2 Ekim 2007 Salı

Yüzyılın Klasiği Tarhana Çorbası

Tarhana Çorbası

Tarhana çorbası deyince aklıma hep rahmetli babaannecim gelir. Ne zaman evde tarhana pişse canım memleketim O'nun o sıcacık evinin minicik mutfağında bulurum kendimi. Tarhana her derde deva derdi babaannem. Kahvaltıda, yemekte her zaman her yerde yenirdi. Özellikle kahvaltıya o mis gibi tarhana kokusuyla uyanmak ayrı bir keyifti. Rabbim mekanını cennet kılsın babaannecim..

Malzemeler
  • Şöyle güzelinden 3 yemek kaşığı tarhana (Ben uşak tarhanası kullandım)
  • 4 su bardağı soğuk su
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 diş sarımsak (Ben eklemedim bu aralarda sarımsağa karşı hassasiyetim olduğu için, ama size mutlaka eklemenizi öneririm.)
  • Varsa minik acı biberlerden (Tarhananın acısı makbuldür der babam ;))
  • Tereyağ
  • Tuz - karabiber
  • 1 tavuk bulyon (ah taze tavuk suyum olsa!!!)
Yapılışı
  1. Tencerede tereyağını hafifçe eritip salçayı kavurun. Sarmısakları halkalar halinde doğrayıp ekleyin. Onlarıda bir güzel kavurun.
  2. Suyu yavaşça tencereye ekleyinki bir anda her yeriniz salça olmasın.
  3. Tarhanasını da ekleyip bir güzel karıştırmaya başlayın. Eğer iyi tarhanaysa hiç topaklanmadan dağılıp gidecektir. Ama oldu da topaklandı tahta kaşığın arkasıyla ezebilirsiniz.
  4. Kaynamaya başlayana kadar karıştırın. Kaynayınca bulyonu atıp erimesini sağlayın. Tuzunu ve biberini ekleyin. 2-3 dakika altı kısık tıkırdatın.
Afiyetler olsun...

7 yorum:

  1. Ay şekerim, bende kayınvalidemin tarhanasını kullanıyorum, süper ama her seferinde göz kararı koyuyorum tarhanayı da suyu da bir gün koyu oluyor bir gün sulu:(
    Ziyan ettim güzelim tarhanayı valla, senin ölçülerle yapayım bakim tutarsa kavanozun geri kalanını kurtarmış olurum.
    Öperim çok.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle tutar :) afiyetler olsun bidenem!

    YanıtlaSil
  3. Yasemin'ciğim bayılırım tarhana çorbasına. Her gün yesem bıkmam ama bu yıl güzel bir tarhana bulamadım daha.

    YanıtlaSil
  4. tijencim selam, aynen katiliyorum :) her zaman her öğün de yesem bikmam tarhanadan :) ama dedigin gibi guzel tarhana olacak.. ben kismetliyimki cok yakinimdan geldi :)

    YanıtlaSil
  5. Bugun tarifinizi denedim. Ne zamandir tutturamiyordum. Cok lezzetli oldu. tesekkurler.
    Azra

    YanıtlaSil
  6. Selam Azra, çok sevindim beğenmene! afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  7. Bloğunuzun pek çok yerini dolaşırken-malum yeni keşfettim :)-tarhana herkeste farklıdır sizinki nasılmış diye bilhassa okuyordum ki "kahvaltıda yenir" lafınız dikkatimi çekti.

    Uşaklılar dışında tarhanayı sabah kahvaltıda yiyeni pek görmedim.

    Bizde sabah kahvaltıda yeriz genelde.
    Çünkü benim annem Uşaklı :)

    Sizde de var mı Uşaklı olma durumu merak ettim de :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin