31 Mayıs 2012 Perşembe

Fındıklı Marmelatlı Kurabiye

Fındıklı Marmelatlı Kurabiye Heyooooo! Hızlıca bir giriş yapayım.. Bu güzel kurabiyelerle kendimi affettireyim.. Uzun zamandır tarifi verilmeyi bekleyen lezzetlerden biri. Hem de bayaaa uzun zamandır. 
Paşanın 3.yaşgününde hazırladım bu kurabiyeleri. O kadar lezzetliydiler ki! Bak şimdi sabah sabah aklıma geldiler ya bu hafta sonuna bunlardan pişirsem mi ki acaba.. :))) Eski zamanları yad ederek gecenin köründe kurabiyemi hazırlasam.. Efet efet efet :))
Paşanın doğumgününde menüyü hazırlarken hem sunumu hem de lezzetleri düşünerek hareket ettim. Bu kadar sirk teması ve palyaçolar olunca bu kurabiyelerin üzerinde yıldızlar ve elbette kırmızı marmelat çok çok yakıştı.. Yalnız ölçülerden biraz az çıkıyormuş ben onu hesaplayamayınca bir yiyen ikinci yiyemedi. Aslında bu da fena taktik değil laf aramızda.. Böylece insanların doymadığı için haliyle damaklarında kalan tadı hiç unutmamaları sağlanmış oldu :) Taktiksel hareketler bunlar hehehe..
Efenim tarifi sevgili Teatime'in sitesinden aldım ve aynen uyarladım.. Müthiş kıvamlı bir hamur ve bembeyaz kurabiyeler elde ediyorsunuz. Kusursuz anlatımı için sevgili Mine'ye teşekkürler..

Malzemeler (Yaklaşık 15 adet kurabiye için)
  • 120 gr oda ısısında yumuşamış margarin
  • 200-220 gr un
  • 50 gr çekilmis fındık
  • 50 gr pudra sekeri
  • 1,5-2 yemek kaşığı kadar krema
  • 1 paket vanilin 
  • Doldurmak için reçel (Ben böğürtlen kullandım pişince daha bi güzel oluyor sanki :) )
Yapılışı
  1. Oda ısısında iyice yumuşayan margarine, şeker, vanilin, fındık ve kremayı ekleyin. Homojen bir karışım elde edene kadar elinizle iyice karıştırın. 
  2. Yağlı karışım iyice bulamaç gibi olduğunda unu yavaş yavaş ilave edin. Unun tamamını biranda ilave etmeyin. Hamurun kıvamı epey yumuşak kalacak. Ele yapışmayacak. Çok klasik tabirle napıyoorruuzzz.... Bir elimizi kulak memesine bir elimizi hamura değdirip kontrol ediyoruz bakalım aynı yumuşaklıktalarmı.. (Allahım sen kulak memesini hamurların kıvamını doğru anlayalım diyemi yarattın :) ) 
  3. Hamur hazır olunca buzdolabı poşetine koyup en az 1 saat buzdolabında dinlendirin. Böylece hamurun içinde yağ donacak ve merdane ile açma sırasında daha elastik hale gelecek. 
  4. Dinlenen hamuru az unlanan tezgahta merdane ile açın. İsterseniz şekilli kalıplarla istersenizde küçük çay bardağı ile daireler kesin. Kestiğiniz daireleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. (Burda şöyle bir püf noktası vereyim; kapak olacak dairelerin içlerini tepsiye dizdikten sonra çıkarın. Böylece kurabiyeyi tezgahtan tepsiye taşırken deforme etmemiş olursunuz.. ) 
  5. 180 derece fansız olarak ön ısıtma yaptığınız fırında üzerleri çok fazla kızarmadan, kenarları hafif renk değiştirinceye kadar, yaklaşık 12-13 dakika pişirin. Tepside soğumaya bırakın. 
  6. Soğuduktan sonra ortalarını çıkardığınız kapakların üzerine bolca pudra şekeri serpin. 
  7. Alt kısımlara bir miktar reçel sürüp pudra şekerli kapakları üzerlerine kapatın. Dilerseniz kapattıktan sonra kapaktaki yıldızdan birazcık daha reçel ekleyebilirsiniz. (Boool malzeme sevenlerdenim.. Bilirsiniz :) )
Afiyet olsun.. 

31 yorum:

  1. ohhhh görüntüye bak ne şahane bizimde yaklaşan doğum günümüz var bende menü araştırmasındayım:)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Dün ben de tam bu kurabiyelere takılmıştım,tarifi vermen harika oldu:::))) Ellerine sağlık.


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyorlar, elinize sağlık. Denenecek tarifler listeme ekledim en kısa zamanda uygulamaya geçilecek :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Enfes görünüyorlar.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık not ettim tarifi sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. bu kurabiyeleri çok severim,çok şıklar ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Aman yaa harika gözüküyor bunlar canım çekti valla:))ellerinize sağlık..sevgiler:))

    YanıtlaSil
  8. Mis gibi görünüyorlar,[akşam akşam işmi çıkacak bana ne} ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. tam ağzıma layık bu kurabiyeler elinize sağlık bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
  10. Çok Güzel Tarifler Elinize Sağlık Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize ve emeğinize sağlık, çok zahmet ederek hazırlamışsınız. paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Blogunuz çok güzel.Perde Aksesuarlari olarak tüm paylaşımlarınız adına teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  13. tarif çok ayrıntılı olmuş elinize sağlık :)

    http://www.lookbookunlimited.com/

    YanıtlaSil
  14. ne güzel tarifler bunlar:)

    YanıtlaSil
  15. sevgili yasemin bugün ıslak kek yapmak için kolları sıvadım, tarifini ilk senin tariflerinde arattım ama bulamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. efet bu klasik tarifi en kisa zamanda bende koymaliyim sanirim siteme.. tesekkurler hatirlatma icin :)

      Sil
  16. Merhaba seni izleyiciler arasında görünce beni bir heyecan bastı. Ünlü birini görmüş gibi oldum. Neden diyeceksin? Çünkü ben teeee geçen sene daha blog açmadan her gün senin bloga bakıyordum yiyecek ne var diye:)) Baya tarif denemişliğim de vardır. Hani "az mı ekmediğim yedin şerefsiz" desen yeridir o derece:))) Nerden nereye bak, gelip bulmuşsun beni, çok sevindim, hoşgeldin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bak demek bi suru ekmegimi yiyon ama bitane bile yorum birakmion .. haha bole yakalarim ben adami :))

      Sil
    2. Yav ben o zaman yorum bırakmayı bırak, izleyici olmayı bile bilmiyordum.İşin içine girince de yemeği ev işini bıraktım, ben çoluk çocuk kısmıyla ilgileniyorum, yemeği artık kadın yapıyor, söyleyim de o okusun bari:)))

      Zaten kadının da yemekten başka bi iş yaptığı yok. Biraz önce eşim aradı. "Ne kadar zenginiz Reyhan görüyor musun evimize aşçı tuttuk" diye dalga geçiyor benimle. Kadını kovarsam tüm yemekleri o yapacakmış, olmadı o okur:)))

      Sil
    3. hehe :)) kadin blog dunyasina dalarsa yemek sana kalir soliimm :))) en iyisi sen okuda kadina yaz ver yapsin :)) koca kısmına gelirsek, hiç yeltenme derim.. mutfağa girilmio sonra :)

      Sil
  17. Bu fotoğraf beni kurabiye yapmaya itti:)nefis görünüyorlar.Kendimi mutfakta buldum.Sonuç süper.
    Bende kayısı marmelatı kullandım.
    sevgilerimle ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Çok lezzetli görünüyor, en kısa amanda deneyeceğim.. Tebrikler ve teşekkürler..

    YanıtlaSil
  19. çok güzel teşekürler
    http://canlitvi.blogspot.com/2010/08/atv-izle-canl-kesintisiz-izle-atv.html

    YanıtlaSil
  20. çok güzel olmuş bende yapmak istiyorum acaba reçel kullansam olurmu yoksa marmelat şartmı marmelat yokta evde ondan ellerine sağlık canım sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar,
    Bloglar arası gezinirken size rastladım.
    Ne güzel tarifler ve sıcak anlatımlar. Nasıl geç kalmışım bu siteyi izlemeye:(
    Artık takipçiniz oldum.
    Yeni yılınızı kutlar, ziyarete de beklerim. Pırıl.

    YanıtlaSil
  22. Ayy nekadar güzel anlatiminiz var valla bayıldım kurabiyelere ama pek anlayamadim yinede yanlis yapmaktan korktuğum icin soruyum dedim :) altiyla üstünü ayri ayrımı pisiriyoruz reçeli nezaman suruyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek tepside alt ust ayri ayri pisiriyorsunuz.. kurabiyeler pisiyor sonra soguyor.. ondan sonra recel suruyorsunuz.

      Sil
  23. harika görünüyorlar ve sitedeki fotoğraflar da çok güzel. Ben de kendi çapımda uğraşıyorum beklerim bloguma :) http://kemerkasim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  24. Kurabiyeler lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  25. hamuru o kadar güzel olduki hele piştikten sonraki tadı harikaydı.deftere not edilmesi gereken bir kurabiye.teşekkürler yasemin hanım...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin