31 Mayıs 2007 Perşembe

Kakaolu Havuçlu Kek

nennekeki

Nennesinden Sıla'ya Kek:)
Eltimin dünya tatlısı kızı Sıla'nın yuvasında piknikleri varmış. Nennesinden bir kek rica etti bende seve seve yaptım tabiki. Şimdi bu Nenne nerden çıktı diyeceksiniz. Sıla küçükken bana haliyle yenge diyemiyordu. Nenne diyordu. Aman iyikide diyememiş çünkü ben yenge hitabını hiç sevmemiştim kendimde.. O günden sonra her ne kadar çok güzel konuşabiliyor olsada ben Sıla'nın hep "Nennesi" olacağım :) Bu kekde Sıla'm için yapılmış havuçlu cevizli kek. Tarif büyük usta Sahrap Soysal'dan...

Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 3 çorba kaşığı tepelem kakao
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
  • 3 su bardağı un
Yapılışı
  1. Toz şekeri ve yumurtayı en az 5 dakika iyice çırpın.
  2. İçine yağ, tarçın ve vanilyayı ilave edin. 2-3 dakika daha çırpın.
  3. Havuçları ve cevizleride ilave ederek bu sefer kaşık yardımıyla karıştırın.
  4. Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu birbirine karıştırın.
  5. Havuçlu karışımın içine eleyerek ilave edin. Tekrar kaşıklar tüm malzemeyi iyice karıştırın.
  6. 20-25 cm yuvarlak yada 25x30 dikdörtgen fırın kabını ağlayın. Fırınınız 175 altüst konumda 5 dakika önceden ısıtın.
  7. Kekinizi kalıba döktükten sonra ısınmış fırında 40-45 dakika pişirin. Kontrol için bir kürdanı keke batırın. Kürdan temiz çıkarsa kek pişmiş demektir :)
  8. Arzunuza göre üzerine damla çikolata ve toz badem, cevizle süsleyebilirsiniz... yada beyaz çikolata eritip sos yapabilirsiniz ki bu şahane olacaktır.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Yasemin şimdi ben '' nenne '' yi duyunca güldüm. Çünkü Neva ' da kendisine '' nenne '' der:)) Neva diyemiyor,hemen tanışınca ben '' nenne '' der:) Desene nenneler ikiye çıktı:) Bu arada kurabiyelerini en kısa zamanda deneyeceğim. Sıla o kadar büyüdü demek, sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  2. :) selam yesim abla.. evet koca kiz oldu yaa gorsen cok lokum! senin nenneyede cok opucukler.. daha onun kucuklugunu goremedik artik buyukluguune kismet :) kurabiyeleri ihmal etme bayilacaksin :d

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin