4 Ocak 2008 Cuma

Kahveli Muffin

Kahveli Muffin by Yasemin Mutfakta

İnsan bir anda "Ay nihayet!" diyor di mi :) Bencede.. Hakkaten bu tarifi vermem bu kadar uzun sürmemeliydi ama ne bilim bir sürü şey girdi araya e bide yılbaşı bayram hamilelik derken.... Bu tarif aslında bende biraz hayal kırıklığına yol açtı. Yani ilk tarifi gördüğümde inanılmaz heveslenmiştim. Ama pişince hayalimdeki gibi bir lezzet alamadım maalesef.. Bir dahakine özellikle nescafe değil filtre kahve kullanacağım belki kahve tadı daha net anlaşılır ve şeker oranınıda artırmakta fayda var.. Yani üzerine dökülen sos sayesinde biraz tatlanmış oldu.. Ben size bu seferlik uyguladığım tarifi vereyim ama siz genede filtre kahve ve şeker konusunda dikkat edin derim.

Kahveli Muffin

Malzemeler
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ufalanmış ceviz
  • 1 çorba kaşığı nescafe
  • 1 çorba kaşığı kaynar su
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/3 su bardağı ayçiçek yağı
Yapılışı
  1. Fırını 180 derecede ısıtın. 12 muffin kalıbını yağlayın. Benim gibi silikon kalıp kullanıyorsanız yağlamaya gerek yok.
  2. Un ve kabartma tozunu beraber bir kaba eleyin. Üzerine ceviz ve şekeri ilave edip karıştırın.
  3. Yumurtayı ayrı bir kapta çırpın. Kuru karışıma ilave edin.
  4. Nescafeyi sıcak suda eritip onuda kuru karışıma ilave edin.
  5. Tüm malzemeyi çırpma teli veya çatalla karıştırın. Pürüzsüz bir kıvam elde etmenize gerek yok. Malzemeler biraz birbirine karışsın yeter.
  6. Muffin kalıplarına boşaltın ısıttığınız fırına sürün. Kürdan testinden başarıyla çıkana kadar pişirin.
Servis ederken ben hazır karamel ve çikolata sos döktüm üzerlerine. Karamel sos özellikle güzel oluyor tavsiye edilir. Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. yasemın hn slmm.. demek sızde hamılesınız:) kac aylık?? ne meraklıyım dımı:) eee blogculardan kendıme hamıle ark das bulunca sormadanedemedım:) bu arada soslu keklerın göruntusu super, fakat sekerını arttırın demıssınız:) deneyebılırsem eğer kesınlıkle onerınıze uyacağım.. ben mutfağa gıremıyorum maalesef:( bebek benı cok zorluyor...

    YanıtlaSil
  2. Yaseminciğim gerçekten bayaadır bekliyorum ben bu tarifi. :))) Sonunda geldi. Görüntü şahane. Demek şekeri biraz daha fazla koymak gerek. Notumuzu ldık. Operim. :))))

    YanıtlaSil
  3. Yasemin hanım; tabağınız ne kadar hoş, kekinizin güzelliğini daha ön plana çıkartmış. Ellerinize sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. selam fidan.. efet bendenizde hamileyim suanda 9.ayimdayim.. kismetse subat basinda bekliyoruz oglumuzu :) artik darisi sana insallah.. benim cok sukur bi rahatsizligim olmadi yorgunluk ve uyku disinda ondan azimle mutfaga girmeye devam ettim :) senin ilk aylar heralde genelde herkesde o zamanlar oluyor bu mutfaktan kacis.. ama merak etme gecr bunlarda :) simdiden hayirli ugurlu olsun!

    ganneciim insallah bekledigine deger.. benim dedigim gibi biraz hayal kirikligim oldu ama yiyen arkadaslardan begenenlerde oldu :) yani damak tadi.. optum canim!

    muge hanim sunumu begenmis olmaniza sevindim.. tabakda cok sevgili bir arkadasimdan hediye :) zevkli insan iste ne gusel :) afiyetler olsun efem!

    YanıtlaSil
  5. Ay Yasemin'cim az kalmış doğumuna. Piknikteyken 3 aylık falan diyordun. Ne kadar çabuk geçti zaman.Demek sonuna geldin. Allah hayırlı doğum versin inşallah. Bu aralar bol bol dinlen,uyu. Çok ayakta kalma. Sonra bu uykular lazım olacak sana. Gece uykusuzluğu çok zor oluyor çünkü.
    Kahveli muffinde nefis görünüyor. Ben kahveyi keklerde sevmediğim için hiç denemedim ama, görünütüsü çok iştah açıcı. Ellerine sağlık canısı. İyi bir hafta dilerim sana ve bebişe, sevgiyle , sağlıkla kal, hoşçakal..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

    www.ayyachat.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. sayfan cok güzel canim, burada ne kadar güzel muffincikler var, bayilirim :) ellerine saglik.
    sevgilerimle
    hasret

    YanıtlaSil
  8. ebrucum dogru diyorsun, zaman cokk hizli geciyor.. biseycik kalmadi doguma Allah'in izniyle... insallah hayirlisiyla dogar oglusumda bu sefer dogum hikayelerine baslarim bende :)

    nino afiyettt ossun!!

    aynur biraz gec aldim bu mesaji simdiden hayirli olssun diyeyim ne diyeyim :)

    hasret sagolasin begenmene cok sevindim! afiyetler olsun!!

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, ben blogunuza karamel tarifi ararken ulaştım, çok güzel tarifleriniz var, elinize, emeğinize sağlık. en kısa zamanda karamel tarifinizi deniycem. ama bu arada da birşey sormak istedim. bu kahveli muffin tarifiniz çok nefis görünüyor. karamel sosu dökmüşsünüz ya üzerine, o hazır karamel sosunu nerden alıyorsunuz acaba? ben de bir karamel manyağıyım ve istediğim gibi bir karamel sosu bulamadım şimdiye kadar. kolay gelsin, mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
  10. Elif merhaba, karamel sosu Carte Dor un hazır sosu. yani kendi yaptıgım kadar lezzetli degil tabiiki. ama illaki hazır istersen gayet lezzetli oldugunu soyleyebilirim. tarifleri begenmene sevindim, uyguladıkca haberde verirsen sevinirim :D simdiden ellerine saglık!

    YanıtlaSil
  11. buda muhteşem görünüyor ah ahh şimdi bunları tatmak vardı ama nerden:(

    birşey soracağım daha önce iki kişiye sordum cvp gelmedi:(
    pastokoliğe nasıl üye olunuyor bir türlü olamadım sayfama cvbı bırakabilirseniz sevinirim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Bu güzel Kahveli Muffin tarifiniz için teşekkür ederim ellerinize sağlık,biraz değiştirerek uyguladım bu tarifi, nefis oldu:)) Sizinki kadar muhteşem gözükmesede:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin