22 Nisan 2007 Pazar

Rokoko - Karlı Dağ

rokoko

Annem bu tarifi ne zaman yapsa gününde tüketirtik. Ertesi güne kalan rokokoya hiç tanık olmadım. Özellikle sıcak yaz günlerinde inanılmaz giderdi. Cumartesi günü hazır havalar güzelleşmeye (gerçi bu sene pek kötü hava da görmedik ama olsun baharın tadı bir başka..) ve yazın cıvıltısı evlerimize dolmaya başlarken bu güzel tatlıyı misafirlerime yapmaya karar verdim. Ve gelenek bozulmadı kendime sakladığım bir iki dilim dışında tatlıdan eser kalmadı :) O da dün gelen misafirlerime kısmet oldu ve annemin nefis rokokosunun şanı aynen devam etti.. Eminim sizde yaptığınızda bu gelenek bozulmayacaktır ;)
Üzerine serpilen hindistan cevizi ve yuvarlak dağ görünümü pastanın "Karlı Dağ" diye adlandırılmasına da neden olmuştur ki eltim bu şekilde isimlendirmeyi daha uygun buldu :)
Rokoko ile ilk Divan Pastanesi'nde tanışmıştım küçükken. Çok daha farklı bir lezzetti ordaki, yoğun dondurma ve krema tadı alıyorduk yerken. Benim tarifteki lezzet tamamen başka. Anladımki aslında rokokanın tek bir tipi yok. Rokoka buzlukta dondurulmak suretiyle soğuk yapılan pastalara verilen isim :) Hadi bakalım buda genel kültür olsun..

rokoko2

Malzemeler
  • 5 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 3 paket pötibör bisküvi (175 gr x 3 = 525 gr )
  • Üzerine dökmek için Dr.Oetker çikolata sos
  • Süslemek için hindistan cevizi
Yapılışı
  1. Bisküviler çok ince parçalanmamak koşulu ile iyice parçalanır. Arada iri parçaların kalması pastayı yerken ağıza gelmelerine ve güzel lezzet vermelerini sağlıyor :). Çocukken öyle çok kapsamlı robotlardan bulunmadığı için evlerimizde, bisküvileri bir poşete doldurur, üzerine bir el bezi örter ve çekiçle döverek kırardık.
  2. Bir kapta yumurta ve şeker iyice krema kıvamına gelinceye kadar mikserin yüksek devrinde çırpılır. Bu pastanın yapılışında herhangi bir pişirme olmadığı için malzemelerin çok iyi çırpılması gerekiyor.
  3. Ayrı bir kapta 2 paket krem şanti 1 bardak süt ile çırpılır.
  4. Bisküviler, krem şanti ve yumurtalı karışım derince bir kapta bir kaşık yardımıyla karıştırılır.
  5. Karışım temiz bir poşete doldurulur ve şeklini almasını istediğiniz kaba poşetle birlikte konulur. Derin dondurucuda iyice sertleşene kadar bekletilir. Genelde bir gün önceden yapıldığında daha güzel oluyor ;)
  6. Servis yapılmadan önce çikolata sos hazırlanır. Biraz soğutulur.
  7. Servis tabağına poşetteki karışım ters çevrilerek alınır. Poşete konduğu için girdiği kalıbın şeklini alması ve dondurucan çıktıktan sonra bile kolay kalıbından çıkması sağlanmış olur.
  8. Üzerine çikolata sos dökülür ve hindistan cevizi ile karlar yağdırılır. Bu sene kar görmek nasip olmadı istanbul'dakilere buda bir çeşit kar ziyafeti olsun..
Afiyetler olsun...

34 yorum:

  1. Yasemin merhaba siteni ilk ziyaretim...bu pastaya bayıldım bir değişiğini ben yapmıştım içine beze koyulduğundada ayrı bir lezzet oluyor tavsiye ederim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Yasemin merhaba,

    Haftasonu yine döktürmüşsün. Salata tarifi için teşekkürler. Ben salatalara bayılırım. Rokoko da çok pratik ve güzel gözüküyor. Şu an aç olduğum için pizzaya hiç hayır diyemiyorum:))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. selam zerrin, sitemde zaten henüz çok yeni iyikide geldin, hoşgeldin. daha sık beklerim :) rokoko için önerini en kısa zamanda uygulayacağım inşaallah bayılırım bezeli tatlılara..

    selam sebla :) çokda döktürmüş sayılmam aslında daha çok çalışmam lazım elimden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyorum. yinede çok teşekkürler.

    Afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  4. Ben bu güzel pastanın tadına haftasonu baktım. Tadı süper. Yoğun bir tad :) Ama ben yanında ya bir fincan kahve veya çay tavsiye ederim. Bana çikolata sosu ağır geldiği için kahve aldım. Süper oldu :) Yani ne diyim ben bayıldım :) Tarifine bakınca da hafta içi gelecek bir misafir için çok pratik bir çözüm :)

    YanıtlaSil
  5. afiyetler olsu aysenurum :) uzerine cikolata sosunu kendin hazirlayip biraz daha hafifletebilirsin ;)

    YanıtlaSil
  6. merhaba ben de sitenizi yeni keşfettim,çok zevkle okuyorum.Rokoko tarifinde kafama takılan bişey oldu poşete koyun diyorsunuz ama tam anlayamadım strech filme mi sarılıyor yoksa bildiğimiz plastik bir poşete mi koyuyoruz ?

    YanıtlaSil
  7. gulizar selam :) ne de iyi yaptim kesfettin sitemi! her zaman beklerim! simdi gelelim sorunun cevabina. bunu iki sekildede yapabilirsin. rokokoyu koyacagin kabi strele kapayip koyabilirsin veya benim yaptigim gibi temiz bir posete (ben kloroplast in beyaz kucuk boy cop torbalarini kullanidim) koyabilirsin. posetin avantaji daha kolay cikmasi ve kolay siyrilmasi. onun icin ben poset kullan derim ;) cuma aksami gene yapacagim bu pastamdan o zaman senin icin resmini ceker yollarim sende ikilimde kalmamis olursun ;) gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  8. Çok tatlısın çok naziksin teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Merhabe Yasemin

    Rokoko'yu Pinarin sitesinde gördüm. Tarifini almak icin hemen senin bloguna geldim:)
    Tarifdeki cig yumurtalar beni biraz korkuttu bunun yerine baska birseyler karistirsam olurmu? Mesela süt miktarini arttirsam?
    Ne dersin?
    Off ya canim coook tatli cekti simdi :)

    Sevgiler
    Dilara

    YanıtlaSil
  10. dilaracim korkutmasin seni yumurtalar.. zaten seker ile okadar cok cirpiyorsun ki bu cirpilma pisiriyor onlari. bide buzlukta beklettigin icin daha da iyi oluyor.. sut miktarini artirirsan sivi orani artar. o yuzden olmaz tahminindeyim.. sen bu sekilde dene. ama dedigim gibi muhakkak seker ve yumurtalari cok iyi cirp.. simdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba yasemin hanım
    Bu tarifin biraz değişiğini yapıyorum.
    1 yumurta, 1 paket petitber bisküvi, toz dondurma ve toz krem şantiden oluşan ana malzemelerine meyve, çukulata ve çevizli olmak üzere şekillendiriyorum. Cok lezzetli oluyor. Sevgiler :) gk

    YanıtlaSil
  12. himmmm bak senin tarifide denemek isterim. toz dondurma nerden bulurum acaba???

    YanıtlaSil
  13. Yasemin hanım; ben sizin patates pürenizi denedim.Biraz farklılıklar kattım.Aynen sizin listenize bakarak, önce tereyağını erttim biraz kokusu çıkmaya başladığı zaman sütü koydum patatezleride koydum kısık ateşte pişirdim pişirme esnasında tuz ve kaşar peyniri koydum inanılmaz harika oldu.Teşekkürederim rokokonuzu bugün deniyeceğim.Sık kullnılanlara eklendiniz.Çünkü içimizden gelmiş birisiniz yani herkezin evinde bulunabilecek malzeler olması çok güzel.Tekraren teşekkürler bu site için harcadığınız zamanınıza sağlık:)...

    YanıtlaSil
  14. merhabalar sitenizi ilk kez ziyaret ettim ve rokoko tarifinizi denedim çok güzel oldu ama tabağa koyduğumda dağıldı erir gibi oldu ben içerisine 1paket pötibör bisküvi koydum acaba 3paketmi koymam gerekiyor yoksa tadı gerçekten çok güzeldi acil cevap bekliyorum tekrar yapmak için sabırsızlanıyorum.Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. selam adsiz, dagilmasi enteresan. ama dediginiz nedenden olabilir. biskuviyi tarifte oldugu icin daha cok koymalisin bence. birde iyice dondurdun mu? cunku iyi donarsa o kadar kolay dagilmamasi lazim? sonucu bekliyorum... gorusuruz.

    YanıtlaSil
  16. Olsada yesek :) Rejimden bir çıkayım bütün sayfanı yijem abacım :) Bir mide dolusu sefgilerle...

    Kardaşın Ahmet

    YanıtlaSil
  17. yasım 15 yemek yapmayı cok seviorum ama erkegim :D krep yani akıtmayı begendim yaptımda:D elimi yaktım yanlıslıqla ama olsun :D o yaptıgın tatlıyıda denedim pis bisi gibi gösüküor ama süpEr bisi :D aynı saddamın topu xD

    YanıtlaSil
  18. rokoko bu değil

    YanıtlaSil
  19. ilk bakışta çok güzel gözüktü ama içinde 5 yumurta görünce ve birde pişmediğini anlayınca biraz tiksinir gibi oldum yanlış anlamayın ben çiğ yumurta kokusunu hiç sevmem.ve yediğim şeylerin içinde çiğ yumurta olduğunu öğrenincede ağzıma sürmem.ama merak ettim bu tatlıda yumurta kokusu olmuyormu çünkü az-uz değil 5 yumurtaa.yinede ellerinize sağlık.verilen emek bile yeterli.beni yanlış anlamayacağınızı ümit eder,başarılar dilerim..

    YanıtlaSil
  20. merhaba bihter hanim, dogru insan ilk okudugunda o soku ve hissi yasiyor. ama inanin hicbir sekilde ne tadini ne kokusunu aliyorsunuz. yumurtalar ve sekeri cok iyi cirptiginiz icin ve dondugu icin hic bir sekilde anlasilmiyor. ben yillardir yaparim bu tatliyi ve suana kadar kimsede yumurta ile ilgili bi sikayet almadim. bilginizee...

    YanıtlaSil
  21. bisküvi miktarını anlamadım 3 paketmi 1 paketmi??

    YanıtlaSil
  22. merhaba Serpil, 3 paketin birarada oldugu 1 paket :D . 175 gr'lik paketlerin 3 unu birarada satiyorlar. onlari kastettim. aslinda haklisin cok karmasik bir anlatim. 3 paket desem daha mantikli olabilir :D duzeltiim ben :D

    YanıtlaSil
  23. merhaba,
    bayiliyorum tariflerinize.
    kucucuk birsey demek isterim. rokokoyu petibor yerine cukulatali daha lezzetli bir biskuvi ile deneyin, inanin lezzet daha muhtesem olacak.
    sevgiler,
    Gul

    YanıtlaSil
  24. Denedim Harika oldu. Çok Teşekkürler..:))

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Gul, onerin icin tesekkurler. Elbette deneyecegim :D

    Merhaba Serpil, deneyip begenmis olmana cok sevindim. Ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  26. slm sımdı rokoko yu yapmaya calıstım ama o artık rokoko degıl malesef:( cok kotu oldu yapamadım nerde yanlıs yaptıgımıda anlamadım:(bıse sorucan kıvamı nasıl bıse olacak butun herseyı karıstırınca???????

    YanıtlaSil
  27. meraba günacar, şimdi öncelikle şeker ile yumurtayı çok iyi çırpman lazım. iyice rengi beyaza dönmeli ve kabarmalı. sonra krem şantiyide iyice sertleşene kadar çırpacaksın. bisküvileri kırıp hepsini karıştırdığında çok koyu bir kıvamı oluyor. böyle erimiş kurabiyeli dondurma gibi. su gibi değil yani. bir gece mutlaka buzlukta bekletki iyice donsun. iyice donmazsa istediğin sonucu alamazsın... umarım yardımı olmuştur.

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar,
    Sitenizi zevkle takip ediyorum ve buradan aldığım her tarif çok güzel oluyor. Ama rokokoyu pek sevmedim. :-/ Dün yaptım, iyice dondu. Bugün de üzerine çikolata sosunu döktüm. Görüntü çok güzeldi ama bana hatta bize diyeyim çok tatlı geldi. Çok yoğun şekerli. Yaparken de çikolata sosu, krem şanti, 1.5 bardak şeker çoğuma gitmişti ama dediğim gibi daha önce buradan aldığım tarifler çok güzel sonuç verdiğinden değiştirmek istemedim. Keşke çok az şeker koysaymışım. Bu durumu özellikle benim gibi çok yoğun, keskin şekerli/tatlı sevmeyenleri uyarmak için yazıyorum. Bir dahakine daha az şeker ve fındık, ceviz gibi şeylerle deneyeceğim, bilmiyorum nasıl olur ama...

    Herkese kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  29. Merhaba,
    Elime geçen bir asker kurabiye sayesinde tanıştım blogunuzla. 1 haftadır her gün tarifleri inceliyorum içten yazılarınızı okuyorum. Dün gece Rokoko tarifinizi yaptım. Ve bugün yemek kısmet oldu. Daha önce çeşitli tariflerle denemiştim ama hiç böyle güzel bir kıvam yakalayamamıştım. Merak edenler için ben de ekleyeyim: Yumurta konusununda ben de çekindim önce ama gerçekten böyle bir şeye gerek yokmuş. :)
    Kolay gelsin güzel tariflerinizin devamı dileğiyle.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  30. http://belguzaranne.blogspot.com17 Kasım 2009 08:53

    gunaydın bu pastayı bende çok yapıyıum ellerıne sağlık sabah saba hıştah açtı tabıı ben yıyemıyorum ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  31. Meral Ayar ŞİMŞEK18 Mayıs 2010 18:22

    Meral Ayar Şimşek

    Ben misafirlerime yaptım ve çok beğendiler.Hatta şu anda beğenenlerin birine tarifi veriyorum.Ellerinize sağlık ve teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  32. SLM BEN FİLİZ YUMURTA KOYMAZSAK OLMAZ MI?

    YanıtlaSil
  33. Yasemin abla bende aşçı adayıyım,tariflerine bayıldım :)

    YanıtlaSil
  34. teşekkürler. gerçekten güzel oldu.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin