10 Kasım 2008 Pazartesi

Büşra'nın 1. Yaş Günü Kurabiyeleri

SG201779K

Efendiiiimm bu kurabiye işine girdim ya çok iyi oldu :) O kadar keyifli bir işmiş ki, yahu neredeymiş şimdiye kadar.. Tüm yapılabilecekler hayal gücüyle sınırlı, yani sınırsız..
Asker kurabiyeleri yapıpta iş yerine götürdüğümde hiç aklıma gelmezdi bana böyle bir teklif geleceği. Arkadaşım Şeyda bir kaç gün sonra mesaj attı. "Yasemin bir pastanede senin yaptığın gibi renkli kurabiyelerden gördüm, yaa bizim ufaklığın yaş günü geliyor, şimdi ben oraya yaptıracağıma sana yaptırayım :)" dedi. Bende "hay hay" dedim. Tabii ben bunu ilk sipariş olarak değerlendirmemiştim. Ne de olsa arkadaşıma yapıyorum yahu bunun siparişimi olur. Olurr olurr dedi Şeyda :) He hee.. Haydeee şimdi yani ben ilk siparişimi mi almış oldum! Vallahi öyle.. İşte artık ilk sipariş olduğundan mı yoksa benim hayal gücümün had safhasında olduğundan mı bilinmez ortaya harika şeyler çıktı..

SG201745K

Şeyda'nın ufaklık minik bir prenses, henüz 1 yaşını doldurdu. Ama bir de abisi var. Yakışıklı prens Berkcan.. E şimdi O'nu da düşünmek gerek. Bu yüzden kurabiyelerde genel tema hem prens hem de prensese yönelik oldu.

SG201764K

Yani yaparken o kadar keyif aldım ki saatin kaçlara geldiğinin farkına varmadım. Eee tabii Sencer Paşa'yı uyutmadan başlamanın imkanı olmadığından saat 21:00 gibi başladım kurabiyelere. Hamuru bir gün önceden hazırlayıp atmıştım dolaba. Tarif belli Burçin'in harika tarifi :) Bu işimi epey kolaylaştırdı. Hamuru buzdolabından çıkarınca önce biraz bekledim ki hafif yumuşasın sonra kolayca kıvam aldı yoğurmak için. İşte kes pişir derken haliyle vakit geçiyor. İlk postayı süsleyip hazır hale getirmem gece 03:00 ü buldu. Bu arada uyanan paşamı bir kaç kez pışlayıp emzirmekte gerekti tabii.

SG201755K

Baktım bu iş bu gece sabahı bulur dedim kızım haydi yatağa. Unutmamak gereken benim bir oğlum var öyle sabaha kadar otursam akşama kadar uyuyamam ki :) Sabah erkenden tekrar görev başına bu arada paşanın kahvaltısı falanda hazırlandı tabii. Baktım hem O'nunla ilgilenmek hem de kurabiye süslemek zor. Attım mutfağın yerine bir halı kapadım kapıyı. Sencer Paşa ve oyuncaklarda halının üzerine. İşte o oyun oynarken, bir yandan da tepeme çıkmaya çalışırken süsledim kurabiyeleri.

SG201748K

Bu arada canım eltim yetişti imdadıma. Arada oğlanı oyaladı arada bana yardım etti. Vallahi sağolsun. Ve tabii eltimin dünya güzeli kızı biricik yeğenim Sıla'da :) inanmaz gözlerle baktı durdu kurabiyelere.. "Yaa nenne bunlar çooookk güzeellll" dedi durdu. Ee bu da bana moral oldu haliyle.

SG201744K

Bu arada paşanın öğle yemeği uykusu falan.. Vakit su gibi geçiyor. Yahu daha bunları paketleyip teslim etmek için fabrikaya gideceğim.. Allahııım nasıl yetişecek. Hayır yani yüz tane değil ki topu topu otuz tane yapıyorum..

SG201765K

Neyse süslemeler bitti şükür. Paketleme derdi şimdi. Bu aşamada işte eltimin yardımı olmasa hayatta bitmezdi vallahi. İki elden çarçabuk yaptık poşetlemeyi. Her bir kurabiye tek tek poşetlendi, leylak kurdela ile bağlandı. Sonrada güzel leylak bir yatay saksıya dizildi.. En güzeller en üste gelecek şeklinde.

SG201751K

Harika bir paket çıktı ortaya cıvıl cıvıl. Üzerine de iki tane kalp biri Berkcan için biri Büşra... Bu arada paketleme aparatlarını almak için geçen hafta cumartesi süper bir Eminönü turu yaptık Mügeeecciimmm ve Mügeeee ile :) Hani burda rehberimizin hakkını vermek lazım, O olmasa bu paketler olmazdı bende, sağolasınnn Mügeeeee :)

SG201754K

Sonuçta saat 16:00 ta bitti herşey. Ama biten sadece kurabiye kısmıydı.. Yani size mutfağın halinden bahsetmek bile istemiyorum. Normalde hiç dağınık çalışmayan ben, iş kurabiye süslemek olunca farkına bile varmadan kendimi kaybediyorum. Benimle beraber mutfağımda..
Eee bu işin dağınıklığı çok, yok kalıbıydı yok paketii... Her yer her yerde bırakıp çıkamayacağım için evi, bi giriştim toparlamaya.. Ve nihayet saat 17:00 de elimde kurabiye paketim kapıdaydım. Oğlan eltime emanet, istikamet fabrikaaaa..

SG201768K

Ve işte sabırsızlıkla beklediğim an.. Şeyda'nın paketle karşılaşması.. İşte O'nun gözlerinde gördüğüm mutluluk, şaşkınlık ve beğenii.... İki günün yorgunluğu su gibi aktı gitti üzerimden... Kim bilir çocuklar ne kadar çok sevinmişlerdir. İyi ki doğdun Büşraaaaaa!

Canım Şeydacım haydi bakalım siftah senden, bereket Allah'tan.....

17 yorum:

  1. Yasemincim bu kurabiyeler çok güzel olmuş, hepsi harika rengarenk, ellerine emeklerine sağlık..
    Hepsi senin hayal gücünün eseri, bir de arkadaşın Şeyda'nın ve Büşra'nın uğurunun. :) İlkler her zaman güzeldir ve hep hatırlanır.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyelerin tadından bahsetmiştim zaten, ama şimdi anladım ki hayal gücün çok üretkenmiş bayıldım:)

    YanıtlaSil
  3. Yasemincim bakıyorumda sen bu işi bayağı ilerletmişsin.Kurabiyelerin herzamanki gibi harika görünüyor hayal gücüne söylenecek yok. Ve okadar sevgi dolusunki kurabiyelerine bile yansıtmışsın bunu. Ellerine sağlık...
    Zaten bu işler önce bir iki siparişle başlar sonra açılan küçük bir dükkanla devam eder :D:D:D (Artık yasemin mutfakta olur yasemin tükanda:P)öptümmm

    YanıtlaSil
  4. Harikasın !
    Hayırlı uğurlu olsun, bol siparişler olsun Yaseminciğim.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Yasemincim valla supersin. Senin hayal gücü bayaa bir yaratıcıymış. :)))
    Ellerine kollarına sağlık. Staja gelicem yanına. Bana öğret şekerim. Sen usta olmuşsun artık.:)))

    YanıtlaSil
  6. Yasemin'cim ne kadar cicibici kurabiyeler bunlar ellerine ve emeğine sağlık,ben yerim onları süperler,öptüm...

    YanıtlaSil
  7. Valla bu süslü kurabiye olayı, hastalık gibi birşey galiba..

    Sanat ederi gibi şeyler çıkartıyorsunuz ortaya..Nasıl yenir bunlar:((

    Ben de denesem mi ki, süslü sanat eseri bu kurabiyelerden?..
    Sanırım uygun bir zamanda deniycem gerçekten..

    Emeklerinize sağlık..
    Süper, süper, süpeeeeeeerrrrr....

    YanıtlaSil
  8. Kızım Zeynep Büşra nın ilk ve unutulmaz olacak olan 1.yaş doğum günü için, yine unutulmaz bir hatıra oldu bu kurabiyeler.. Yasemincim tekrar tekrar ellerine sağlık.. Yani saklanacak bişii olsa hatıra diye koyacağım kızımın bohçasına:) (ama paketlediğin lila kurdeleler hatıra kutusuna girdi bile) Dilerim bu ilk siparişinin devamı kat kat fazlasıyla gelir... Siftah bizden, Bereket Allah'tan... Seni çok çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı,uğurlu,bol siparişli ve kazançlı olsun bundan sonraki günlerin..

    Kurabiyelerin harika görünüyorlar..Hayal gücüne her zaman hayrandım..Bu kurabiyeler beni inan hiç şaşırtmadı canım..Bundan sonrakileri merakla bekliyor olacağım..))Harikasın tatlım..


    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  10. Valla sayfanıza girer girmez içim açıldı ne harika olmuş kurabiyeleriniz emeğinize sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. Yasemin'cim,
    Harikasın.Özellikle balık figürüne ve üzerindekilerine bayıldım.Gerçek balık pulu gibi olmuşlar. Ayrıca sunumun da müthiş.Hepsi gözüme bir tanıdık geldi:)

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  12. Allah bin bereket versin şekerim..Ben en çok sevimli yıldızları beğendim..Bence sen her kurabiyeyi değişik kalıp ve süsleme ile uğraştığın için bu kadar çok vaktini almış ama değmişte :)

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık çok güzel görünüyor,bloglarda bunları görüyorum çok hoşuma gidiyor bende yapmak istiyorum.Bir şey merak ediyorum şeker hamurlu yada royal ıcıngli kurabiyelerin saklama süresi nedir ne kadar zamanda tüketilmeli ve saklanma koşulları nasıl olmalı, nasıl bir kap nasıl bir ortam :) sevgiler

    YanıtlaSil
  14. merhaba efuli, begenmene cok sevindim. elbette kendinde yapabilirsin. gercekten cok zevkli bi is. biraz zahmetli ama sonucta ortaya cikanlar haydi haydi degiyor.
    simdi soruna gelelim, bu tarz kurabiyelerin omru hamurum icinde yumurta olup olmamasina bagli aslinda. simdi benim daha once yayinladigim sekilli kurabiyeler tarifimde yumurtasiz tarif var. o tarif ile yapilan kurabiyeler epey uzun sure dayaniyor. ama bu son yaptiklarim yumurta ihtiva ettigi icin taze kalma sureleri daha kisa. simdi seker hamuru ve royal icing serin ortam ister ama buzdolabi degil. kapali kutuda serin bi yerde saklayabilirsin. ama yinede en gec 10 gun icinde tuketilmesini tavsiye ederim. umarim yardimci olabilmisimdir.

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler yasemin.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım harika gözüküyorlar

    sevgilerle
    hoşçakal

    YanıtlaSil
  17. yasemincim bunlar ne böyle harika olmuş valla ellerine sağlık.sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin