18 Ocak 2009 Pazar

ЁЖИК (Yojik) Kirpi Pasta

ЁЖИК (Yojik) Kirpi Pasta

Biliyorum biliyorum sağlıklı yemekler yayınlayacaktım. Ancak araya bir iki tatlı sıkıştırmaktan zarar gelmez. Hele de bu yapmayı çok sevdiğim pasta olursa! Hem de çok değerli iki arkadaşım için yapılmışsa! Bu sevimli pasta sevgili Yücel ve Ira için yapıldı. Rusya'da yaşayan arkadaşlarım misafirim oldular birkaç gün. Onlar her geldiğinde İstanbul'un güzel yerlerini gezip güzel lezzetlerini deniyorduk. Ancak bu sefer gelişlerinin kışa gelmesi üstelik Sencer Paşa'nın hafiften hasta oluşu bizi onlarla gezdirmesede bu gelişlerinde farklı lezzetleri evde kendim hazırlamak istedim. Birde yanlarında gezdirdikleri küçük kirpi (Yojik), tüm gezinin maskotu oldu. Yakında Yojik'in maceralarını bir blogda yayınlayacaklar :) Blogu yayınlandı bile :) http://yozhik-diary.blogspot.com. Çok sevilen sevimli Yojik için bende arkadaşlarıma süpriz olarak onun pastasını yaptım. :) Pastayı gördüklerinde ki yüz ifadelerini görmeliydiniz :D

Fırında Yoğun Çikolatalı Pandispanya

Bu sefer pandispanyada farklı bir tarif kullandım. Sevgili Yemekbahane Mügeeeee'min Sencer'le kucaklaşma partisinde yaptığı harika pastanın pandispanyasının tarifini. Yoğun çikolatalı pastaları sevenler için kesinlikle uygulanması gereken bir tarif. Kıvamıda gayet sıkı olduğu için harika oluyor. Browniyi pasta olarak sevenler için şiddetle öneririm!!! Aslında Fenerbahçe ve Fotoğraf Makinesi pastalarımda olduğu gibi bu pastanında 3 günde hazırlanması bence daha iyi olur. Ama benim acelem olduğu için ben bir kaç saat içinde hepsini hazırladım :) Yani aceleniz varsa ve canınız pasta yapmak istiyorsa kendinize sadece soğuma zamanları ayırmanız yeterli.

Pandispanya Traşlama

Pastanın Malzemeleri
  • Yoğun çikolatalı pandispanya
  • 1 paket muzlu Créme Olé
  • 3 bardak soğuk süt
  • Damla çikolata
  • Şeker hamuru
Yapılışı (20 cm'lik pandispanyayı kullandım.)
  1. Pandispanya hazırlanıp dinlenmeye bırakılır. Pandispanya soğuduktan sonra kabaran kesimler traşlanır ki düzgün bir zemin oluşsun.
  2. Créme Olé 2 bardak soğut sütle hazırlanır. Normalde paketin üzerinde süt miktarı daha fazla. Ancak ben daha yoğun bir krema istediğim için daha az miktarda süt kullandım. Kremayı hazırlamak için çırpma teli kullanmanız yeterli miksere ihtiyacınız yok. Çok çabuk kıvam alan bir krema.
  3. Pandispanyayı 3 eşit parçaya ayırın.
  4. Geri kalan 1 bardak süt ile pandispanyanın en alt katını fırça yardımıyla biraz ıslatın. Ben ilk deneyimimdeki aşırı ıslatmadan sonra artık pastalarımı çok ıslatmıyorum. Bence pandispanyanın nemi yeterli o yüzden sadece biraz nem kazanması için fırça ile ıslattım.
  5. En alt katmanı ıslattıktan sonra üzerine kremanın bir miktarını sürün. Damla çikolataları serpiştirin. Diğer pandispanya katmanını üzerine kapatın yeniden ıslatın, krema sürün ve damla çikolata serpin. Üçüncü kat pandispanyayıda diğerlerinin üstüne koyun. Yeniden ıslatın.
  6. En son kalan krema ile, ki bu az miktar oluyor, pastanın üstünü ve kenarlarını kaplayın. Buzdolabına kaldırın en az yarım saat dinlendirin.
  7. Pastayı buzdolabından çıkarın. Biraz ılınsın. Bu arada şeker hamurunu arzu ettiğiniz şekilde renklendirip uygun boyutta açın.
  8. Ilınan pastayı şeker hamuru ile kaplayıp istediğiniz şekilde süsleyin.
Afiyet olsun...


Yoğun Çikolatalı Pandispanya
Yoğun Çikolatalı Pandispanya

Malzemeler
  • 7 adet yumurta (oda ısısında beklemiş)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilin
  • 1 su bardağı un
  • 4 çorba kaşığı toz kakao - tepeleme
  • 1 çorba kaşığı kabartma tozu
  • 1 küçük paket sıvı krema ( 200 ml)
  • 200 gr bitter küvertur çikolata
Yapılışı
  1. Bitter çikolatayı benmari yöntemi ile eritin.
  2. Yumurta ile şekeri iyice renk değiştirip kabarana kadar çırpın. Yaklaşık 10 dakika en yüksek devirde.
  3. Vanilyayıda ekleyip bir iki dakika daha çırpın.
  4. Erimiş çikolata ve kremayıda ekleyip yeniden çırpın.
  5. Kakao, un ve kabartma tozunu beraber eleyip yumurtalı karışıma üç aşamada ilave edin. Her eklemenin ardından en yüksek devirde mikserinizi bir kere çalıştırın. Bu aşamada karışımı çok çırpmayın ki kabaran yumurtalar sönmesin.
  6. Ben aynen Müge gibi bir adet 20 cm bir adet 14 cmlik çemberde pişirdim karışımı. Ama siz isterseniz daha büyük bir tane kalıpta pişirebilirsiniz.
  7. 180 derece önceden ısıttığınız turbo olmayan fırında 40-45 dakika pişirin. Kürdan testinden başarıyla geçtiğinde fırından çıkarın.
  8. Pandispanyayı soğuması için bir kenara ayırın. Soğuduktan sonra kullanıma hazırdır.
Afiyet olsun...

Muzlu Yoğun Çikolatalı Pasta

14 yorum:

  1. Merhaba..
    Daha önce söylediğim gibi, blog aleminde pasta ustaları arasında yerini almışsın artık sen şekerim:)

    Ellerine emeklerine sağlık..Tam benim ağzıma layık bu arada..
    Yoğun çikolata olayını demek istedim..Ben çikolata aşığıyım da.

    Süper..Diycek fazla birşey yok..
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. Canım muhteşem olmuş pasta bayıldım,ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  3. It was suuuuuuuuuuuuuuuuper!
    Thank you!
    We came to Moscow and miss you.

    YanıtlaSil
  4. Yasemin. I will not forget this day.
    Yozhik

    YanıtlaSil
  5. Browni sever biri olarak demek ki bu pasta tam bana göre,
    ellerine sağlık, super olmuş,
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. İŞTE BU,
    WALLA SÜPER. YORUMLARDAN ANLADIM PASTA ÇİKOLATALIYMIŞ. BEN SEYRETMEYİ SEVİYOM KARDEŞİM, TARİFE BAKTIĞIM YOK. (ŞEKİLCİYİM GALBA BİRAZ HA:) YEMEDE YANINDA YAT YASOM. WALLA YİNE YÜZÜMÜ GÜLDÜRDÜN. BİZ SİZİ HEP BOYLE GÖRMEK İSTİOZ EFEEEM. ÇGH VERDİM GİTTİ. allllkıııışşşş

    YanıtlaSil
  7. çok şeker gözüküyor. Yoğun çikolatada aklım kaldı resmen. kısa zamanda yapılabiliyor olması da bence iyi bir avantaj. bu arada yojik in blogu da cok tatlı. amelie filmi aklıma geldi. orda da bir maskotun degisik ulkelerde (!)fotografını cekiyordu..neyse, opuyorum sekerim, ellerine saglık..sencerime de gecmisler olsun..
    gul

    YanıtlaSil
  8. Slm Bencede Pastalarınız Çok güzel Gözüküyo ELlerinize Sağlık..
    Yaa Ben Bİşey SOrucam Ben Şeker Hamurunu Nerden Bulabilirim Lütfen Hİç bİ Yerden Bulamıyorum Çıldırıcam PAsta Yapmak Benim En Deşarj Olduğum Şey Şeker Hamuru Denemek İstiyorum ama Bulamıyorum ki..

    YanıtlaSil
  9. Yasemin çok şanslılar ne diyeyim, ellerine sağlık:) Sencer paşaya öpücükler, yeşim

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Yasemin harika olmuş pastan,bayıldım.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Yasemin pastan ve sürprizin nefis olmuş.Ellerine sağlık.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. yasemincim; böyle bir pasta yapmak için bizim bir fırın ekmek yememiz lazım...ne muhteşem o öyle..elleri-
    ne sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. guzel Arkadaslarim hepinize harika yorumlariniz icin cok cok tesekkurler! beni gercekten cok duygulandirdiniz!

    Yozhik and Ira, as u know, always my pleasure to bake smthing special for u!!! always welcome!!!

    emreemm, mucks!

    YanıtlaSil
  14. Yorumum gittimi acaba...Elif

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin