31 Ekim 2007 Çarşamba

Zeytinyağlı Yeşil Mercimek

Zeytinyağlı Yeşil Mercimek

Özellikle mangalın yanına bir zeytinyağlı arıyorsanız, ya da sofrada zeytinyağlı eksik ama öyle bir şey olmalı ki herkes sevmeli diyorsanız işte size sevilen cinsinden bir tarif. Genellikle yeşil mercimeği yemek olarak hep kıymalı yemişimdir. Ama benim aradığım hali bu haliymiş meğer. Kiler dolabımda azimle pişirilmeyi bekleyen mercimeklerimin değerlendirilmesinde katkısı olan bu tarif Remix kitabından. O kadar lezzetli ki şiddetle tavsiye ederim!

Malzemeler
  • 1 su bardağı yeşil mercimek (düdüklü tencerede pişirmeyecekseniz bir gece önceden ıslatmanız önerilir.Ben genellikle mercimek ve fasülye gibi baklagilleri düdüklü tencerede pişiririm hem daha çabuk pişiyorlar hem de daha sağlıklı oluyorlar ;) )
  • 1 su bardağı su
  • 1 baş soğan
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1/2 limonun suyu
  • tuz
  • zeytinyağ
Yapılışı
  1. Soğanları küçük küpler halinde doğrayın. Zeytinyağında hafif kavurun.
  2. Mercimekleri, suyu, şeker ve tuzu da ilave edip eğer düdüklüde pişiriyorsanız kapağını kapatıp kaynamaya bırakın.
  3. Düdük ötmeye başladıktan sonra 15 dakikaya kurun. Kaynamaya başladıktan 15 dakika sonra altını kapatın tüm buharını çıkarıp kapağını açın. Eğer normal tencerede pişirecekseniz kaynayana kadar harlı, daha sonra kısık ateşte mercimekler yumuşayana kadar pişirin. Piştikten sonra altını kapatıp, limon suyunu ilave edin ve çok ezmeden karıştırın. Hafif ılık ya da soğuk servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Kara şimşek , askerde böyle derlermiş yeşil mercimeğe eşim söyler hep.. Ve bizim evde pek sevilir.. Ben kıymalısını değil , böylesini severim..
    Eline sağlık yaseminim...Pek de güzel olmuşş...
    bebiyi de seni de öperim ;)

    Müge

    YanıtlaSil
  2. Yaseminim şekerim;
    Kırk yıllık mercimeği sen al, süsle püsle önümüze nefis bir salata olarak koy. Valla ne diyeyim süper görünüyor, akşamada mangal misafirim var denesemmi ne?:)

    YanıtlaSil
  3. mugecim elbette kiymalisina kara simsek deniyor :) valla ben sevmeyenini gormedim. benim esim tum askerde yedim ama omur boyuda yerim der :D:D bende zeytinyaglisini tercih ederim canim, afiyetler olsun!! bende seni cok optum :))

    hehe canim mugecim, yani onemli olan kirk yillik mercimege guzel sekil vermek lezzetine lezzet katmak. yani marifet burda ;) bence dene :) ama madem aksama yapacan o zaman kesin duduklu tencere kullan derim ;) operim bidenem!!!

    YanıtlaSil
  4. Yaseminim, Minik Kuşum;
    Dün akşam yaptım salatayı ve düdüklüm de yok üstelik. Önce bir iki taşım kaynattım, sonrada bir güzel pişirdim, bir yandan da 3 çeşit salata daha yaptım, yani bu salata çok pratik,akşam işten gidince, yanında başka şeylerde yapabileceğiniz, sizi oyalamayan,hemen yapılabilecek nefis bir tarif.
    Misafirlerim (üstelik biri Ukrayna dan gelmişti) bayıldılar, azıcık bir şey kaldı tabakta.
    Nefis bir salata nefisss, herkese şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. mugecim, ben dedim sana memnun kalirsin diye :) afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  6. canım ellerıne saglık yaf...ben duduklude pişirmedim mercımegı hıc ama denerım senın hatrına şekercik:)
    rengı degısstırecegım...hos sayfamın renginede karar veremedımya...sevgılerımle

    YanıtlaSil
  7. Selamlar,
    Mercimek çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    Tarif için uyarınıza teşekkür ederim. Dalgınlıkla o şekilde yazmışım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. canim ellerine saglik yesil mercimegi ben cok severim :d

    YanıtlaSil
  9. Aaaaa, ben hiç yeşil mercimeğin zeytinyağlısını yememiştim, hatta duymamıştım bile... En kısa zamanda deneyim o zaman Yaseminim, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Ne zamandır yemedim, çok canım istedi şimdi görünce. Enfes görünüyor Yasemin'ciğim. Ellerine sağlık.
    Ayrıca aşağıdaki lolipoplara da bayıldım...

    YanıtlaSil
  11. Yasemin'cim çok nefis görünüyor mercimek. Bizdede çok sevilir. Ben normal yemeğini bile düdüklüde yapıyorum. Birde bu şekilde salata olarak deneyeyim.Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Saolun sevmem ama inşallah şimdi severim :) :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin