6 Mart 2009 Cuma

Pembe Balık ve Sepet Dolusu Güller

Pembe Balik Pasta

İlk üç boyutlu pastamı da yaptımya artık herşeyi yaparım :) Yani bir insan kendini gaza getirir ama benim kadar getiremez herhalde. Daha önce "Fotoğrafçı Hanımefendi" pastamı yaptığım Rabia Hanım'ın sayesinde bu tecrübeyi de kazanmış oldum. Bu seferde Rabia Hanım'ın bir başka tanıdığının kızı Serenay için süslendi bu sevimli balık. Serenay balıkları çok severmiş ve pembeğide. Eee bu durumda pastası da pembe balık olmalıydı elbette :). Mutlu yıllar sana!

Pembe Balik Pasta

Pastanın pandispanyası her zaman favorim yoğun çikolatalı pandispanya. İç kreması krem şantili pastacı kreması. Ve içinde taze kavrulmuş fıstıklar var.. Eğer pandispanyanızı çok kesip biçecek şekillendirecekseniz bu pandispanya bunun için birebir. Öncelikle parçalanmıyor ve kolayca kesiliyor, ayrıca pişerken absürd şekilde tepelenme yapmadığı için daha kolay kullanılıyor.
Pastayı süslerken pulları dantel gibi işledim denilebilir. O kadar eğlendim ki onları dizerken. Bu arada gecenin üçünün olması uykudan gözlerimin şaşı bakması biraz sırayı karıştırmış ama yinede fena değil gayet doğal duruyorlar dimi :)
Krem şantili kremayı ilk kez yaptım. Aslında incirli tatlıda kullandığım muhallebiye çok benziyor yapımı. Tarif için gene Mügeeeeccciiimmmm ile beraber kafa patlattık. O'da zaten bu kafa patlatmanın ardından krema dosyasını yayınladı. Yani nihayetttt :P

Çikolatalı Kremşantili Krema

Malzemeler
  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 2 yumurtanın sarısı
  • 1 paket çikolatalı toz krem şanti
Yapılışı
  1. Kremşanti hariç tüm malzemeyi sos tenceresine alın. Çırpma teli ile çırparak kaynayıp koyulaşana kadar pişirin.
  2. Kaynamaya başladıktan sonra yani göz göz olduktan sonra ocaktan alın. Bir süre ılınmak üzere tezgahta bırakın. Ara ara çırpma teli ile çırpın ki kaymak bağlamasın.
  3. Ilındıktan sonra içine krem şantiyi koyup iyice çırpın. Ben el mikseri ile çırptım. Çırpma teli ile yeteri kadar güçlü çırpamam diye. Ama siz gücünüze inanıyorsanız elbette tel de yeterli geliyor. Krema iyice soğuduktan sonra kullanıma hazırdır.
Rabia Hanim aracılığıyla iki müşterim oldu. Ancak kendisi bu pastaların tadına bakamadı. Ee tavsiye ettiği ve sonuçta o kadar övgü duyduğu pastaların tadından bihaber olmasına gönlüm razı gelmedi. Ben de kendisini teşekkür mahiyetinde şık bir sepette güllerle süslenmiş tek kişilik pasta hazırladım. Balıkla beraber gönderdim. Kutuyu görünce ne kadar sevindiğini ve mutlu olduğunu söyleyince çoookkk memnün oldum! Umarım tadı da, görüntüsü kadar sizi mutlu etmiştir.

Sepet Dolusu Gul (Tek Kisilik)

Daha önce sevgiliye en tatlı hediyelerde tek kişilik pastanın üstüne papatyalarla doldurulmuş sepet kondurmuştum. Bu sefer sepet olayını abartıp pastanın tamamını kaplayayım dedim. Sepet örmek çok zevkli olduğundan mı yoksa benmi çok sevdiğimden bu sepeti sanırım daha çooookkk yapacağım :)
Pastanın pandispanyası gene yoğun çikolatalı pandispanya, kreması krem şantili krema ve kavrulmuş fıstıklarla bezeli.. Ben kırıntıları kaçamak yerken bile çok keyif aldım. Eminim Rabia Hanım tamamını yerken daha çok keyif almıştır. Yeniden herşey için teşekkürler!!!!

29 yorum:

  1. harika olmuş bu bayan balık,çok cici ellerine sağlık.nasıl emek verdiğin o kadar belli ki eminim sahibi de bayılmıştır.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bu pastalar nasıl yenir bilmem. Yok yok yenmez. Harika olmuş. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Yok yok....ben size saygı duyuyorum daha da bi şey demiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. sedef tesekkurler :) hakkaten insan kesmeye kiyamiyor dimi :D:D

    gamze asil saygi size! begendiginiz icin :) cok tesekkurler, mahcup ettiniz!

    YanıtlaSil
  5. İki pasta da çok ama çok güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık.
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  6. muhteşem bir pasta olmuş canım ellerine sağlık.sepet pastan da harika.maşallah,nazarlardan ırak.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Hiç bu kadar şirin bir balık görmemiştim:) rengi de çok tatlı, eminim lezzeti de süperdir. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. balık süper, sepette süper, ellerine saglık. çinden selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Bayildim pastaya, cok tatli olmus... Ellerine saglik...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Yaseminciğim bayıldım bayıldım! balığın çok şeker olmuş, sepetteki gülleri solda sıfır bırakmış canım. üstündeki pulları tek tek mi yapıştırdın? belki fikrini çalarım bir gün :)

    YanıtlaSil
  11. tesekkurler nilay, neslihan, deli :), cindeki isimsiz, ve mebrule!!!

    esracim evet tek tek yapistirdim :) yazimdada dedigim gibi dantel gibi isledim baligi :) fikrimi calma esinlen =))))

    YanıtlaSil
  12. ne hoş bir görüntü:)
    bayıldım ellerinize sağlık.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Etkinlikten geldim sitenize iyiki keşfetmişim...
    HEr şey çok emekli elinize sağlık.
    etkinlikteki kumpirleri deneyeceğim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Muhteşem bir balık olmuş.Ellerine sağlık Yaseminciğim.Ben de beklerim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Açıkçası balığa bayıldım ! çok şirin ve sempatik olmuş . Allahtan kızım görmedi:))

    ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

    YanıtlaSil
  17. yasemın cım harıkasın hayatım... ellerıne, emeğıne sağlık cnm.. gecen gunler de, balık seklınde bır pasta aramıs durmustum:)) sımdı benım ıcın super fıkır oldu;) kekını fırın tepsısındemı pısırıp sekıllendırdın??

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Yasemin,
    Çok güzel ve çok emek verilen bir pasta olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel ve özenli olmuş,bayıldım.Ellerine sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Vay canına...

    Bir blog yazarının çeyizi gibi tek tek işlenmiş balığın pulları..

    El emeği göznuru haline geldi bu pastalar artık...:)))

    Kutlarım seni gerçekten..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. bombaaa!!!
    balık bir harika..sepete ayrı bayıldım

    işte budur, boynuzu kulağı geçtiği an !

    helal olsun sana ne diyim :)

    YanıtlaSil
  22. Profesyonelce olmuş, başarını tebrik ederim.

    Darısı diğer siparişlerine olsun..

    YanıtlaSil
  23. Tesekkurler "Zeynep", goruntu kadar tadinida begenmisler :)

    Merhaba "Hansa", hosgeldin sefa getirdin. Daha sık beklerim! Kumpirleri deneyince haber edersin :)

    Selam "Mujde", iade-i ziyarete geldim bile! mesajimida biraktim :D

    Selam "Zehra", aaa kizinin gormesine engel olma, hemen onada bitane hazirlarim :D

    "Derya"cim, tesekkurler, dualarin ve iyi dileklerin icin.. aynen diyorum bende :D

    "Fidan"cim, ne gusel iste sana fikir olsun. Keki kalp cemberde pisirdim, ortasindan kestim. oldu sana bir damla seklinde. Balik :) daha oncede dedigim gibi biraz hayal gucu biraz yetenek :P sanirim birazda muhendisligin verdigi analitik dusunme :PP

    "Hulya" tesekkurler!

    "Ilker" hakkaten cok ozendim, ama her pastama ayri ozeniyorum! tesekkurler!

    "Papatya" tesekkurler! hakikaten ince is oldu :D ama super oldu!

    "Muge"ccciiimmmmm, hojaaam, daha durrr yaa coookkk firin ekmek yemem lazim benim gecmek icin!optummmm!

    "Naile"cim cok sagol, hele bi siparisim olsun, insallah daha ne fikirlerim var :D:D

    YanıtlaSil
  24. Yasemin sitenin mudavimi oldum hergun giriyorum harika seyler yapiyorsun bende insallah senin gibi ilerlerim :)Gecen haftaki arkadas toplantisinda senin mini kumpirlerinden yaptim harika oldular balik pastana da bayildim ellerine saglik..Herhangi bir kursa gittin mi cok merak ediyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  25. merhaba eda, ne kadar sevindim :D hosgeliosun sefa getiriyorsun! kumpirler icinde ellerine saglik! balik pastayi begenmene sevindim! gorusmek uzere!

    YanıtlaSil
  26. Hi Yasemin! Your friend Ira told me about your blog. I also make decorated cakes,and live in Brasil.I have a blog (www.otavia.blogspot.com) and a small website (www.otaviasommavilla.com.br).
    Congratulations,your cakes are so beautiful!!!!Too bad I couldn´t read the blog...
    Kind regards,
    Otavia

    YanıtlaSil
  27. Çookkk ciciler, ellerine sağlık ve Pastakolik'e hoşgeldin!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  28. Şimdiye kadar gördüğüm en sevimli balık . Mutlaka denemem gerek. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin