6 Haziran 2007 Çarşamba

Kat Kat Kurabiyeler

Kat Kat Kurabiye

İş yerinden arkadaşıma söz vermiştim yarın birşeyler getireceğim diye. Yani onlarda haklı hergün sayfaya bakıyorlar yapılan bir sürü şey var ama öyle her zaman gelmiyor buraya. Bu kurabiyeleri sırf sizin için yaptım arkadaşlar afiyetler olsun. Tarif yine usta Sahrap Soysal'dan, ben farklı olarak hem içine hemde üstüne çikolata ve hindistan cevizi ekledim :).

Kat Kat Kurabiye

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 250 gr iyice yumuşamış margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 6 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Hem arasına hemde üstüne koymak için hindistan cevizi ve damla çikolata
Yapılışı
  1. Margarin, yumurta, vanilya, toz şeker ve sıvı yağı bir kapta karıştırın.
  2. Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu birbirine iyice karıştırdıktan sonra yumurtalı karışıma ilave edin. Malzemeleri iyice birbirine karışıp yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  3. Hamuru iki eşit parçaya bölün. Birinci parçayı 1 cm kalınlığında olacak şekilde açın.
  4. 30-35 cm genişliğinde dikdörtgen fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve bu hamuru bu tepsiye yerleştirin.
  5. Diğer hamur parçasına kakaoyu ilave edip iyice yoğurun. Bunuda 1 cm kalınlığında açın.
  6. Sade hamurun üzerine arzu ettiğini kadar damla çikolata ve hindistan cevizi serpiştirin. Sonra üzerine kakaolu hamuru serin. İki hamurun birbirine yapışması için iyice bastırın.
  7. Kurabiyeyi 175 derecede altüst konumda 5 dakika önceden ısıttığınız fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkan sıcak hamur kendi sıcaklığıyla pişmeye devam edecektir. Soğudukça kıvam alıyor yani pişmedi diye panik yapmayın :)
  8. Sıcakken üzerine hindistan cevizi ve damla çikolata serpin. Soğuduktan sonra dikdörtgen parçalar keserek servis yapın. Bu arada kurabiyenin üzerinde sıcaktan eriyen çikolata hem lezzet hemde hoş bir görüntü sağlayacaktır.
Afiyet olsun..

9 yorum:

  1. Yasemincim,
    Bizim bu kurabiye kek merakımız sanırım en çok çevremize yarıyor, ben bikaç gün bir şey yapmasam, işyerindekiler aa deneklerini boş bırakıyorsun olmazki, yeni şeyler yapta tadalım diyorlar :)
    Bu arada kurabiyelerin bana güzel bir ilham verdi, iki kamuru üstüste koyup kesmek. Bazen ikram sofralarında değişik ne şekil yapsam diye düşünüp duruyorum. Bir fikir daha oldu.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yasemin,
    etkinliğimize katıldığına çok sevindim. hem bu sayede bloğunu da keşfetmiş oldum, tariflerin çok güzel. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yasemin bu kat kat kurabiyeler, kat kat lezzet olmuş, bu şekilde farklı tadlarda katlar yapılabilir, çok lezzetli olduklarına eminim bol çikolata ile:)) Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. selam mugecim sorma yaa bu blog isine girdim girdim bizimkilerde ole kendilerini denek ilan ettiler ve durmadan biseyler istiyorlar artik napalm yapiyoruz :) hayir yani yapmayi sevdigimizden (!) degil :P
    fikirlerine fikir ekledigime ayrica sevimdim canim afiyetler olsun!!

    selam sevda, evet bende sevinerek katildim. ayrica senide linklerime ekledim boylece bu orjinal fikirleri kacirmiyayim :) afiyetler olsun..

    selam nesliha, he vallahi hersey cikolata ile guzell... afiyetler olsun canim..

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok lezzetliye benziyor, ev kurabiye dolu olmasaydı ya da dün bakmış olsaydım kesin bunları yapardım. Halbuki ddün deli dana gibi evde döndüm durdum "değişik tarif değişik tarif" diye.. Sonraki sefere inşallah, eline sağlık...
    Sevgilerimle,
    Esra

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Yasemin,
    Arkadaşların ne şanslı...Keşke benimde iş yerimde böyle arkadaşlarım olsa da bana da bol bol yiyecekler gelse:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. selam esracim :) bak bi dahakine benim siteyi kontrol etmeden cikma yola :)) afiyetler olsun canim...

    selam betul, aaa sen eksik hissetme kendini ben sana hemen gonderiiim :)
    afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  8. Yasemincim, yine çok güzel şeyler yapmışsın. Özlemiştim seni:) Allah her zaman ağız tadıyla yemek nasip etsin!

    İyi tatiller.

    YanıtlaSil
  9. selam seblacım bende senin yorumlarını özlemiştim canım nerelerdeydin? hoşgeldin yeniden.. bil mukabele aynı keyifte daha da fazlasında sende olasın inşallah, iyi bak kendine!! afiyet olsun!! iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin