27 Eylül 2010 Pazartesi

Çikolatalı Cheesecake

Çikolatalı Peykek / Chocolate Cheseecake

Sonunda okuyucu isyan bayrağını çekti.. Yeetteeerr nidaları yükselmektee.. Fotoğraf istemioz yazı yazzzz diyenler çoğunlukta :) Neyseki arşivde tutmuşum bişeyler. İçim el vermiyor fotoğrafsız nasıl yazarım tarifi.. Onun için Lezzet dergisinde yayınlanan onun ertesi günü fotoğrafını çektiğim ama pek beğenmediğim, şimdi ise yokluktan bana dünyanın en güzel fotoğrafı gibi görünen haliyle yayınladığım çikolatalı cheesecake.. Yaaa insan bazen elindekilerin kıymetini kaybedince anlıyormuş ya he işte :) Ben anladım tamam artık kaybettiklerim geri gelsiiinnn lüüttfeeeennn :)

Yok böyle bir lezzet dedirten cinsten harikkaaa bir cheesecake.. Soğuk, kremamsı ve inanılmaz lezzetli. Mutlaka deneyin derim..

cikolatalipeykek2

Malzemeler
  • 200 gr sütlü küvertür çikolata
  • 100 gr bitter küvertür çikolata
  • 1 kg krem peynir (oda ısısında iyice yumuşamış)
  • 5 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 4 yumurta (oda ısısında)
Taban için:
  • 1 paket (200 gr) kakaolu pötibör bisküvi
  • 6 yemek kaşığı erimiş tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Üst krema için:
  • 100 gr bitter küvertür
  • 100 gr krema
Yapilisi
  1. Taban için bisküvileri robottan geçirin. Üzerine erimiş tereyağı ve tarçını da ilave edip yeniden robotta çekin.
  2. 25 cm'lik çember kalıbın tabanına yağlı kağıt serin kenarlarını yağlayın. Bisküvi kırıntılarını tabana iyice bastırarak döşeyin. İç harcı hazırlayana kadar buzlukta bekletin.
  3. Sütlü ve bitter çikolatayı benmaride eritin. (Kaynayan suyun üzerine, suya deymeyecek şekilde bir kase koyun. İçine çikolataları koyun. Suyun buharıyla erimelerini sağlayın.) Soğuması için kenara ayırın.
  4. İç harç için, krem peyniri iyice ipek gibi olana kadar mikserle çırpın. İçine nişastayı, şekeri ve vanilyayıcda ilave edip iyice çırpın.
  5. Yumurtaları teker teker ilave edin. Her yumurtayı tek tek karışıma yedirin. Bu aşamada fazla çırpmayın. Sadece yumurtanın karışmasını sağlamanız yeterli.
  6. En son da erimiş çikolatayi ilave edip karıştırın.
  7. Tabanı buzluktan çıkarıp peynirli karışımı üzerine dökün.
  8. 180 derece de alt üst konumda (turbo olmadan!) yaklaşık 40 dakika pişirdikten sonra fırını kapatın ama kesinlikle kapağını açmayın. Fırının kendi ısısıyla kek pişmeye devam edecektir. Fırın iyice soğuyana kadar cheesecakei içinde bırakın. Daha sonra buzdolabına alıp en az 1 gece dinlendirin.
  9. Üzerinin kreması için kremayı kaynatmadan ısıtın. Parçalanan çikolatanın üzerine sıcak kremayı dökün. Çırpma teliyle iyice karıştırın. Biraz oda ısısına geldikten sonra buzdolabından cheesecakei çıkarın kremayı üzerine dökün.
  10. İkisini beraber yeniden buzdolabına kaldırın. 1 saat dinlendirin. Servis etmeden önce üzerini istediğiniz gibi süsleyin.
Afiyet olsun...




Lezzet Şubat 2010 - Çikolatalı Peykek

Lezzet dergisi Şubat 2010 sayısında bu tarifim yayınlanmıştı.. Hani olurda dergiyi alamadıysanız bu da size hediyem olsun ;)

26 yorum:

  1. Lezzet dergisinin o sayısını incelerken görmüştüm tarifini ve büyük bir keyifle incelemiştim sayfaları... Bu blog sahibini takip ediyorum diye... Cheesecake'i çok seviyorum ama çikolatası bana çok yoğun geliyor, ekşi meyva soslu olanları tercih ediyorum. Ama burdaki görüntü nefis, ince bir dilim yiyebilirim... Sevgiler, kolaylıklar...

    YanıtlaSil
  2. ayselcim emin ol, bu bildigin agir cheesecakelerden degil :) ince bir dilimle baslarsin bi bakmissin yarisi bitmis :p

    YanıtlaSil
  3. Nihayet, hosgeldin mi desek :)

    YanıtlaSil
  4. Arayı açan bir kişi ancak bu kadar havalı geri dönebilirdi! Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. eğer siz bu resmi beğenmediyseniz kendinize büyük haksızlık yapıyorsunuz.Şahane ve çok kışkırtıcı bir cheescake ,inanın bir dilim olsaydı neler vermezdim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. dergiyi aldığımda da görüntüyü çok beğenmiştim, harika olmuş, ama o kadar peynir ve çikolata gözümü korkutmuştu doğrusu:)
    ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ahhh nasıl bir görüntüdür bu yemeye kıyamazsın :) aklım çıktı vallahi ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz çok şifa dolu ve iştah açıcı olmuş.
    (http://gencalsabahattin.blogspot.com 'da maklubeyi yayınladım.)

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. FOTOĞRAFDA ÇOK GÜZEL KEKDE ÇOK GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  10. Bu fotoğraf da kötüyse biz hiç tarif yayımlamayalım be yaw :) ellerine sağlık ben bayıldım

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Yasemin Hanım,

    Çok şükür. Bizim sizi izlememize en büyük neden sadece kimseciklere benzemeyen güzel anlatım eşliğindeki müthiş tarifler ve fotoğraflar değil o kendinize özgü yasemince(bana birşeyler çağrıştırdı ama ne) yazılar.Benim henüz çok gelişmiş bir digital fotoğraf makinem yok, aksilik gelişmemişi de yok. Olsa size yollardım. Blog'unuzu açtığımda resmi kurum yazıları gibi kısa kısa yazılarınıza alışamadım. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  12. ay nefis görüntü ,kasekuchen sever biri olarak müthiş ,canım çekti ,ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Harika bir armağan bu:)
    Bayıldım ve aklıma/kalbime sakladım reçeteyi,en kısa zamanda deneyeceğim.
    Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  14. yahu ne diyecegimi bilemedim, ozlenmek guzel seymis! tamam bundan sonra ara vermek yok! oznur dedigin gibi "yasemince" yazmaya devam edecegim.. cok cok tesekkurler! gorusmek uzere!

    YanıtlaSil
  15. nasıl güzel görünüyor cheesecake e bayılırım hem de çikolatalı çookk lezzetlidir eminim
    ellerine sağlık Yasemin
    fotoğraf da çok güzel

    YanıtlaSil
  16. dergiyi gördüğümde de bitmiştim zaten buna ben, yine hatırlattın aşkolsun sana. enfes oldugunu anlamak için tatmak da gerekmiyor, bağırıyor resmen. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Az önce dergiyi karıştırıyordum sitene girip tarifi görünce şaşırdım ..
    Bir an dergiye sonrada siteye bakakalmışım :)
    ben senin fotoğrafınıda beğendim..

    YanıtlaSil
  18. Şahane olmuş,elinize sağlık,ama üst kremanın kekin kenarlarına sürülmeden nasıl öyle kaldığını anlayamadım :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  19. selam süper hem fotograf hende pasta bayildim.ellerine saglik sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. selam Leyla, :) meslek sirri soyleyemem dermisim :) aslinda tamamen cheesecakein bana yaptigi guzellik bu.. soyleki kek ilk pisme asamasinda biraz kabardi. sonra firini kapatip icinde biraktim ve soguyana kadar bekledim. o asamada kabaran kisim cokup bu guzel cukuru olusturdu :) ve bende o guzel cukura sosu doktum. bolece sanki ozellikle ortada birakmisim gibi durdu.. yani benden kaynakli degil cheesecakein guzelligi bu :) her denemede olmuyor bu, ama oldugunda guzel oluyor ;)

    YanıtlaSil
  21. Enfes görünüyor,sen de o kadar iştah açıcı anlatıyorsun ki hiç aklımda yokken yapasım geliyor.Ancak,bu pasta konularında hala annesinin izinden giden biri olarak küvertür ne demektir,nerden bulunur bilmiyorum.Şöyle markette bulabileceğim çikolatalarla olmaz mı bu iş?Yardım eder misin..
    özlem

    YanıtlaSil
  22. Merhaba, krem peynir derken labneden mi bahsediyorsunuz? Kaç oldu cheesecake yapmaya niyetleniyorum ama peynirine bir türlü karar veremiyorum.

    Duygu Erkan

    YanıtlaSil
  23. selam Duygu,

    Pinarin sade krem peyniri (kirmizi kutuda). Yani duz sade krem peynir kullaniyorum ben her zaman cheesecakelerimde. Labnenin tadini sevmiyorum cunku.. Tuzlu olmalari seni yaniltmasin inan cok cok lezzetli oluyor ki, leziz dergisi editoru Inci hanim epey bi sasirdiysada tadina baktiktan sonra yasadigi şoku görmen lazımdı :) Zaten derginin editorden yazisindada bu konuya deginmis ;).. dene pisman olmayacaksin ;)

    YanıtlaSil
  24. Selam Ozlem, sende haklisin kuvertur ne dimi :) bende kaptirmis yazmisim.. Kuvertur cikolata kakao orani yuksek, yag orani dusuk cikolata. O nedenle pastalarda tercih ediliyor. ama arzu edersen marketten aldigin bitter cikolatalarlada yapabilirsin. Ancak bildigim kadariyla kahve dunyasindaki cikolata dunyasi kuvertur cikolata az miktarda da satiyor.. hani kahve dunyasi epey yayildi istersen ordan kuvertur alip ole dene ;) ellerine saglik simdiden...

    YanıtlaSil
  25. Muhteşem görünüyor . 1 kg krem peynir biraz fazla göründü gözüme ?

    YanıtlaSil
  26. blogumu yeni açtım, yemek ve pasta yapmaı ögrenmeye calısan bi acemiyim. blogunuza bayıldım bana cok faydalı olacagınızı dusunuyorum yemek ve pastalarınızın devamını dılıyorumm :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin