16 Mayıs 2007 Çarşamba

Tarçınlı Cevizli Toplar

Tarçınlı Cevizli Toplar

Bu tarifi ilk yaptığımda gecenin biri falandı galiba. Önümde yemek kitaplarım birşeyler yapmalıyım birşeyler yapmalıyım diye karıştırıyordum. En son Beyaz Mutfak kitabını karıştırırken bu saatte en çabuk en kolay ve leziz bir atıştırmalık olan bu tarife rastladım. Ve bir saniye bile durmadan mutfağa attım kendimi. O zaman bu krizlerimin ilk günleri olduğu için eşim gayet şaşkın bakıyordu bana.. Sonra kurabiyeleri yerken "ay iyiki deli bir yaseminim var" dedi :) "Bu saatte bile üşenmeden birşeyler pişiren :)" İşte gece krizlerinde yapılabilecek en pratik ve hafif atıştırmalık kurabiyeler..

Malzemeler
  • 100 gr toz fındık
  • 100 gr toz ceviz
  • 1 çay bardağı (90gr) toz şeker
  • 15 gr tarçın
  • 2 adet (60gr) yumurta akı
  • süslemek için yarım ceviz kurabiye sayısı kadar
Yapılışı
  1. Fındık ve cevizi iyice parçalana kadar rondodan geçirdim. Toz olarak satılanı varmı bilmiyorum ama olabildiğince ince öğütmek gerekiyor. En azından benimkilerin resmi ile kitaptakini karşılaştırınca buna karar verdim. Olsun lezzetten bir kayıp yok :)
  2. Fındıklı karışıma tarçını ilave edin.
  3. Ayrı bir kapta yumurta akını ve şekeri iyice çırpın.
  4. Tüm malzemeleri bir araya getirip 15 dk çırpın. Okadar sabredemem derseniz, ki ben dedim, çırpabildiğiniz kadar çırpın yeter :))
  5. Karışımdan tatlı kaşığı veya sıkma torbası yardımıyla yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye küçük toplar sıkın. Karışımdan toplam 20-25 adet top çıkıyor rahat rahat. Her topun üzerine yarım ceviz koyun.
  6. 180 derecede önceden ısıttığınız fırında 10 dakika pişirin. Çok da sert olmaması için burdaki 10 dakikaya dikkat etmekte fayda var. Çünkü bu kurabiyeler acıbadem gibi olmalılar dışı sert içi yumuşak. Piştikten sonra fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Yada üfleye üfleye birtane miğdeye :) Pişman olmayacaksınız..
Afiyet olsun...

10 yorum:

  1. Yasemincim bu arada toz fındık ve ceviz satılıyormuş pastane malzemeleri satan dükkanlarda. Adıda Acıbadem fındığı. Gülsüm teyzeden öğrendim.Benimde bir Eminönü ne gitmem artık farz oldu, listem uzadıkça uzadı. :)

    YanıtlaSil
  2. sagol mugecim bende gidicem en kisa zamanda :) surekli bir liste hazirliyorum ama halen almaya gidemedim :))

    YanıtlaSil
  3. canım şahane olmuş bunlar ..ellerine sağlık..cheesecake olanı pek anlayamadım,ama diğerlerini denemek için listeye aldım.selamlar..

    YanıtlaSil
  4. selam suheyla :) aslinda en enteresani peykek olani bence once onu denemelisin :) kesinlikle pisman olmayacaksin.. takildiginda yer olursa mailim sayfada seve seve yardimci olurum.. afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben bu tarifinizi çok beğendim ama anladığım kadarıyla hiç bir şekilde içine un girmiyor galiba, fındık ve ceviz tozu bulmam çok zor, onun yerine ne yapabilriim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, toz olarak bulmaniza gerek yok. robotta cekebilirsiniz findik ve cevizi. cekerken icine biraz seker koyarsaniz birbirne yapismadan öğütülürler..

      Sil
    2. Ama Yasemin Abla, benim robotum yokki onu çekebilecek... =(( çok da nefis gözüküyordu yaa, hele bide tam benlik şekeri az ,yağı yok, unu yok.. tarçın kokulu ufff mis gibi olurdu =)) buarada ismim Elif=)

      Sil
    3. o zaman Elifcim, aliosun eline saglam bir torba, dolduruosun icini bolca findik cevizle, sonra cekicle vura vura ogutuosun :)

      Sil
    4. işte bu fikir süper,tamam akşama yapıyorum muhakkak Yasemin abla, umarım cıvık olmaz benimkisi, çünkü kaşıkla yapıcam, sıkma torbamda yok =)) Yasemin abla birde senden tuzlu tamamen diyet odaklı kuru pasta tarifi istiyorumm =))

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin