30 Ocak 2008 Çarşamba

Kızarmış Peykek (Cheesecake)

Kızarmış Peykek by Yasemin Mutfakta
Nihayetinde sayfama geri dönebildim. Güya evdeyim artık çalışmıyorum.. Ama insan evde olunca kendine yapacak çok fazla iş bulabiliyormuş. E bide beklenen bebek olunca onun odasıydı kıyafetleriydi derken günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum bile.. Şuanda oğluşumun odası hazır. Kıyafetleri yıkandı ütülendi çekmecelere yerleşti. Hastane çantamız hazır. Yani şuanda tek eksiğimiz kaldı o da bizzati beyefendinin dünyaya gelmesi.. Artık bekliyoruz.. E bu beklemede bende boş durmayayım sayfamı güncelleyeyim dedim. Ve baktımki bekleyen bir tarifim var bunu bekleyenlerde vardır.
Bu güzel peykek benim ilk ve tek denediğim tarif. Bu ilk denememin resmi değil ama henüz bu tarif dışında bir peykek yapmadım. Bu üçüncü yapışım. Sevgili Hüner ailesinin beyefendisine doğumgününde yaptıklarımdan biride buydu. Zaten resimde kendileri tarafından çekildi.. Ne kadar profesyonel bir resim olduğu ordan anlaşılıyor :)
Tarif Ceren Büke Gülan'ın Ev Yemekleri kitabından. Kitapta anlatımlar çok güzel. Epeyce bir tarifte kullanmayacağım malzemeler var ama onların yerine kendim bişeyler ekleyebilirim. anlatımı ve uygulaması kolay tarifler. Misal bu peykeki tarifteki zamanlara birebir uyarak yaptım. Olağanüstü oldu. Ve hiç çatlamadı :) Kesinlikle tavsiye edilir...

Kızarmış Peykek

Önemli Not: Peykek yapmak sabır işidir. Yani hazırlaması çok kısa sürer ama kıvama gelmesi için epey bekliyorsunuz. Bu tarif için gününde servis edecekseniz 5 saat bekleme süresi olduğunu dikkate alarak başlayın. Bunun 4 saatinde fırınınızında iptal olduğunu hesaba katın. En az 2 saatte soğutmanız gerekir diye düşünürseniz.. Sabah 10 da başlarsanız akşam yemeğinden sonra servis edebilirsiniz diyebilirim. :)


Malzemeler

Tabanı için:
  • 375 gr bisküvi (Sade petibör kullandım)
  • 175 gr tereyağ eritilmiş
İç Malzeme:
  • 500 gr krem peynir (labne değil sade krem peynir kullandım, oda sıcaklığında yumuşamış olsun çırpması daha kolay oluyor.)
  • 200 gr toz şeker
  • 4 adet yumurta
  • 300 ml krema
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
Süslemek için:
  • Dr. Oetker hazır beyaz çikolata sosu
  • Ev yapımı böğürtlen reçeli (siz arzu ettiğiniz başka reçellerde kullanabilirsiniz)
Yapılışı
  1. Bisküvileri robotta iyice toz haline gelene kadar çırpın. Tereyağınıda ilave edip iyice karışmasını sağlayın. Karışımı kalıba boşaltıp kenarlara doğru yayın. Tereyağ bisküvilerin yapışmasını sağlıyor. Arada dağılıyorsa da telaş etmeyin zaten okadar bekleme süresinde iyice kenetlenecekler :). Buzdolabında 1 saat bekletin. Normalde tarif için 23 cm'lik yuvarlak kelepçeli kalıp kullanılıyor. Ama ben Hünerler için kalp şeklindeki kelepçeli kalıbımı kullandım. Biraz daha kalın oldu ama yinede süper :)
  2. Tabanı buzdolabında bekletirken son 5 dakikasında içini hazırlamaya başlayın.
  3. Krem peyniri şeker ile iyice çırpın. Yumurtaları teker teker ilave ederek tüm karışımı 4 dakika boyunca çırpın.
  4. Un, limon suyu, tarçını da ilave edip 30 saniye karıştırın.
  5. Soğumuş olan tabanı buzdolabından çıkarın. Peynirli karışımı kalıba boşaltın.
  6. 180 derecelik fırında peykekin üzeri iyice kızarana kadar (kahverengileşecek nerdeyse) kapağını hiç açmadan (!!!!) 1 saat pişirin.
  7. Bir saatin sonunda fırını kapatın. Ama kapağını açmayın. Keki fırında 2 saat kapağı kapalı kalacak şekilde soğumaya bırakın.
  8. Sonra fırının kapağını açın ama gene keki çıkarmayın. 1 saatte kapağı açık olacak şekilde fırının içinde bekletin.
  9. Nihayetinde keki fırından çıkarıp buzdolabına alabilirsiniz. Aslında en güzeli tüm gece buzdolabında kalması ama okadar beklemeye sabırsızlanacağınızı bildiğimden en azından 2 saat buzdolabından dursun derim.
  10. Servis etmeden önce beyaz çikolata sosunu hazırlayıp dilimlerin üzerine dökebilirsiniz.. Birazda bögürtlen reçeli.. Ya da hiç bir sos dökmeden sadece tarçın ile süsleyerek servis edebilirsiniz. Her iki şekildede harika oluyor.
Afiyetler olsun...

17 yorum:

  1. Yasemin'cim valla yeni bir yazı gelmediği için, herhalde doğum yapmışsındır diye düşündüm. Neyseki işlerini tamamlıyormuşsun. Kolay gelsin.
    Yine herzamanki gibi nefis görünümlü,şahane bir kek olmuş. Ellerine sağlık. Bu arada tam ne zaman doğumun. Az kalmıştır sanırım. Allah bir avazda kurtarsın. Sağlıklı, kolay, hayırlı bir doğum olsun inşallah. Sevgiler, kocaman öpüyorum..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Sayın Yasemin Hanımefendi;
    Peykek hem eşimle ben, hemde konuklarımız tarafından (23 kişi) bayılarak yenilmiş, bir dilim resim çekilmek üzere zar zor saklanılmıştır.
    Bendeniz gibi peykek yapmaktan korkan (hala daha bir siftah yapamamış)kişiler için, "aa ne kolaymış, saatlere dikkat ettikmi oldu bitti, hemen denemek lazım" dedirten, çok güzel bir anlatım olmuş. Kendim ve kendi durumumda olan tüm kişiler adına teşekkürü borç bilirim.

    Bu arada bebişinize seçtiğiniz isim için sizi kutlarım, Teskilat-i Mahsusa'nin (Bu günkü MİT)Süleyman Askerîden sonra reisi olan Esref Sencer Kusçubasi'nin ismini seçmeniz, sırf değişiklik olsun diye çocuklarına uydurma isimler koyan bu günkü nesile çok güzel bir örnek. Eşinizide sizide ayrıca kutlamak istedim bu konuda.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. yasemin abla harika!! ilk fırsatta deneyeceğim bu tarifi :)

    YanıtlaSil
  5. Yaseminciğim ellerine sağlık..Bu halinle neler yapmışsın böyle.Ben henüz bu peykek işinde yokum bana zor gelir biraz ama senin tarife bakınca aaa hemen yapayım çok da kolaymış diyor insan.Ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Yasemin, ne güzel tatlı bir bekleyiş içindesiniz şimdi. Ben de inşallah 1-2 haftaya kadar doğum iznime ayrılacağım. Sanırım seninle aramızda 4 hafta var, bizim de oğlumuz olacak inşallah :) Neyse ben de izin aldıktan sonra yoğun bir koşturma dönemine gireceğim sanırım, kıyafetleri ben de yıkamak istiyorum ama kıyafetlerin bozulmasından da çekiniyorum. Duyduğuma göre hacışakir sabun tozu ile yıkanabiliyormuş, acaba sen neyle yıkadın ve makinanın hangi programında yıkadın? Kıyafetlerde herhangi bir sorun çıktı mı? Yoksa sadece iç kıyafetleri mi yıkadın? Tulum gibi sadece dışa giyilecek kıyafetleri ütülesek yeterli gelir mi? Ay ne çok soru sordum değil mi? Teşekkürler şimdiden :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de bu gece rüyamda seni gördüm ve merak içindeydim.Acaba Sencer geldimi diye Mügeye bile mail attım...İyi haberlerini bekliyoruz,sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. insan evde olunca yapacak şey bulur zaman yetmez bilirim
    sabırlı kek de sen bu nefis lezete
    ellerine sağlık
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  9. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 13

    http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
    ___________________________________________________
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    04.02.2008 - 10.02.2008 Tarihleri arasında
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
    http://hunerlieller.net BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''13" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
    ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.SELAM VE SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  10. off super bir goruntu bu ellerine saglik demek tum hazirliklar tamam saglikla kucaginiza almak nasip etsin Rabbim insaallah hic uzmeden gelsin annecigini :)

    YanıtlaSil
  11. ya şekerim ha doğurdun doğurucan.. helal sana hala yazıyorsun... sık dişini şu cumartesiyi de geçir sana süprizimiz var :)

    YanıtlaSil
  12. ebrucum canim henuz beklemedeyim daha son 10 gun :) bugun doktora gidicem bakalim neler diyecek :D optum canim...

    mugecim bidenem sizin midelerinize ziyafet cekmek benim icin hep keyif olmustur bilirsin ;) insallah oglusumu dogurayim bi vucudum hafiflesin daha neler yapicam neler.. isim konusundada dogru dirsin :) ayrica Sencer, Selcuklu Devletinde Meliksah'in oglununda adi olmakla beraber ayni zamanda kale duvari gibi saglam ve guclu demektir. Hani bilgilendirme olsun :) cok optum canim!!!!

    meldacim muhakkak dene bak harika!!!

    serpilcim gercekten yapimi kolay bi sey bu peykek.. ama dedigim gibi zamanlama ayarlamak lazim :) eminim kolaycacik yaparsin :) simdiden ellerine saglik!

    nailecim, sana iadeyi ziyaret yaptim uzun uzun yazdim.. ama olurda sorun olursa diye burdanda yazayim, ben ic camasirlarini yikadim. yani teniyle dogrudan temas edecek olan atlet, body ve tulumlari.. onun disinda body uzerine giyilecek olan esofman falanlari yikamadim. 30 derecede haci sakir granul sabunla yikadim. cok fazla deterjan koymadim. 30 derecede sabunu cok cozulmedigini solediler cunku. ama olsun sudan bile gecmis olasi yeteri kadar temiz yapar onlari :) tum kiyafetlerini yani utuye uygun olanlari utuledim ve ole kaldirdim.. sonucta bebislerimizi cam fanusta buyutmuyecegiz onun icin iyice steril davranmaya gerek yok :) insalllah ikimizde bi avazda kurtuluruz benim son 10 gunum artik :D

    suzicim canim benim henuz bi hareket yok. ama son 10 gundeyim.. Allah dan hayirlisi artik. bugun gidiyorum dr yeniden.. baklaim bizim oglan ne durumda :D merak etme insallah dogsun eminim muge benden once duyurur :)

    afiyetler olsun yesim, eminim bebek olunca daha yapacak coookkk is cikacak :D

    ninocum afiyetler olsun :)

    mugecim elimden geldiginde tutarim :) ama biliosun oglan gelmek istedimi onu kimse tutamazzzz :) cok optum canim benim!!!

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.

    selamlar

    YanıtlaSil
  14. Dönüş muhteşem olmuş ellerine sağlık canım;)
    Çok şık görünüyor...
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  15. selam pastani sen sec :) buda nasil bi hitapsa, begenmene cok sevindim afiyetler olsun..

    pericim valla bi gidiom bi donuom :) bebek olana kadar (surda 1 haftadan az kaldi) ne kadar guncellersem iyi ama iste anca vakit buluom .. afiyetler olsun canim.

    YanıtlaSil
  16. tarifi hemen denemek istiyorum, klasık tariflerin dışında gibi geldi.. 180 derece de 1 saat pişmesine takıldım. ben torboda pişirince15 dkkada üzeri hemen kızarıveriyor. acaba sizde turbodamı yaptınız yoksa normal kısmındamı..?

    YanıtlaSil
  17. "Hilal" Merhaba,
    Turbo olarak pisirmedim. Normal alt-ust ayarinda pisirdim. Peykek turbo pismemeli bildigim kadariyla. Piserken firinda bi kasede suda koydum. Nemi saglamasi icin. Aynen dedigim gibi tam 1 saat suruyor pismesi. Iyice kizariyor ustu. Benim firinim Siemens ankastre firin. Sende bir dene bakalim sonucu sabirsizlikla beklyorum... gorusuruz...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin