14 Kasım 2008 Cuma

Fenerbahçe Pastası - İlk Şeker Hamurlu Pastam :)

SG201678K

Veeee sonunda bende yaptım! Evet evet şeker hamuru ile pasta yaptım! Aslında genel bakarsak bırakın şeker hamurunu yahu ben hayatımda ilk kez pasta yaptım!!! Çoooooookkkkkkk keyif aldım. Bundan sonra öyle pastanelere para yağdırmak yok. Kendi pastamı kendim yaparım :) İnsan içinde ne olduğunu biliyor ya yerken ayrı bir keyif alıyor. Şiddetle tavsiye ederim!
Eltimin büyük oğlan Saltuğ, benim ilk yeğenim oluyor kendileri, doğum günü için benden fenerbahçeli pasta istedi. Eee O istemiş, artık akan sular durur :) En önemli kısmı pastayı benim yapacak olmam tabiiki.. Bunun için malzemeleri hazırladım. Sağolsun Mügggeccciimm'den adım adım pasta yapımı ile ilgili bilgi aldım, ve sevgili Şeker Shop Esra'dan da FB baskıyı, nasıl uygulayacağımın tarifini aldım, eee daha ne duruyorum pasta yapmalıyım pasta yapmalıyım :)).

SG201672K

Bu arada işi abarttım ilk modellememi bile yaptım. :) Mini bir Saltuğ yapmak istedim artık ne kadar becerebildiysem ama Saltuğ pastadan önce modelimi yediğine göre gayet iyi başarmışım. :))). Pastanın yanına temaya uygun FB kurabiyeleri olmazsa olmazdı zaten. Onların tarifi bellii.

SG201690K

Pastanın pandispanyası Mügggeecciiimmm'in harika yoğurtlu kakaolu pandispanya tarifi, arşivimde bulunsun diye ben burda da yazıyorum. Arasında fıstıklı krokan ve Müge'nin henüz kendi sayfasında bile yayınlamadığı çooookkk özel kreması var. Flaş flaaşşşş!!! İşte bu kremanın tarifi Hünerli Bayanlar'dan önce Yasemin Mutfaktaaaaa :))))....

Pasta yapmak için kesinlikle kendinize 3 gün ayırmanız gerekli. Yani en iyi sonucu almak için diyelim. Buna göre;

1. gün : Pandispanya, krokan ve krema hazırlanacak
2. gün : Pastanın katları hazırlanacak
3. gün : Şeker hamuru ile kaplanıp afiyetle yenilecek...

Pastanın Malzemeleri
  • Kakaolu yoğurtlu pandispanya
  • Çikolatalı iç krema
  • Fıstıklı krokan
  • 1 su bardağı nescafe. (1 tatlı kaşığı nescafe , 1 tatlı kaşığı şeker, 1 su bardağı su)
  • 1 paket toz krem şanti ve 1 bardak süt ile hazırlanmış şanti
  • Muz
Yapılışı
  1. Birinci gün pandispanya, iç krema ve krokanı hazırlayın. Pandispanya ve krokanı oda ısısında kapalı bir kapta, en az hava alacak şekilde, muhafaza edin. Kremayı buzdolabında gene ağzı kapalı bir kapta muhafaza edin.
  2. İkinci gün pandispanyayı 3 eşit parçaya ayırın.
  3. Pasta tabanına kekinizi pişirdiğiniz çemberi veya kelepçeli kalıbın sadece kelepçesini koyun. Bu şekilde daha kolay katlandırma yapabilirsiniz. Elbette kelepçe kapalı olacak.
  4. Pastanın en alt katını çemberin içine koyun. Üzerini nescafenin yarısı ile ıslatın. Yarısı diyorum ama siz yinede dikkat edin çok fazla ıslatmayın. (benim gibi, pastanın kenarından taşıp gitmesin :) ) Bu kata hazırladığınız iç kremayı güzelce yayın. Üzerine krokan ve dilimdediğiniz muz parçalarını mümkün olduğunca eşit bir şekilde yayın.
  5. Pastanın ikincini katını çembere yerleştirin. Elinizle hafifçe bastırarak yerleşmesini sağlayın. Katların düzgün olması şeker hamurunuzun kaplanmasının düzgün olmasını etkiler onun için dikkat edin. Yine nescafe ile ıslayıp, krema, krokan ve muz ile döşeyin.
  6. En üst katıda koyduktan sonra herhangi bir ıslatma yapmadan hafif hafif bastırın. Buzdolabında bir gece dinlenmesi için kaldırın.
  7. Veee nihayet son gün. Krem şantiyi hazırlayın. Pastanızı dolaptan çıkarın. Yavaşta çemberinden ayırın. Hazırladığınız krem şantinin yarıdan biraz fazlasını üstüne ve etrafına bir güzel sıvayın. Sıvama yine şeker hamuru için önemli bir kriter. Sıvanmış keki son kez buzdolabına kaldırıp 1 saat dinlendirin.
  8. Bir saatin sonunda pastayı bir daha dolaba kaldırmamak üzere çıkarın. Kalan krem şanti ile pastayı yeniden sıvayın. Bu aşamada sıvanan krem şanti hem şeker hamurunun yapışmasını sağlayacak hemde daha pürüzsüz bir kaplama yapmanızı sağlayacak.
  9. Şeker hamurunu nişasta serpilmiş tezgahta genişçe açın. Yeterli büyüklüğe geldiğinde yavaşça merdaneye sarıp pastanın üzerine serin. Ve pastanızı severek şeker hamurunu yapıştırmaya başlayın. Fazla hamuru pastanın kenarlarından kesin. Bu aşamada yanları kaplamak için şeker hamurunu çekiştirmeyin üstten çatlamalar olmasın. Hafif hafif alttan çekerek yerleştirin. Yavaş yavaş seve seve şeker hamurunu muntazamca kaplayın.
  10. Resim baskıyı pastanın üzerine yapıştırmak için jelatinden ayırmadan önce uygun şekilde kesin. Pastanın üzerinde yapıştıracağınız yeri hafifçe suluboya fırçası ile ıslatın. Baskıyı tezgaha ters olarak yatırıp yavaşça jelatininden ayırın. Benim gibi acele edip baskıyı parçalamayın. :)). Yavaşça pastanın üzerine yerleştirin. Unutmayın burda tek bir şansınız var. Bir kere koydunuzmu bir daha oynatamazsınız. Ayrıca üstünde şeker hamurunu yerleştirir gibi elinizle düzeltme şansınız da yok çünkü üzerinde desen var. Onun için yavaş ve dikkatli olun. Acele ederseniz benimkinde olduğu gibi hava kabarcıklarınız olur.
  11. En sonda yanları süslemek için toplar yada şeritler yapabilirsiniz.. Modelide kenara yerleştirdik mii...
  12. Hadiiii geçmiiişşş olssuunnnnnn....

SG201634K

Pandispanya için Malzemeler (24 cm'lik kalıp için)
  • 4 Adet Yumurta (mutlaka ama mutlaka oda sıcaklığında!!!!)
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilin
Yapılışı
  1. Yumurtaları buzdolabından çıkarınca hemen sarısı ile beyazını ayırın. Daha sonradan ayırmak zor oluyor. O şekilde oda sıcaklığına gelmelerini bekleyin.
  2. Yumurtanın akını bir tutam tuz ile iyice köpürene kadar çırpın. Şekerin yarısınıda ilave edip kar gibi bembeyaz olup kaseden akmayacak kıvama gelen kadar çırpın. Mutlaka cam ya da metal bir kasede yapın bu çırpma işlemini. Plastik kullanmayın. Kitchen Aid mikseriniz varsa çok daha başarılı :)
  3. Ayrı bir kasede, yine metal veya cam, yumurtanın sarılarını rengi dönene kadar çırpın. Sonra şekerin yarısını, vanilini ve kaynar suyu ilave edin. Kaynar su şekerin erimesini sağlayacak. İyice rengi dönene kadar çırpın.
  4. Yoğurt ve sıvı yağıda yumurta sarılarına ilave edip çırpın.
  5. Kakao, un ve kabartma tozunu beraber en az iki kere eleyip yumurtanın sarılarına ilave edip. Un karışana kadar çırpın. Tahmini 30 sn bile yeterli olur.
  6. En son yumurtanın akını sarılarına tahta kaşık veya silikon spatula yardımı ile, aklarının havası sönmeden yavaş yavaş karıştırın. Bu aşamada hassasiyet çok önemli aksi halde pandispanyanız güzel kabarmaz. Sürekli alttan yukarı doğru hareketlerle iki karışımı birbirine yedirin.
  7. 24 cm'lik kelepçeli kalıp kullanıyorsanız alt tabanına yağlı kağıt serin. Kalıbın kenarlarını kesinlikle yağlamayın. Yağ olmayınca pandispanya kalıbın yanlarına tutunarak yükselir. Yağladığınız takdirde bu yükselme olmaz. Çember kullanacaksanız bu sefer bir tepsiye oturtmadan önce tepsiye yağlı kağıt serin. Çemberin alttabanına akmaması için bu yağlı kağıdı yapıştırın. Yine çemberin yanlarını yağlamayın.
  8. 180 derecede muhakkak önceden ısıtılmış fırında turbo olmadan 45-50 dakika pişirin. İlk 40 dakika fırının kapağını kesinlikle açmayın. Kürdan testinden başarıyla çıktıktan sonra keki fırından çıkarın. 10 dakika soğuduktan sonra kenarlarından bıçakla geçerek kalıptan ayırın ve tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra bir gece kapalı bir kapta oda ısısında dinlendirin.

SG201712K

İç Kreması için Malzemeler
  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı mısır nişasta
  • 2 yumurta sarısı
  • 200 gr bitter küvertür
Yapılışı
  1. Çikolata hariç diğer malzemeleri derin bir çelik tencereye koyun. Orta harlı ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin.
  2. Kaynamaya başlayınca, yani göz göz, olunca teşten alın. Hemen çikolatayı ilave edin. Çikolata eriyene kadar çırpmaya devam edin.
  3. Çikolata tamamen eriyince kenara soğumaya bırakın. Ara ara karıştırarak üzerinin kaymak tutmasını engelleyin. Soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın. En güzel sonuç için en az bir gece buzdolabında dinlendirin.
Krokon için Malzemeler
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tereyağ
  • 3-4 damla limon suyu
  • Bol miktarda fıstık
Yapılışı
  1. Şekeri kalın tabanlı bir tavada kısık ateşte sürekli karıştırarak eritin.
  2. Tamamen eriyip hafif renk değiştirince ocaktan alıp limon suyunu ve tereyağı ilave edip sürekli karıştırın.
  3. Fıstıkları karamele ilave edip yağlı kağıt üzerine dökün. Çok hızlı hareket etmelisiniz çünkü karamel hemen donuyor. Krokanı olabildiğince düzledikten sonra iyice soğumasını bekleyin. Sonra bir çekiçle yada oklava ile üzerinden geçerek parçalara ayırın.
Vallahi yazarkan daha çok yoruldum, aslında yaparken okadar yorulmuyorsunuz. Elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalıştım. Herhangi bir hatam varsa lütfen bana hatırlatınız düzeltiiim... Bu pastanın ortaya çıkmasında öncelikle tarifler için Mügggeeccciimm sonrada baskı için Esraaaa çok çok teşşekküürlerrr...

Afiyetttlerr olsuun....


Saltuğ pastasını kestikten sonra modelini yemeden az önce :) Bu arada ufaklıkların pastaya bakarkenki yüz ifadelerine dikkatinizi çekerim :))).

SG201695K

39 yorum:

  1. Yasemin cim,
    Eline saglık coookk guzel olmus .İlk pasta için harika:)

    Eh devamını bekliyoruzz:)

    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  2. Canım 41 kere maşallah kimder ilk pastan diye muhteşem tam benlik çikolata ve krokan ben kaçıtıyorum bu pastayı öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Canım benim;
    İşte budur. !!
    Mükemmel bir pasta dosyası hazırlamışsın, daha önce hiç pasta yapmamış, pandispanya pişirmemiş, eline şeker hamuru bile almamış biri bile rahatlıkla bu yazıyı okuduktan sonra mutfaga girebilir.
    Mükemmel pasta yapabilir, her zaman diyorum öğrenci süper olunca öğretmenlik daha da zevkli oluyor :)
    Ellerine sağlık canımın içi :)

    YanıtlaSil
  4. Hemen organize olalım derimmm.. Çoluk Çocuk şeklinde... Heyecandan patayı teğet geçtim. En büyük fener diyerek takımı desteklediğimi belirteyimmm...

    YanıtlaSil
  5. İlk sefer için çok başarılı Yasemin! Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Yaseminciğim,
    ellerine sağlık ilk olmasına karşılık çok güzel olmuş. istanbula gelirsem seni unutur muyum hiç. sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. tamam tamam bende baslıyorum seker hamuruna..boyle olmıcak uzaktan yutkunup:)))becerebılırmıyım acaba..banda yarrrrrdddııımm eden olurmu?:)))))

    YanıtlaSil
  8. yahu heyecndan ellerıne saglık demyımı unutmusum ne?:))) elcegızlerıne saglık arkidiş:)))

    YanıtlaSil
  9. Yasemin
    Ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor. Müge'ye katılıyorum ve cumartesi ben de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  10. Yasemin merhaba,
    İlk olmasına rağmen çok düzgün bir pasta olmuş. Çok da lezzetliye benziyor.Bundan sonrakileri de merakla bekliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten çok güzel olmuş emeğine sağlık canım;)

    Maskota bayıldım!

    YanıtlaSil
  12. Oley...

    Süper süper..
    Hem böyl bir pasta hem de Fenerbahçe olunca konu ortaya mükemmel birşey çıkmış.

    Profesyonel bir çalışma resmen.

    Ne diyim kutlarım sizi..
    Sevgiler.............

    YanıtlaSil
  13. valla gayet guzel acemilik sıfır gozukuyor bence:)

    YanıtlaSil
  14. İLK SEFERİNDE GÖZÜNÜ KARARTIP BU KADAR DETAYA GİRMEN CESARET İŞİ BACIM..EMEĞİNE SAĞLIK

    OĞLAN BİRAZ ŞAŞI MI OLMUŞ :)

    YanıtlaSil
  15. Pastardia, bence Yasemin, Saltuğ un pastayı görünce sevinçten gözlerinin kamaşacağını düşünerek, öyle yaptı Saltuğu..

    İyi kvırdım Yasemin değil mi?

    YanıtlaSil
  16. Galatasaraylısını da isteriz :)

    YanıtlaSil
  17. slm benim adımda yasemin
    bloglarda yasemin isimli kaç blog var diye merak ettim ve sitenizi buldum sık kullanılanlardasınız :)

    pasta harika gözüküyor tabi tadamadığımız için tadını bilmiyoruz.:P

    hayırlı günler

    YanıtlaSil
  18. yasemincim çok güzel olmuş pastan
    bende oğlumun doğum gününde yapmak isterim inşallah
    sevgilerle
    hoşçakal

    YanıtlaSil
  19. Canıım pastanı görmeye gelmiştim ama ancak yorum yazabildim.Süper olmuş.Daha da güzellerini bekliyorum.Bu arada Müge'nin pandispanyası mükemmel bir de şu kremayı denemem lazım...Ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Nefis bir pasta olmuş canım,ellerine, emeğine sağlık.baskı da harika,kek ve krema da .afiyet olsun.yeğenine mutlu seneler.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Yasemincim benim doğum günümü biliyorsun artık :) 11 Ağustos ama erken de kutlayabiliriz :)

    YanıtlaSil
  22. Yasemin'im uzun süredir blog ziyareti yapmıyordum, sayfana girince şaştım kaldım. Ne harika şeyler, ne harika anlatımlar, muhteşem fotoğraflar, neler neler neler... Hayran kaldım, imrendim ve takdir ettim. Benim ilk şeker hamurlu pastamın öğretmeni de sen olacaksın. Tamamen senin anlatımınla yola çıkacağım. Bu kadar güzel anlatımla eğer bu işi yapamaz isem hiç yapamam... 5 üzerinden 10 puan bence...
    Sencer paşanın yanaklarından öperim...
    Pastanın sonucunu inşallah 3 gün sonra paylaşayacağım:)

    YanıtlaSil
  23. Pinar'im bidenem, takildigin yerde ara, ben sana canli canli yardim ederim bidenemmm!! optum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin hanim bende deneyeceğim ama 7 nolu madde de krem santiyi hazırlayın demişiniz. Onun tarifi nedir acaba iç krema plan tarif değil di mi

      Sil
  24. yasemin hanım merhaba,oğlumun doğum günü için bu güzel pastayı deneyeceğim umarım başarılı olur...

    YanıtlaSil
  25. ESMA
    Merhaba elinize saglik harika görünüyor,bende kisa bi süredir bu tür pastalara merak sardim ve yapmaya basladim,cok tutuldu :):):):)
    Sormak istedigim bisey var,bu pandispanyayi kare firin tepsisinde yapmak istiyorum,ölcülerini verirmisiniz acaba normal firin tepsisi icin(2 KATI YAPSAM YETERMIKI ACABA)aslinda 2 gün sonraya yapilacak bi pasta umarim görürsünüz bu yorumu :(:(:(:(:(

    YanıtlaSil
  26. merhaba Esma,

    Oncelikle isin hayirli ve bool kazancli olsun.. bu tarifin 2 katini yapman lazim standard firin tepsisi icin. yani 8 yumurta 8 seker seklinde... ancak yuksekliginde hesaplaman gerekiyor. yani firin tepsisi buyuklugunde dikdortgen kalip kullanicaksan sorun yok. ama firin tepsisinin derinligi yeterli kabarikligi elde etmeni saglamaz.. eger sadece duz tepsiyse once bi tepside 1 olcu pisirip sonra bi kere daha 1 olcu pisirip ust uste koyabilirsin...

    umarim yardimci olabilmisimdir.. gorusmek uzere..

    YanıtlaSil
  27. Merhaba
    Kullanmış olduğuz şeker hamuru bitkisel mi yoksa hayvansal mı?
    Bu konu beni oldukça rahatsız ediyor çünkü.
    Kendimizin yapabileceği bir şeker hamuru tarifiniz var mı ?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, kusura bakmayin size vaktinde geri donus yapamadim :(
      kullandigim seker hamuru Seker&Sugar marka. helal bi urun. hayvansal jelatin var icinde ama %100 helal garantisi var.. isterseniz markanin kendisiylede gorusebilirsiniz.. kendi yaptiginiz hamurdada jelatin kullanmak zorundasiniz. bilginize..

      Sil
  28. merhabaaa,, pastanız bana da ilham kaynagı oldu bı arkadasımın dogumgunu ıcın pasta yapmayı ben de cok dusundum bu fener baskısını nereden temın edebılırım acaba lutfen bana yardımcı olunn:) sımdıden tesekkur ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ne guzel.. umarim bu ilham sonucnuda harika bi pasta ortaya cikarirsiniz! gida baskisiniz bakeshop kadikoyden temin edebilirsiiz.. (0216) 346 0174 telefon numaralari..

      Sil
  29. Merhaba bittter kuv yerine damla ciko kullansak olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı lezzette olmaz. ama işe yarar. isterseniz kullanabilirsiniz..

      Sil
  30. kuvertür çikolata bulamadım onun yerine marketten bitter alsam olurmu tadı değişirmi birde bende fıstıklı draje var onu kullansam olur mucevabınızı bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba zeynep, kusura bakma yoğunluktan atlamışım mesajnı. fıstık draje süper olur. diğer çikolatada işini görür ama kuverturun lezzetinde olmaz. yinede kullanılabilir. lezzetli olur. ellerine sağlık şimdiden.

      Sil
  31. cevap bekliyoruuummmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  32. Merhaba
    Ben İstanbul dışında oturuyorum . Fenerbahçeli baskıyı nasıl temin edebilirim. 22 haziran oğlumun doğum günüde bu pastadan yapmayı planlıyorumda. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  33. merhaba; ellerinize sağlık çok güzel görünüyo:) ben de sevgililer gününde eşime yapmak istiyorum fbli pasta ama jelatini nerden aldınız öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  34. Merhaba seker hamuru erimiyormu krem santi oldumu altinda seker hamuru su cekior diye biliyordum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin