24 Haziran 2007 Pazar

Gömbe

Gombe

Buyrun size mangal başı lezzetlerinden bizim yöreye has süper bir salata daha. Bu salatanın adının size tuhaf geldiğine eminim. Bu ismin sebebini tam bilmesemde tahminen diyebilirimki salatanın malzemeleri kızgın korun içine gömülerek pişirildiği için bu ismi almıştır. Genellikle patlıcanların taze olduğu mevsimde kilolarca patlıcan,domates ve biber közlenerek kavanozlara doldurulup hava almayacak şekilde kapatılıp kışlık erzak dolaplarında muhakkak hazır bulundurulur. Ne zaman memleketime gitsem mutfaklarda üst raflara dizilmiş gömbe kavanozlarıyla karşılaşırım. Ama yine taze yapılmışının tadı hibirşeye benzemez. Bu salatayı ayrıca kahvaltıdada ekmeği bana bana tüketebilirsiniz.. Soğuk olarak daha bir lezzetlidir. Ben malzemelerde ölçü vermedim, sizin damak tadınıza kalmış arzu ettiğiniz kadar kullanabilirsiniz.

Malzemeler
  • Patlıcan
  • Domates
  • Sivri biber (acı olması tercih sebebidir, acı çarliston biberide ayrı bir lezzet katar. )
  • Zeytinyağ
  • Kuru Soğan
  • Tuz
Yapılışı
  1. Patlıcan, domates ve biberleri isterseniz fırında, isterseniz ocakta ama en güzeli mangalda korun içinde iyice közleyin.
  2. Közlenen sebzelerin kabuklarını soyup iri iri çok parçalamadan doğrayın. Derince bir servis kasesine alın.
  3. Soğanları küçük küpler halinde doğrayın. Soğanların ne çok büyük nede çok küçük olmaması gerekir. Salatayı yerken hissedilebilir lezzetle olması en güzeli. Soğanlarıda servis tabağına alın.
  4. Servis yapmadan önce zeytinyağ ve tuz ile lezzetlendirip servise sunun. Hafif biraz ılınması yada sabahtan hazırlanıp soğuk servis edilmesi en güzelidir.
Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. Yasemiiiin merhabaa:) Bir sürü güzel tarif yazmışsın:) Ama ben ençok salataları sevdim:) Bu sıcakta çok iyi gelir:) Eline sağlık. Öpüyorum:)Bu arada misafirleri rahat atlattın mı;)

    YanıtlaSil
  2. selam seblacim :) evet bende salatalari tercih ederim;) cok sukur atlattim. guzel bir gun ve gece gecirdik.. sabaha kadar kaldilarda :) bu arada sende kuzuna kavusmussundur artik Allah ayirmasin :)

    YanıtlaSil
  3. Közde patlıcan,biber ve domates. Harika bir üçlü. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. vallahi öyle selencim inanılmaz lezzetli :) afiyetler olsun!!

    YanıtlaSil
  5. limon ve sarımsaklada deneyin muhteşem olur....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vede közlenmiş kırmızı biber muhteşemmmmm ah nolcak bu kilolar daha yazarken kilo alıyorum valla...:))

      Sil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin