22 Ekim 2007 Pazartesi

Popcorn Lolipoplar

Cikolatali Popcorn
Bu tarifi televizyonda gördüğümden beri aklımdaydı. Kim bilir ne kadar güzel birşey olur diye düşünmüştüm. Ve pek tabii çocuklarda bu lolipoplara bayılır. Lakin Selen bu güzel "Minik Eller Mutfakta" etkinliğini ortaya çıkarınca daha güzel bir tarif gelmedi aklıma. Öyle ölçü falan yok aslında ama bende alışkanlık olduğu üzere artık birşeyi pişirirken ölçüleri bir kenara yazıyorum. :) Size de kendi hazırladıklarımın ölçülerine göre tarifi vereceğim. 10 tane kadar lolipop elde ediyorsunuz bu ölçülerle.

cikolaralipopcorn2

Malzemeler
  • 2 adet 100gr lık milka beyaz çikolata tablet (herhangi başka beyaz çikolata da kullanabilirsiniz)
  • 1 adet 80 gr lık eti bitter çikolata tablet (herhangi başka bitter çikolata da kullanabilirsiniz)
  • 2 avuç kadar mısır (patlatılmak üzere)
  • 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı
  • Tuz
  • Hindistan cevizi
  • Bonibonlar
Yapılışı
  1. Mısırları teflon derin bir tencere de yağ ve tuzu koyarak patlatın. Tencerede mısır patlatmak dünyanın en kolay işi. Tek yapmanız gereken ateşi en harlıda açıp tencerenin kapağını sıkıca kapatıp patlama seslerini beklemek. Pat patlar başladığında arada bir tencereyi sallayıp patlamayanlarında patlamasını sağlamak. Hepsi bu. Patlayan mısırları ocaktan alıp beyaz çikolata ile kaplanacaklar için ayrı siyah çikolata ile kaplanacaklar için ayrı kaseler hazırlayın. Şimdi çikolata oranına göre mısırlar fazla gelebilir. Bu nedenle göz kararı az miktar mısırları iki kaseye bölüştürün öncelikle. Sonra isterseniz gene ilave edebilirsiniz. Artan mısırlar ne olacak diye telaş etmeyin sade bir şekilde tv karşısında afiyetle yenilebilirler, hele de güzel bir film varsa :)
  2. Benmari (buharda pişirme) yöntemiyle önce beyaz çikolatayı eritin. Ayırdığınız patlamış mısırlardan bir kısmını bu çikolata ile bir güzel karıştırın. Karışımın içine bonibonları ister parçalayarak isterseniz bütün halinde atın. Tüm mısırlar çikolataya bulanacak şekilde karıştırıp muffin kaplarına bölüştürün. Ortalarında çöp şişlerden saplayın ki donduklarında lolipop olsunlar :)
  3. Beyaz çikolata ile yaptığınızın aynısını bu sefer siyah çikolata ile yapın. Bonibon yerine bu sefer bol miktarda hindistan cevizi kullanın. Aslında içine siz istediğiniz abur cuburdan koyabilirsiniz. Ben hindistan cevizi ve bonibonda sizi zorlamayayım :)
  4. Ortalama 10 taneye yakın muffin kalıbı dolmuş olacaktır. Bunları buzdolabında çikolata iyice donana kadar bekletin. Soğuk olarak dolaptan çıkarınca servis edin. Çıtır çıtır inanılmaz bir lezzet..
Afiyetler olsun...

NOT (2.1.2009): Sevgili Dilber tarifi uygularken karşılaştığı bir durumu yorumunda belirtmiş. Ben dediği sorunla karşılaşmadım ama başkalarının karşılaşma ihtimaline karşı burda belirtmek istedim. Dikkati için yeniden teşşekkürler Dilber!
"Yanlız küçük bi ayrıntı, Çikolata eridiğinde sıcakken içine atılmamalı. Yoksa mısırlar yumuşuyor ve lastik gibi oluyor ilk iki lolipopu kendim yemek zorunda kaldım:)) çikolata eridikten sonra soğuğa yakın bi ılık kıvamda olmalı.. Sonradan keşfettim:)) ".




cikolaralipopcorn1

11 yorum:

  1. Meşhur lolipoplar da pek güzelmiş yahu. Ellerine sağlık şekerümmm :)
    içerdeki bebeğe öpücükler

    YanıtlaSil
  2. Çoook sevdim bunları. Önce en çocuk kendime yaparım, sonra da gelen giden çocuklar için hazırlarım, tamam mı?

    YanıtlaSil
  3. :) ay oyle guzellerdir benim lolipoplarim ah bide soyle beyaz beyaz resimler cekebilsem! hepisi boyle sari sari :P
    o da selen teyzesini optu ;)

    oyacim ben zaten cocuklardan cok buyuklere ikram ettim bayildilar bayildilar :) afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  4. Patlamış mısırlar da favorimdir, üzerine kaplananların hepsi de...Bu tarif tam benlik :) Bu arada etkinlikteki en minik minik sizinki herhalde :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. edacım madem favorin daha ne duruyorsun patlatsana :) bide çikolata ile kaplaa amaannn yeme de yanında yat :) efet gÖrünen o ki benimki en miniği :) ama annesİne benzerse bi seneye kalmaz hepsini sollar :) sevgıler benden!

    YanıtlaSil
  6. Selam Yasemin,Bu hafta sonu oğlumun doğum günü var onun için hazırlıycam bu POPCORN LOLİPOPLARı
    bayılacaklarına eminim..
    Ama Yaptıktan sonra tekrar yorum yazıcam emin ol..
    Müthiş görünüyolar..
    Ayrıca şu dikkatimi çekti,22 Ekim 2007 den beri bu güzelliği keşfedip yorum yazmadılarsa valla çok ayıpp:(( Öpüyorum senii

    Dilber

    YanıtlaSil
  7. merhaba Dilber, sorma bende bilmiyorum neredeler :D ama bak demekki sen farkina vardin, sonucunu sabirsizlikla bekliyorum. InsaAllah cocuklarda begenir! Simdiden ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  8. Tekrar Selam Yasemin,

    Oğlumun doğumgünü çok güzeldi.. Helede çocuklar masada bu güzel şekilli çikolata lolipopları görüncee 'WAAawWW' demeleri çok keyif vericiydi.. Gerçekten müthiş oldular.
    Yanlız< küçük bi ayrıntı, Çikolata eridiğinde sıcakken içine atılmamalı. Yoksa mısırlar yumuşuyor ve lastik gibi oluyor ilk iki lolipopu kendim yemek zorunda kaldım:)) çikolata eridikten sonra soğuğa yakın bi ılık kıvamda olmalı.. Sonradan keşfettim:))
    TEŞEKKÜRLER..

    Dilber

    YanıtlaSil
  9. Selam Dilber, ben senin dedigin sorunla karsilasmadim ama ipucuyu ekleyecegim genede belki baskalarida ayni sorunla karsilasabilir onun icin uyarmak lazim. Oglusunun ve arkadaslariin begenmesine cok sevindim :D ellerine saglik!!!!

    YanıtlaSil
  10. yerli malı haftası için öğrencilerime yapıcam bakıcam beğenecekler mi:)ÇOK ŞEKER GÖRÜNÜYORLAR

    YanıtlaSil
  11. AYY VALLA KAÇ GÜNDÜR TAKİP EDİYORUM YAZILARINIZI TARİFLERİNİZİ DAHA EVLENELİ 2 AY OLDU YENİ YENİ YEMEK YAPMAYA BAŞLADIM DÜN AKŞAM MERCİMEKLİ ERİŞTE YAPTIM TARİFİNİZE GÖRE EŞİM VE KAYINVALİDEM ÇOK BEĞENDİ YANLIZ GALİBA ERİŞTEYİ FAZLA KAÇIRDIM BEN PEK BEĞENMEDİM ONUN İÇİN AMA OLSUN BEĞENİLMESİDE GÜZEL YAZILARINIZI KEYİFLE OKUYORUM BUGÜNDE ŞU LOLİPOPLARLA UĞRAŞAYIM BAKAYIM EŞİM SEVMEM PATLAMIŞ MISIRI Bİ YAPAYIMDA KÜÇÜK DİLİNİ Bİ YUTSUN :)) HARİKASIN VARYA İYİKİ BULMUŞUM SENİ .. GÖNÜL

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin