15 Ekim 2008 Çarşamba

Asker Kurabiyeler

Asker Kurabiyeler by Yasemin MutfaktaEfenim ilk şeker hamurlu kurabiyelerim ile karşınızdayımm :)

Gelelim bu güzel kurabiyelerin hikayesine. İşyerinden arkadaşım Gökhan'ın 15 günlük eğitime çağırılması nedeniyle O'na ufak bir uğurlama partisi yapılacağını söylediler. Beni de davet ettiler. Eee bende elim boş gitmeyeyim diye asker adam temalı kurabiyeler yapmaya karar verdim.
İlk şekilli kurabiye denememi bilmem hatırlarmısınız. Canım arkadaşım kardeşim Beyza'm için doğum gününde O'na özel süslü kurabiyeler yapmayı hayal etmiş ama yüzüme gözüme bulaştırmıştım. Ben bu hamur yoğurma işlerini bir türlü başaramıyorum. Bu sefer aynı tarif üzerine gitmemeye karar verdim. Mügecccciiimmm ve sevgili Burçin'in çok memnun kaldıkları piştiğinde küçülmeyen kakaolu kurabiye hamurunu hazırlamaya karar verdim.
Planım şöyleydi. Sencer Paşam uyuduktan sonra mutfağa girerim hamuru hazırlarım. O dinlenirken şeker hamurunu renklendirir hazırlarım. Hamur dinlenince açar, keser ve pişiririm. Soğuduktan sonra da şeker hamuru ile süsler bir güzel paketlerim. Ne var ki canım bunda, bunlar için bana topu topu 3 saat yeter dedim. Ee benim paşa uyudumu öğlen iki saat, ikindide iki saat uyur. Bende rahat rahat yetiştiririm. Ee birde üstüne yardımcı olarak Beyza'da bendeydi. Daha ne olsun, bal kaymak!
Lakinnn o da ne! Sencer Paşa uyumak bilmedi. Gözlerini kapatıyor tam 5 dakika sonra ayakta karşılıyor beni yatağında. Yani uyumak ne demek birde tepemde durmak istiyor. Yani onu bir kenara oturtayımda öyle yapayım deme şansım bile yok. Oğlanı Beyza tutsun ben yaparım dedim bu seferde yok emmek ister yok uyumadığı için mızmızlar....
Neyse dedim en güzeli ben malzemeleri Kitchen Aid'ime koyarım o yoğurur e bu da pek vakit almaz zaten. Ve tam tarifteki ölçülerle malzemeleri doldurdum makineye. Başladı karıştırmaya. Ama o da ne! Yahu bu hamur bir türlü toplanmak bilmiyor. Allah'ım sanırsam gene olmadı. Ama bu sefer öncekinden tecrübeliyim ya, ekledim azıcık süt. Cııık olmuyor gene toparlanmadı. Bu sefer kurabiye işlerinden iyi anlayan Beyza el attı olaya. Döktük hamuru tezgaha. Bunun dedi unu fazla, buna yağ eklemek lazım. E peki ekledik sıvıyağ, ekledik sıvıyağ, ekledik.. ekledik.... Hamur toplandı toplanmasınada bir türlü açılacak hale gelmedi. Yahu 4 bardak un diyor, ben kazanla un koymuşum sanki. Dedik belki dolapta dinlenirse düzelir. Attık dolaba. 45 dakika kadar dinlendi. Bu arada artık olmuştur dedik ya açtık tabii fırını ısınsın diye. 15 dakika çalıştı fırında. Çıkardık hamuru dolapta birde ne görelim kum gibi dağılıp gidiyor. Haydeeeeee!!! Bu böyle olmaz ekle biraz daha yağ yoğur biraz daha. Bu arada Beyza vazgeçti ben devam ediyorum. Tabii bana olan sinirini, bu kurabiye işini nereden çıkardığımı ve ardı arkası kesilmeyen güzel(!) lafları söylemiyorum :))) En sonunda yok dedim bu böyle olmayacak ben baştan yapacağım, bu sefer unu azar azar ekleyeceğim ve tamamını elle yoğuracağım. Ee peki o kadar yapılan hamur ne olacak? Misler gibi papatya kurabiye olacak. Yani bu hamur kalıp kesmek için açılacak hamur olmadı deyip çöpe atmayın minik toplar yapın yanyana getirin. Papatyalar yapın. Saatlerdir ısınan fırında pişirin, soğuyunca pudra şekeri serpip afiyetle yiyin.

Asker Kurabiyeler by Yasemin Mutfakta
Beyza papatyanın toplarını yapa dursun, ben baştan başladım işe tek tek malzemeleri ekleyerek el yordamıyla hazırlamaya başladım hamuru. Üç bardak undan sonra hamur hazır gibiydi sanki ama biraz daha ekleyelim dedik ne olur ne olmaz diye. Ve gene olan oldu. Allaaaahhhh'ııımmmmm neydi günahım nidaları eşliğinde yeniden bir türlü açılmayan, açıldığında kum gibi dağılan bir hamurla karşı karşıya kaldık. Ama bu sefer ben kendi taktiğime geri döndüm. Hamuru ufaladım Kitchen Aid'ime attım. Başlattım yoğurtmaya bu arada azıcık süt ekledim. Ve o da neeeee! hamur toparlandı! Allahhhhhhhhhhh :))) Attım buzdolabına dinlensin diye. Yani şeker hamurunu renklendir süsle falan derken gündüz 3 saatte bitiririz dediğim iş, gecenin birinde nihayete vardı.
Tüm bu yazılanlardan çıkarılan sonuç;
Konu kurabiye hazırlamaksa eğer asla büyük konuşma ve önceden plan yapma. Bilki bu iş koca bir gününü alacak :))
Ama sevgili Gökhan'ın kurabiyeleri görünce yüzündeki ifade için herşeye değerdi. Ve tabii canım iş arkadaşlarımında "Yahu bunlar yeniyor mu? Yani insan bunları yemeye kıyamaz!" demeleri dünyalara bedeldi.
Tarif Burçin'inkinin aynısı arşivde bulunması açısından burada da yazıyorum. Ama siz O'nun bu işi nasılda güzel yaptığını görmek için bence sayfasına bir gidin bakın.

Malzemeler
  • 250 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 4 su bardağı un (Siz yinede bir anda hepsini koymayın :))
  • ½ su bardağı nişasta (Ben buğday nişastası kullandım)
  • 1 çimdik tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat
Yapılışı
  1. Yağ ile pudra şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Yumurtada ilave edilerek çırpılmaya devam edilir.
  2. Kakao hariç (kakao hamuru sertleştirir ;)) karbonat, tuz, nişasta ve yalnızda 3 bardak unu beraber eleyerek yumurtalı karışıma ekleyin. Biraz bütünleşmesini sağladıktan sonra kakaoyu ekleyin. Son 1 bardak unu hamurun kıvamına göre yavaş yavaş ilave edin. Çok yumuşak veya çok sert olmayan bir hamur elde edeceksiniz. Kulak memesinden biraz daha sert. :)
  3. Hamur hazır olduktan sonra buzdolabından en az 30 dakika dinlendirin. Dinlendirdikten sonra merdane ile açarak istediğiniz şekildeki kalıplarla keserek 175 derecede önceden ısıttığınız fırında en fazla 10-12 dakika pişirin.
  4. Asker kamuflaj deseni vermek için bir parça yeşil, bir parça kahverengi şeker hamuru hazırlayın. ikisini birbirine iyice yedirmeden karıştırın ve açın o şekilde kestiğiniz hamurları kurabiyelere bal sürerek yapıştırın. Yüz ve kollar içinde ten rengi şeker hamuru hazırlayın. Benimkiler biraz solaryum güzeli oldular ayrı. Gözleride gıda kalemiyle kondurdunuzmu işte size askerler :)
Afiyet olsun ve hayırlı teskereler Gökhan...

17 yorum:

  1. :D off ya o ne tatlı kurabiyeydi öyle afiyetle yemiştim. İlk yapışınmış ama süper olmuştu çok tatlıydı.Ayrıca kıyamayıp bir iki saat kurabiyelerle bakıştıktan sonra anca yiyebildim :D Ellerine ve emeğine sağlık. Başarılarının ve kurabiyelerinin devamını dilerimmm :D (Bu arada fotograflarıda süper olmuş sanırım ikinci sıradan sağdakini yemiştim :D:D:D)

    YanıtlaSil
  2. öndeki asker sanırım komutan, rütbesini koymamışsınız..

    YanıtlaSil
  3. Bu asker kurabiyeleri yaptığın arkadaşımızın Allah damat kurabiyelerini gösterir inşallah :D:D:D
    Ayrıca fotoğraftaki ikinci sıradan soldakinin tadı harikaydı ellerine sağlık çok güzel olmuştu:)

    YanıtlaSil
  4. Yasemin süper bunlar ya valla inanmam ilk olduğuna :)

    YanıtlaSil
  5. canım :) ellerıne saglık..
    ben gecen haftakı;ey kurabıye perisi benı bul!!! nidaları eşliğinde evde dolandım durdum..hamuru topladım toplamasında bı turlu pişeremedım:(

    cok guzel coookkkk...

    YanıtlaSil
  6. :)))) Yaaa işte benim tariflerim böyledir dermişim :)))

    Bu güzelim askerciklerin böyle bir macera sonunda ortaya çıktığı hiç anlaşılmıyor Yasemin. Sürekli uyguladığım tarif niye böyle yaptı sana ben de merak ettim bak. Unun yapısı ve kaldırdığı sıvı miktarı olabilir diye tahmin ediyorum, yumurtanın büyüklüğü ya da tereyağının iyice yumuşamamış olması geliyor aklıma bir de ama tarife birebir uyduğunu yazmışsın.

    Sonuç olarak çok şirin olmuşlar. Ellerine sağlık diyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. muhteşem tadına ve görüntüsüne bakıp aldanmayın sabır istiyor onları bu hale getirmek hemde çelik gibi bir sabır :)))))))) valla allah sana ve bu işle uğraşan herkese sabırlar versin kardeşim seninle bu macerayı yaşamak çok keyifliydi ama emin ol uzun bir süre kurabiye yapmayacağım sanırım :))))))))))

    YanıtlaSil
  8. yasemin cnm bu nasıl bir kurabiye macerasıdır,okudum güldüm,yine okudum..yani tebrikler,çok sabırlsın..sonuç mükemmel olmuş..asker filan olursa yakınımızda sana başvuracaız hemen kurabiye tarifi için.slmlar

    YanıtlaSil
  9. Helal olsun ajanım, yılmamış, kurtarmışsın hamuru...

    YanıtlaSil
  10. Yasemincim merhaba:) Pir yaptın bir yaptın! Maşallah! Çok güzel olmuşlar! Ben de daha önce bir kere yapabildim. Ne kadar zor olduğunu biliyorum. Ellerine sağlık! Eminim pastayı da çok güzel yaparsın;) Kocaman öptüm seni ve Sencer'i:)))

    YanıtlaSil
  11. Baharcim afiyetler olsun :D siz isteyin gene yaparim..

    Adsiz, Sormayin yildizlari unutmusuz. bi dahakine insallah :D

    amin Yasemincim aminn.. ama benim hic umidim kalmadi artik bu gokhandan :D:D bizde senin gelin kurabiyeleri yapariz :D

    Esracim hakkaten ilk :D:D cok sevindim begenmene.

    Salihacim toparlanmis hamur olduktan sonra eminim gerisi bir cirpida gelir. simdiden ellerine saglik.

    Burcinim sorma yaa. mugede ballandir ballandira anlatmisti ay soyle kolay boyle kolay diye ama olmadmi olmuo iste. bence sorun bende :D:D

    Beyzam en kisa zamanda gene yapacagiz, yilmak yoook!!!

    Suheylacim seve seve basvurulari kabul ederim canim benim :d vallahi benim tum kurabiyeleri ayri macera yahuu :D:D

    ajanim ne demisler azimle kurabiye yapan her turlu kurtarir :P

    Seblacim hakkaten zahmetli ismis yahu. ama zevkini okadar cok ki insan zahmetini gormuo :D optuuuummm canim.

    YanıtlaSil
  12. çopk güzel olmuş bunlar:)
    ben de eşime yapsam güzel bi jest olur aslında:))

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık..Ben de size bir ödül verdim...:))

    http://papatya-sofrasi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. canım sayfama bır ugrarmısın:))

    YanıtlaSil
  15. Merhaba yasemin hanım ellerinize sağlık çok güzel olmuş kurabiyeleriniz.Ben bir şey sormak istiyorum nişasta koymadan formu bozulmayan kurabiye tarifi biliyormusunuz acaba?Ben nişasta koyduğum zaman kırılıyor kurabiyelerim.Yardımcı olursanız sevinirim..

    YanıtlaSil
  16. Yasemin Hanım MErhaba,
    Sanırım kimse kurabiyeyi denememiş sizden sonra. Keza ben demin denemeye başladım ve yaşadıklarım şu şekilde:
    Pudrayı kaba dök, tereyağını oda sıcaklığında koy. Yok çırpılcak gibi değil diyerek tereyağını erit ve oda sıcaklığına getir. Öyle çırp,diğer malzemeleri koy. Kakaoyu koyuncaya kadar herşey iyi gibi gözüküp kakao konulunca dağılacağı belli olan bir hamur. (4. bardak unu eklemeye bile cesaret edemedim çünkü yeterince sert oldu) Şimdi buzdolabında akıbetlerini bekliyorlar da ben de bu arada şu tereyağı olayına netlik kazandırayım istedim:) Eritileceğine dair bir bilgi yok ama burcin hanımın yeterince yumusamamıs olabilir cumlesinden eritilmeyeceği sonucunu çıkardım ama? Teşekkürler. İlke

    YanıtlaSil
  17. selamlr.ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel.benim sıkıntım kurabiyeler pişince hafiftende olsa küçülüyor.tavsiyenizi rica etsem?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin