17 Nisan 2009 Cuma

Limonlu Cheesecake / Peykek

Limonlu Peykek / Lemon Cheesecake

Ayy çok şükür! Sonunda başardım! Seni pişirdim. Hem de sapasağlam sofraya getirip böyle koca dilimler halinde servis ettim. :) (Aslında bu dilim pek de kocaman değilmiş yahu, ee koca peykek yenilip kalan son dilim olunca... neyse siz kocaman hayal edin :) )
Şimdi diyeceksiniz yahu bu kadar zormu! Aslında değil ama benim için gerçekten önemli bir başarı. Bu tarifi ilk paşamın doğumgününde yaptım. Bilmem sofrada dikkatinizi çektimi. En alt sol köşede üzeri renkli şekerle süslü, henüz çember kabından çıkmamış. İşte o kendini cheesecake zanneden limonlu muhallebi! evet evet tam anlamıyla muhallebi. Zaten doğum gününü anlatırken hiç bahsetmedim ondan. Tamamı çöpe gittiğinden mi, tüm malzeme ziyan olduğundan mı yoksa binbir çeşiti sorunsuz yapıp onda takıldığım için kendime kızdığımdan mı.... Neden ne olursa olsun bahsetmedim işte ondan. Ama şimdi başarınca insan başarısızlığını daha kolay anlatıyor nedense :D.
Tarif sevgili Alacarte Neslos'dan. Teeeee Sencer paşamla kucaklaşma partisine getirmişti. Bi keki birde parmaklarımızı yemiştik. Zaten Neslos cheesecake konusunda çok başarılı. O gün bugün aklımdaydı yahu şu tarifi yapayım diye. Sonra paşamın doğumgününde hüsran olunca erteledikçe erteledim. Ama bu sefer nasılsa kızlar yabancı değil en kötü koyarım muhallebi kasesine kaşık kaşık yerler dedim. Ancak bu sefer başarddıımmmm lay lay laayy :)))

Limonlu Peykek

Malzemeler

Taban için
  • 2 paket (400 gr) petibör bisküvi (hüsran olduğum da burçak kullanmıştım vıcık vıcık yağ akmıştı. Onun için aynen kızarmış peykekte olduğu gibi gene petibör kullandım.)
  • 175 gr tereyağ
Peykek için
  • 600 gr krem peynir (Pınar sade krem peynir kullandım, şiddetle tavsiye ederim! Mümkünse bir gece önceden oda ısısına çıkarın ki iyice yumuşasın. Ya da en az 4 saat oda ısısında beklemiş olsun.)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 adet orta boy yumurta
  • 5 tepeleme tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket sıvı krema (200 ml)
  • 1 adet limon (suyunu sıkın, kabuğunu rendeleyin)
Yapılışı
  1. Bisküvileri robotta iyice ufalayın. Tereyağını eritip bisküviye ilave edin. İyice karıştırın.
  2. Tabanına yağlı kağıt serdiğiniz standart 23 cm lik kelepçeli kalıbın tabanını ve kenarlarını bisküvi kırıntıları ile iyice kaplayın. Buzdolabına kaldırıp 1 saat bekletin.
  3. Krem peynirle şekeri mikserde şeker iyice eriyip peynirle beraber kremamsı bir kıvam alana kadar çırpın.
  4. Nişastayıda ilave edip çırpmaya devam edin.
  5. Yumurtaları bir kaseye kırın. Sonra peynirli karışıma teker teker ilave edin. Her yumurtadan sonra mikseri en yüksek devirde 3-5 saniye çırpıp yumurtanın karışmasını sağlayın ama çok da çırpmayın. Bu şekilde yumurtaların tamamını ilave edin.
  6. En son krema, limon kabukları ve limon suyunuda ilave edin. Bir 5 saniye daha çırptıktan sonra buzdolabından kalıbınızı çıkarın. Ve karışımı kalıba boşaltın.
  7. 175 derece turbo olmayan fırında 10-15 dakika pişirin. Daha sonra fırının kapağını hiç açmadan ısıyı 90 dereceye düşürüp 60-70 dakika daha pişirin. Piştiğini anlamak için kekin tam ortasının parlak veya ıslak olmaması gerekiyor. Ya da kek kalıbını hafif salladığınızda ortasının sallanmaması lazım.
  8. Keki fırından çıkarıp soğuyana kadar oda ısısında, soğuduktan sonra bir gece buzdolabında dinlendirin. Ertesi gün servis hazırdır.
Afiyet olsun...

24 yorum:

  1. Çok güzeldi çoookk.
    Keşke midemde daha çok yer kalsaydı bu muhteşemliğe, tek üzüldüğüm o :(
    Bende ilk cheesecake denememi bu tarif ile yapıcam, limonlu limonlu şahaneydii!
    Ellerine sağlık, gulomm:)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, O sofradan artan kekin tadına bakmak bana kısmet oldu ve bayıldım tadına :) Haftasonundan beri yasemine tarifi koy artık diyip duruyorum. Yaz ayları için ideal bir kek, limonlu olmasınında bunda payı var tabi :) Hafif ve leziz.. Herkese tavsiye ederim en azından 1 defa deneyin. Bende en kısa sürede deneyeceğim inş.

    YanıtlaSil
  3. evet beklediğim tarif buydu harika canım ellerine saglık ya kalan varsa banada yolla çok canım cekti cok ballandıra ballandıra anlatmışsın...:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Yasemincim ben de ilk olarak limonlu denemiştim cheesecake.ama ben burçakla çok iyi sonuç almıştım,günlerce tadına doyamadan yemiştik eşimle.seninki de enfes görünüyor,valla canım çekti.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor.Geçen hafta arkadaşımda yemiştim.Çok fresh bir tadı var limonlunun.Ellerine sağlık Yaseminciğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. sunumu mükemmel gercekten tadını deneyince derim artık

    YanıtlaSil
  7. MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR CANIM BU KIVAMI TUTTURMAK ZORDUR ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  8. Yasemin'cim sen yaparsında kötü olurmu.Zaten görüntüsünden lezzetin tam kıvamında olduğu belli oluyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık arkadaşım ,nefis olmuş cheesecake'in ,hele limonlunusana bayılırım ...

    YanıtlaSil
  10. Yasemin Selam :)

    looks very tasty!!!!

    I like cheesecakes very much!

    (spring comming to Moscow...finally)

    Ira

    YanıtlaSil
  11. ÇOK GÜZEL OLMUŞ CANIM...ELLERİNE SAĞLIK...GÖRÜNTÜ MÜKEMMEL... GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYORUM...HİÇ DENEMEDİĞİM BİR TARİF...DENEYABİLİRİM...

    YanıtlaSil
  12. Yasemincim, ellerine sağlık, nefis görünüyor, geçen gün yapmış olmasaydım, bir dilim de ben isterdim:)
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  13. yasemin canım çok güzel olmuş.
    neden gelmiyorsun hiç
    nerelerdesin:(?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. WALLA CANIM ÇEKTİ. SÜPER GÖZÜKÜYOR. SENİN ŞİMDİ ELİN ALIŞIK DEĞİL YA CHESECAKE YAPMAYA PRATİK YAPMAN LAZIM. E BİZDE BUNA ZEMİN HAZIRLAYALIM. GERÇİ REJİME BAŞLAMAYA KARAR VERDİM AMA BU LEZZETİ KENDİME ÖDÜL OLARAK VEREBİLİRİM. DAVETİYEMİ BEKLİYORUM:))

    YanıtlaSil
  15. Biz neden dacetli degildik o guzelim sofraya.Ama yemis kadar da olduk.
    Her tarafim peykek tarifi oldu.Ve ben , bayan beceriksiz daha hic denemedim.
    Ilk macerani da dinleyince icim korkmadi desem yalan olur.Ama yaz gunlerinde harika bir lezzet olsa gerek limonlu limonlu iyi gider.

    YanıtlaSil
  16. Blog Ödülleri 2009, Windows Live Spaces alanında en iyisi olduğumu düşünüyor, değerli oyunuzu bekliyorum, işte oy vermek için link: http://2009.blogodulleri.com/blog/leothemaster-spaces

    Not: Üye olmayanlar önce üye olup, üye oldukları mail adresini doğrulamak zorunda!

    YanıtlaSil
  17. Bu ne güzellik yukarıdaki tabbulleden gelmişim buralara...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. ben gectigimiz haftasonu misafirlerime yaptim.. valla herkes bayıldı sekerim. cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  19. Tarifte Pınar sade krem peynir kullandım demişsiniz. Pınar labne mi?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba isimsiz, hayır labne peynir değil. Pınar sade krem peynir. O şekilde satılıyor zaten marketlerdede...

    YanıtlaSil
  21. SONGÜL GİRGİN24 Mayıs 2010 17:16

    Merhaba Yasemin Hanım,
    26 cm kelepçeli kalıp olurmu

    YanıtlaSil
  22. Yasemin merhaba,

    sivi krema yoksa elimizde onun yerine ne koyabilirz?

    Yagmur

    YanıtlaSil
  23. Merhaba,

    Tarifleriniz harika :) özellikle havuçlu kek tarifinize bayıldım!
    Bu fotoğrafta limon sosu gözüküyor cheesecake dilimi üzerinde, üzeri için bir sos belirtmemişsiniz, sos icin de bir tarifiniz var mı? :)

    YanıtlaSil
  24. şuanda kekim firinda,:( kremasını koymayı unutmuşum....ne olacaj şimdi chok moralim bozuldu:((((

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin