13 Şubat 2009 Cuma

Sevgiliye En Tatlı Hediyeler

Sevgili Kurabiyeleri Kutuda

Biliyorum bu başlık biraz klasik oldu, ama inanın bunları gördükten sonra insanın aklına başka birşey gelmiyor. Yalnızca lezzetlerinin tatlığı değil görüntülerininde tatlılığı onları kat be kat kıymetli ve güzel yapıyor.
Sevgililer günü için ilk ve tek siparişim iş yerinden arkadaşım ve adaşım Yasemin'den geldi. Benden hem doğum gününe hem de sevgililer gününe özel birşeyler hazırlamamı istedi sevgili si için. Şimdi sevgililer günü deyince insanın aklına elbette önce kalpler, sonra güller. geliyor. Bunun ikisini nasıl birleştirirsin bir pastada.. hımmm... Pastanın üzerinde bir kutu çikolata ilee...

Sevgiliye Kutu Cikolata Pastasi

Evet evet, bu fikir güzel bunu uygulamak gerek. Önce şöyle güzel bir pasta yapalım içi ferah beyaz çikolatalı krema, sade yoğurtlu pandispanya ve çilekli olsun.. Çilekte sevgi yüklü bir meyve değilmi? Yoksa ben her yerde sevgilerimi görüyorum.. Tamam pasta kısmı hazır. Şimdi güzel bir kutu hazırlayalım şeker hamurundan şöyle kıpkırmızı, üstüne de bir fiyonk. Eee çikolata kutusu fiyonksuz olmaz :) Tamamm.. Şimdi asıl soru bu kutunun içini nasıl dolduracağız çikolata ile..

Sevgiliye bir kutu cikolata Pastasi

Gül motifli çikolata yapımı

Malzemeler
  • Beyaz küvertür çikolata
  • Bitter küvertür çikolata
Yapılışı
  1. Ben daha önce coook çikolatalı gül muffinleri de yaptığım silikon kalıbımı kullandım bu güzel çikolatalar için. Öncelikle kalıbı ortaya çıkarın hazırda dursun. Siz herhangi bir silikon kalıbı veya özel çikolata kalıplarını kullanabilirsiniz.
  2. Beyaz küvertürü benmari yöntemi ile eritin. Arzu ederseniz mikrodalga fırında da eritebilirsiniz. Ama ben benmariyi daha çok tercih ediyorum. Çikolatanın yanma riskine karşılık.
  3. Kalıpta her gülün yarısına gelecek kadar beyaz çikolata ile doldururun. Kalıbı yavaş yavaş tezgaha vurarak çikolatanın içinde oluşan hava kabarcıklarını patlatın. Böylece pürüzsüz görünümlü çikolatalar elde edersiniz. İyice soğuyana kadar oda ısısında dinlendirin. Soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın. Biraz da orda dinlensinler. Aslında çikolata buzdolabına konulmaz ama ben sonucu görmek için sabırsızlandığım için öyle yaptım. Sizin vaktiniz ve sabrınız varsa bırak oda ısısında iyice katılaşsın. Dolaba hiç kaldırmayın.
  4. Bitter küvertürü yine benmari yöntemi ile eritin. İyice soğuyup katılaşan beyaz çikolatanın üzerine tüm gül kalıbını dolduracak şekilde dökün. Yine tezgaha vurmak suretiyle hava kabarcıklarını patlatın. Ve soğutun. Tamamen soğuyunca buzdolabına atın.
  5. İyice soğuyup sertleşen çikolataları silikon kalıptan çıkarın. Artık hazırlar..
Sevgiliye Kutu Cikolata Pastasi

Evet şimdi pasta tamam, çikolata tamam, geriye ne kaldı... Evet evet kurabiyeler. Şimdi bir kutu dolusu sevgi dolu öpücük dolu kurabiyelerde hazırlamak lazım. Bunun içinde sevgili adaşım bana güvendi. Hani daha önce yaptıklarımdan örnek gösteremeyince bende O'na sen bana güven ben sana kralından kurabiyeler süslerim dedim. Neyseki hayal kırıklığına uğramadı :))

Sevgili Kurabiye Seti

Gecenin üçüne kadar sevgili eltimle beraber bu kalbin neresine kalp koysak neresine çiçek yapsak diye kafamızı zorladıktan sonra böyle güzel kurabiyeler çıktı ortaya. Umalımda sahibi de beğensin bu güzellikleri. Kurabiye için tarif belli artık söylemekten vazgeçmeliyim belkide :).

Sevgili Kremali Kurabiye

Bu güzel şekillerin dışında sevgili eltim içinde için farklı birşeyler yapayım dedim. Ve bu güzel kurabiyelerin için pastada kullandığım beyaz çikolatalı krema ile dolgu hazırladım. Bu sevimli aynı zamanda minik atıştırmalıklar ortaya çıktı. İşte bunlar benim evimde yaptığım mini mini sevgililer günü siparişlerim.
Şimdi sırada canım arkadaşım Mügeeeeccimmmm'de hazırladıklarım var. Sıkı durun bunlar gerçekten çok sevimli...
Herşey Mügggeecciimm'in imdat çığlıkları ile başladı. Çok sevimli ve özel bir insandan bir tane iki kişilik iki tanede tek kişilik pasta siparişi almış. Bu insan Müge için önemli olunca O'na özel birşeyler yapmak istemiş. Bende bu hassasiyetini bildiğim için tamam merak etme çok özel şeyler yaparız dedim. Hani pasta yapmayı çok sevdiğimden mi yoksa Müge'yi çok sevdiğimden mi nedir koşarak gittim yardıma. Ve işte bakın neler çıktı ortaya..

Kurdele Pasta Tek Kişilik

Güzel bir hediye paketi porsiyonluk bir fiyonk ile bir beyefendinin gönlünü fethetmeye gitti. Pasta harika kakaolu yoğurtlu pandispanya, süper çikolatalı iç krema ve kavrulmuş fıstıklarla bezendi. Üzerine sevimli bir fiyonk ve kalplerle süslendi.

Sepet Dolusu Papatya

Bana göre gülden daha değerli olan papatyalarda içi kek dolu bir sepette kalpten yaprakla beraber bu sefer değerli bir hanımefendi için hazırlandı. Siparişi veren hanımefendide umarım ben bu sepeti hazırlarken duyduğum heyecanı pastayı gördüğünde ve tattığında hisseder. Sepetin daha detay halinide göstereyimki sizde keyifle seyreyleyin..

Sepet Dolusu Papatya

Ve son olarak Mügeeciiiim'inde benimde favorimiz olan iki kişilik kalp şeklinde içi vişneli, fıstıklı ve elbette çikolatalı olan harika pastaya geldi sıra.

Sevgili Ayıcıklar

Biz Müge ile bu pastaya bakmaya doyamadık. Aslında acep maket yapsakta saklasak mı diye bile düşündük.. Ama kısmeti olana teslim edildi artık :) Bir dahakine inşaAllah!!!

Sevgili Ayıcıklar

Sevgi ve Muhabbetle geçsin her gününüz.. Siz kendinizi sevgililer günüyle sınırlamayın ;)

13 yorum:

  1. Yasemincim canım inan nutkum tutuldu 41 kere maşallah hepsi birbirinden muhteşem.Ellerine,emeği
    ne ve bence bu güzellikleri ortaya
    çıkarmandaki en önemli etken olan
    güzel yüreğine sağlık.Bende çok istiyorum böyle muhteşem pastalar yapmayı sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. muhteşem olmuşlar.Ellerinize sağlık emeğinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Şimdiye kadar elinden birçok şey yemiş hem gözü hem de midesi ziyafet çekmiş biri olarak sana güvenmemek imkansızdı adaşım:)

    Beni yanıltmadın herşey çok güzeldi, pastanın üstündekiler benim gibi bi çikolata severe çok güzel bir sürpriz oldu :)

    Kurabiyelerde ise favorim kuğular harika olmuş ellerine kollarına sağlık.

    Yeni marifetlerinin takipçisiyim, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  4. harika olmuş hepside.hangisine bakacağımı şaşırdım:-) ellerine sağlık.hem şık hem leziz.kurabiyeler şahane.nazar değmesin.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Yasemincim sitenin içerigi her zamanki gibi çok güzel.Bir haftada nazar boncugu kurabiyesi yap bence.Çünü sen bunu fazlasıyla hakettin.Başarılarının devamını diliyorum.
    AYŞE CANTEKİN

    YanıtlaSil
  6. Yaseminciğim,maşallah hepsi birbirinden güzel olmuş.Elleriniz kollarınız dert görmesin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. sevgili adaşım bu yıl bir pasta önümüzdeki yıl çoook daha fazlası olur eminim.ellerine sağlık.hepsi çok cici olmuşlar

    YanıtlaSil
  8. Yasemincim oyle guzel olmuslar ki...Ellerine saglik.Keske tatmak mumkun olsa,biz de bakmakla yetinelim artik...

    YanıtlaSil
  9. hepsi şahane hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık sevgiler......

    YanıtlaSil
  10. valla hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık arkadaşım ne kadar marifetlisin öyleeee maşallah sanaaa

    YanıtlaSil
  11. yasemin hanım merhaba,
    ben de zaman zaman cikolata yapmaya tesebbus etsemde pek basarili olamiyorum. silikon cikolata kaliplarina eritilmis cikolatayi dokuyorum. bir sure bekletip dolaba kaldiriyorum. kaliptan ilk cikardigimda gayet guzel gorunuyorlar, ancak oda sicakliginda bekledikten sonra feci sekilde yumusuyor ve nerdeyse sivi kale geliyorlar. yani elle almak mumkun olmuyor. kahve dunyasinin kuverturlerini kullaniyorum, acaba baska marka denesem ise yarar mi… tesekkurler

    YanıtlaSil
  12. merhaba Duygu hanim,
    Ben kahve dunyasinin kuverturunu hic kullanmadim. Ben elit veya melodi kullaniyorum marka olarak. Dediginiz bir sorunla hic karsilasmadim.. enteresan. dediginiz gibi bencede markadan kaynakli olabilir. isterseniz birde elit ile deneyin. gorusmek uzere...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin