10 Haziran 2010 Perşembe

Taze Kekikli Mantarlı Pilav

Taze Kekikli Mantarlı Pilav

Bundan çok uzun değil aylar evvel mantarı ağzıma koymazdım. Şaka değil! İçine mantar giren hiç bir yemeği bana yediremezdiniz. Hatta mantarlı pizzada minik minik mantarları bile ayırmak zorunda kaldığım günler vardı. O derece yani.. Neden bilmem çocukluğumdan beri ağzıma koymadığım tek yiyecekti mantar.. Şimdi düşünüyorumda ne büyük ahmaklık etmişim :))) İnsan kendini mantardan ve mantarlı lezzetlerden mahrum etmemeli. Hele ki etle, tavukla.. Hatta aslında en güzeli kahvaltıda omlette. :)

Taze Kekikli Mantarlı Pilav

Hani artık mantarı seviyorum ya, hemen hemen her yemekte kullanıyorum sanırım. Yakında evde mantar yasağı gelecek eşimden. Ama ne yapayım her şeye bu kadar mı yakışır yahu bu sebze. İşte bu pilavda yakıştığı harika lezzetlerden biri.. Oğlumun tam bir pilav ve makarnakolik olduğunu söylemeye gerek yok. Ama bu pilavı ayrı bir iştahla yedi sanki :)
Elbette pazardan aldığım tazecik kekik ve kocaman beyaz mantarların etkisi büyük bunda :) Aslında bu pilava dereotuda çok yakışır. Ancak henüz eşimi bu konuda ikna edebilmiş değilim. Bakalım ben mantara ikna oldum O'da dereotuna olur :P. Ama sebebi ne olursa olsun bu pilavı muhakkak deneyin derim. Gerçekten çok keyifle yiyeceğiniz bir yemek olacak..

Taze Kekikli Mantarlı Pilav

Malzemeler
  • 1 su bardağı pilavlık pirinç
  • 1 su bardağı tavuk suyu
  • 1 su bardağı kaynar su
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 büyük boy kırmızı biber
  • 3 dal taze kekik
  • 5 adet orta boy beyaz mantar
  • tuz
Yapılışı
  1. Pirinci sıcak suyun altında yıkayın. Süzgeçe koyup süzülmeye bırakın. Eğer vaktiniz varsa 30 dakika tuzlu kaynar suda bekletebilirsiniz. Ama ben genelde hiç bekletmiyorum.
  2. Biberi ve mantarları yarım ay şeklinde doğrayın. Çokda küçültmeyin yerken lezzetini almak lazım.
  3. Geniş bir pilav tenceresinde yağları eritin. Biberi ve mantarları ilave edip yumuşayana kadar kavurun.
  4. İnce kıydığınız taze kekiğide ilave edip bir iki kere karıştırın.
  5. Pirinçleride tencereye ilave edip 5 dakika nazikçe karıştırarak kavurun. Çok sert karıştırmayın ki pirinçler kırılmasın.
  6. Tavuk suyunu ve kaynar suyu ilave edin.Arzu ettiğiniz miktarda tuz ilave edin. (ben silme 2 tatlı kaşığı kadar ekliyorum). Bir iki kere karıştırın. Kısık ateşte pişmeye bırakın.
  7. Pirinçler suyu çekene kadar (tencerenin ortasını tahta kaşıkla açtığınızda su kalmamış olmalı) pişirin. Ateşi kapatıp tencereyi bir sofra bezine sarın. Pilavı 15 dakika demlenmeye bırakın. Sıcak olarak servis edin.
Afiyet olsun...

14 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çok hoş gözüküyorlar. Yarın hemen (yani bugün :) ) deneyeceğim. Yalnız birşey soracağım mantarlar kararmasın diye herhangi bir işlemde bulundunmu. Pilavın rengi çok güzel mantardan dolayı kararmamış, suyunu saldırmadan pirinci ekledin sanırım??? Püf noktan varmı???

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglık canım.bizimki mantarı yemek olarak yemiyor belki pilava eklersem yer.taifi deneyecegim.

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK. HEMEN KOPYALADIM.EN KISA ZAMANDA YAPACAĞIM tEŞEKKÜR EDRİM.

    YanıtlaSil
  4. Bende çok seviyorum ;) kimse yemezse bana haber vermen yeter ;)) ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Mantarı tıpkı senin gibi bende yıllar boyu ağzıma sürmedim. Şimdiyse sıklıkla kullanıyorum. Sulu yemekler haricinde garnitür, pilav ve makarnalarda sık sık kullanıyorum.Omelette de kaşarla birleşince harika oluyor. Bu pilavı pişirirken ince doğranmış soğanda ilave edersen daha farklı bir lezizlik elde edeceğine eminim.
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Sunum bu kadar mı güzel olur ! Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. adaş ben de senin kadar olmasa da çok yemezdim mantarı yakın zamana kadar. sanırım yapmasını beceremiyordum, öyle kandırıyorum kendimi. ama aynen senin oldugun gibi birkaç aydır her hafta mutalaka mantarlı birşeyler var menumuzde. hele senin o mantarlı börek var yaa ahhh deli birşey o, kaç kişiye tarif verildi hatırlamıyorum ben. pilavda da denemek istedim aslında ama cesaret edememiştim. şimdi senden aldığım gazla ilk iştir. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Canım denedim şuanda bir yandan yiyor bir yandan yazıyorum. Diğer yorumumda bahsettiğim gibi seninki gibi beyaz değil biraz karama oldu. Malzemeler elimde tam yoktu kırmızı biber yerine yeşil köy biberi taze kekik yerinede dereotu kullandım çok güzel oldu. Tam mantar hastasıyım süngerimsi kıvamı çok yakıştı pilava. En kısa zamanda bende blogumda yayınlacağım. Tekrardan ellerine sağlık ve teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Canım çok hoş olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrr...

    YanıtlaSil
  11. goruntu cok sik eminim lezzetide oyledir,
    tatilden sonra deneyecegim

    YanıtlaSil
  12. bayılırım bu pilava değişik pilavlar yapmayıda yemeğide seviyorum harika olmuş canım ellerine sağlık
    sevgiler
    hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
  13. Bende birgün severmiyim acaba. Ellerine sağlık Yasemin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Kübracım geç cevap verdiğim için özür dilerim öncelikle. Öncelikle ben olabilecek en beyaz mantarları alıyorum ki daha önceki yazımda pazarı soyup soğana çevirdiğimi söylemiştim. İşte ordan bembeyaz neredeyse kar gibi mantarlar aldım. Bunun etkisi büyük. Sonra mantarları yıkama aşaması var. Mantarları su dolu bir kaseye atıyorum hızlıca elimle ovuşturup sonra hemen sudan alıyorum ve kuruluyorum. Fazla suda beklemelerine ve çekmelerine müsade etmiyorum. Üçüncü olarakta; pirinci eklemeden önce mantarı harlı ateşte hızlı hızlı kavuruyorum ki çok su salmıyorlar böylece pirincin suyunuda karartmıyorlar :) Biraz geç kaldım ama umarım yardımcı olmuştur.. Görüşmek üzere..

    Arzu sakın vazgeçme ben sevdiysem eminim herkes sever :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin