızın sularını toplamak için peçeteyi yanınızdan ayırmayın :)

Afiyetler olsun...

19 yorum:

  1. ben de çok severim bu keki, hatta kek ye etkinliğine çaylı kekle katılmıştım. araba kalıbıyla da çok şık olmuş bence. ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bizzat yedim, şahane, özellikle kokusu aroması çok baştan çıkarıcı. Herkese şiddetle yapmasını öneririm...

    YanıtlaSil
  3. Bende bu keki evlendiğim yıllarda çok yapardım. Nedense unutmuşum. Sonra yapmaz oldum. Hatırlattığın için sağol. Gerçekten çok güzel oluyor. Her iki şekliylede çok güzel. Ellerine sağlık. Denecekler arasında. Öpüyorum canısı, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Yaşasııııın,
    Arabamız geldi sonunda. Pek şık, pek lezzetliydi. Tekrar görmek hoş oldu :)

    YanıtlaSil
  5. kek canavarı diyebiliriz kısaca her zaman harika kek yapamayan ben bu tarifi mutlaka deniycem
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. bu çaylı keki hiç deneme fırsatım olmadı
    not ediyorum.eline sağlık.yiyenlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. CANIM BEN HIC DENEMEDIM CAYLI KEKI...PEK AKLIMA YATMIYOR SANKİ:) AMA MADEM PEÇETELER YANIMIZDA MUTFAGA GIRMELIYIZ SENIN TRIFIDE DENEMEM LAZIM:))ELLERINE SAGLIK..YAPINCA YAYINLARIM..

    YanıtlaSil
  8. Tariflerin yabana atılır gibi değil. Ben kek pasta falan yapmayı sevmem pek, ailede annem ve ablamdan geçinirim genelde... Yine de denemekte fayda var senden bazı tarifleri sevgili Yasemin. Çaylıyı bu hafta programlamalı. Sadece, kızma sakın ama, şu margarini çıkar mutfağından. Sen o öbürü derken, birbirimizi uyardıkça, hayatımızdan bir felaketi kovmuş olacağız. Bir eksik bir eksiktir! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. selam cekirdeksiz uzum:) afiyetler olsun!

    mugecim sen iste ben gene yaparim bidenem ;)

    eprucum bu unutulacak tatlilar degil yaf! bence bi hatirlat ev ahalisinede :) operim!!

    selenim bu kadar zaman bekledi artik tamirden cikti araba :)

    yesimcim denediginde beni hatirla pisman olmayacaksin eminim ::) simdiden ellerine saglik!

    mavi ve portakal sadece notlarda kalmasin en kisa zamanda deneyip sonucunu bildirirsen sevinirim :D

    salihacim aklini uyandir cok sey kaciriyorsun :P

    oyacim tariflerimi begenmene cok sevindim :) denedikce haber verirsen sevinirim .. margarin konusunda dogru diyorsun zaten bir tek keklerde kullanirim heralde .. onuda cicek yag yapariz olur biter ;) operim...

    YanıtlaSil
  10. Yaseminciğim geçen haftasonu misafirlerim için yaptım çaylı kek tarifini. Lezzeti ayrı kokusu ayrı bir güzeldi. Herkes bayıla bayıla yedi. Çok teşekkür ederim şekerim. Bloguma da koydum. Operim. :)

    YanıtlaSil
  11. gannecim begenmene ve misafirlerinin begenmesine cok cok sevindim :D afiyetler olllssunn!!!

    YanıtlaSil
  12. meraba acaba bu tarifi deneyen biri var mı?

    YanıtlaSil
  13. merhaba isimsiz,

    yorumları okursanız bu tarifi tadanların yanı sıra deneyen arkadaşlarda var.

    ayrıca ben denediğim tarifleri fotoğraflayıp yazıyorum. Acaba bu sizin için yeterli gelmiyormu?

    YanıtlaSil
  14. küçükken teyzem bize yapardı,ben de yarın yeğenime yapmayı düşünüyorum:))margarin yerine çiçekyağı kullanıcam,onun ölçüsü ne kadar olur?

    YanıtlaSil
  15. selam Hale,

    umarım geç kalmadım cevap vermekte.. margarin yerine çiçek yağı kullanabilirsin ttabiki... 1 çay bardağı kadar koyman yeterli. umarım memnun kalırsın..

    Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalan söyleme lütfen insanları kandırma
      1 ay bardağı değil çay bar4dağının iki katının yarısı kadar yağ konmalı

      Sil
  16. İsim yazmadiginiz icin kim oldugunuzu bilmiyorum. Ancak emin olun aida bardagi ile 1 cay bardagi aycicek yagi yeterli oluyor. Denediginizde goreceksiniz.

    YanıtlaSil
  17. Öncelikle yeni evli bir bayan olarak tariflerinizi severek yapıyorum ve sayenizde çok güzel yemekler ortaya çıkıyor;ama açıkçasıözellikle bu tariften sonra teşekkür etmeden uyuyamayacağımı anladım.Nasıl olur hiç denemedim ki yemedim ki derken yapmaya başladım şuan soğumada ucundan tattım gerçekten emeğinize sağlık.İş arkadaşlarım için yapmıştım tarçından nefret eden eşim bile bana sakın ayırmayı unutma dedi:)şiddetle tavsiye ediyorum bu aromalı keki...

    YanıtlaSil
  18. Bir de unutmadan ben fındık ekledim ve gerçekten de ajda bardağı miktarında sıvı yağ koydum içi pofuduk oldu resmen:)tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin