17 Ekim 2007 Çarşamba

Kadayıf Börek

kadayifborek

Bu güzel börekle beni tanıştıran teee ilkokuldan canım arkadaşım Zeynep. İlkokuldaki arkadaşlarımla görüşüyor olmam bir çok insanı fazlasıyla şaşırtıyor. Aslında şaşılacak çok da fazla birşey yok. Canımız öğretmenimiz mezun olduğumuz sene 2000 senesinde buluşuyoruz dedi. Kim nerde olursa olsun gelecek diye sözleştik. O gün gelen insanlarla o günden beri hiç bağ koparmadan görüşürüyoruz şu anda. İyi ki de görüşüyoruz. Ne zaman ilkokul arkadaşlarımı evime davet etsem ayrı bir mutluluk olur bende. Bikere hep imece usülüdür toplantılarımız herkes birşeyler getirir. Mutfağı hep beraber toplarız. Kimi zaman bana hiçbirşey yaptırmazlar bile. Canım arkadaşlarım benim!! İşte bu imecelerin ilkinde Zeyno bu nefis börekle tanıştırdı bizi. O gün bugün ne zaman toplansak hemen böreeeekkk diye istekte bulunurum. Tarifi epeycene kolay yeterki taze kadayıf bulun :)

Malzemeler
  • 300 gr tel kadayıf
  • 3 yumurta
  • 1/2 paket yağ (eritilmiş)
  • Dil peyniri, burger peyniri, taze kaşar (tam ölçüsü yok ne kadar çok isterseniz okadar koymak sizin arzunuza kalmış)
  • Jambon
  • 1 su bardağı süt (Zeyno'nun dediğine göre süt oranını biraz artırmakta fayda var ;))
Yapılışı
  1. Arzu ettiğiniz fırına girebilen bir borcam ya da porselen fırın kabı bir güzel yağlanır. Kadayıfın yarısı kabın alt kısmına yayılır.
  2. Süt,yağ ve yumurta ayrı bir kapta çırpılır. Tabaktaki kadayıf yufka böreğini ıslar gibi bu harcın bir kısmı ile ıslanır.
  3. Sırasıyla burger peyniri, jambon ve en üstede dil peyniri kadayıfın üzerine düzgünce dizilir.
  4. Taze kaşar rendelenir. Geride kalan kadayıf taze kaşarlar karıştırılıp tabakta en üste dağıtılır. Kalan yumurtalı harc üzerine dökülür.
  5. Fırında 180 derecede üzeri iyice kızarana kadar yaklaşık 40-45 dakika pişirilir. Sıcak sıcak servis edilir.
Afiyet olsun...

20 yorum:

  1. Yasemin ne komik, bu tarifin aynısını yıllar önce, birlikte çalıştığım bir arkadaşım vermişti ve ben de yapıp çok beğenmiştim. Sonra et yemeyi bıraktım ama bu tarifi unuttum. Arada aklıma gelir, neden yapmıyorum ki derim, jambonsuz da olabilir pekala.. Neyse, İstanbul'da pazar günleri kurulan İnebolu Pazarı çok otantiktir, erken kalkabiliyor ve Dolapdere'ye gidebiliyorsan. Bir diğeri de bence en güzeli, organik pazar. Feriköy'de, cumartesileri kuruluyor. Orada yaşasam ne yapar eder her hafta oradan alırdım ihtiyaçlarımı.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle denemeliyim. enfes görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  3. Şekerim, ben şerbetsiz künefe diyorum bu böreğe:) Yani eşim yese kesin şerbeti koymayı unutmuş derdi:))Gerçi jambondan uyanırdı yiyince:)
    amma velakin yapılışından gözümde canlandırdığım kadarı ile çok nefis bişey benziyor. Ellerine sağlık.

    Organik pazar annemlerin alt sokağında bu arada, istediğin bir şey olursa söyle bi denem.

    YanıtlaSil
  4. tijencim bencede jambonsuz olabilir aslinda jambon yerine pastirmada super olur :) ama sen et yemiyorum dedin en iyisi sadece peynirli dene :D himm dedigin pazarlari merak ettim simdi en kisa zamanda gitcem insaallah! cok sagolasin!

    meldacim afiyetler olsun!

    mugecim bidenem vallahi serbetsiz kunefe daha guzel.. seninkine sen pastirmali yap :) o baharatli eti daha cok sever oylede bayilir eminim :) super birsey kadayif buldugunda denemeni siddetle tavsiye ederim! organik pazarida ziyaret farz oldu bu durumda :)

    YanıtlaSil
  5. cokkkk degisikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk eminim superdir ama sen yapmissin belki begenmissin tijende sevdigine gore kesin guzel ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  6. merhaba yasemin,
    yorumunu sevgili burcinde okudum ve söyle bir ziyaretine geldim. siten ve tariflerin cok hos, ellerine saglik.
    sevgiler,
    canan

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Yasemin,kadayıf börek harika görünüyor.Ellerine sağlık canım.Tombul olmama rağmen ben de yapacağım ve afiyetle yiyeceğim.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. ninocum bu kadar kisi onay verdigine gore artik denemelisin yane :)

    selam canan, ne iyi yaptin hosgeldin.. her zaman beklerim.. dur bende sana iade-i ziyaret yapayim :)

    selam yayla sakizi, aman tombulluk guzeldir takma sen kafana afiyetle ye :) ben hem tombul hemde hamileyim ona bakarsan :) afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  9. Mmmmm çok lezzetli bir tarife benziyor gerçekten. Denemeye değer. Ellerine sağlık Yasemin.
    Ayrıca ilkokuldan beri hala görüşebiliyor olmak da çok mutluluk verici. Biz hepimiz bir tarafa dağıldık kimse kalmadı. :(

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. burcincim kesinlikle denemelisin :)
    vallahi biz heralde sansli kesim oluyoruz, cogumuz yakin oturuyor birbirine.. ama yinede bu is fedakarlik istiyor aslinda yani gorusmek isteyen gorusur seklinde biraz ozveri biraz caba.. yoksa hayata kapilip gidersen inan en yakinin bile uzak oluyor bi sure sonra :)

    YanıtlaSil
  11. Yasemincim börek nefis görünüyor, arkadaşının ellerine saglık. Taze kadayifi bulmam biraz zor ama olsun tarifi yazdim bir kenara..:)
    İmece usulu hersey güzeldir zaten, bu usulu evde iste her yerde uygulamalı.:)
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  12. Yasemin'cim ben hep düşünürüm tatlı yapılan şeyleri tuzlu, tuzlu yapılanları tatlı, bu tarif tam öyle oldu, ilk fırsatta deneyeceğim
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Yasemin'cim değişik ve lezzetli bir börek olmuş. Denemek lazım. Ellerine sağlık canişkosu. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. aysecim inan burdada bulmak epey zor :) apay sanirim senin durumun daha kotu. olsun ben bulurum sana gonderirim :) afiyetler olsun!

    neslicim hakkaten guzel bir tarif ve bence tatlisindan daha makbul :) serbetli tatlilarla pek aram yokturda :) afiyetler olsun!

    ebrucum denemen lazim bencede :) simdiden ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  15. Yasocum,
    Ben de bu böreği denemiş ve çoook beğenmiştim. Ellerine sağlık şekerümmm

    YanıtlaSil
  16. Bu arada kadayıfı bulmak için Eminönü'ne gitmişliğim de var hani :))

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, internette başka bi tarif ararken senin sitene denk geldim, sonra beğenip incelemeye başladım :) ve bu tarif çok hoşuma gitti. Kadayıf bulur bulmaz yapıcam. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  18. selam lady :) hosgeldin sitemem daha da sık gel beklerim :) afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Yasemin..Blogunu uzun zamandır takip ediyorum.Benimde bir bloğum var ama senin kadar başarılı değilim...Tariflerini deniyorum.Sonuç hep mükemmel...
    fatosunmutfakgunlugu

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin