30 Mart 2007 Cuma

Karamel Sos


Dün akşam eve epey geç gelmeme rağmen okadar da yorgunluğa yılmadım ve ne zamandır bir türlü başaramadığım karameli denemeye karar verdim. İyiki de denemişim çünkü bu sefer başardım :) Her ne kadar eşim "ya ne işin var bu saatte, şekeri hep yakıosun zaten" desede "hayır, bu sefer yakmıyacağım" diye inat ettim , inadım sağolsun :) .
İnternetten bir sürü karamel tarifi almıştım, yapımı içlerinden en kolay gelenini denedim.
Malzemeler şöyle;
  • 1 cup toz şeker (bildiğiniz beyaz toz şeker )
  • 1/2 cup krema
  • 6 yk tereyağ (biraz fazla oluyor ama lezzet süper, bir dahakine daha az koyarak deneyeceğim :))

Hepsi bu :) cup ölçüleri ekmek makinesinin plastik ölçü kabının üzerinde yazan cup ölçüleri. sanırım amerikan cup ölçüleri oluyor. Ama siz normal bir su bardağı ile de yapabilirsiniz. Karamel yaparken en önemli kriter; tüm malzemelerin yanınızda hazır olmasi gerekiyor. Çünkü şeker çok çabuk yanan birşey. Daha önceki tecrübelerimden söylüyorum :))
Şimdi Yapılışına geçelim;
  • Derin bir çelik sos tenceresine şekeri koyun. Ocağın altını iyice açın. Hiç karıştırmadan şekerin yanlarından hafifçe erimesini bekleyin.
  • Birazcık eriyince çırpma teli ile karıştırmaya başlayın ama çok hızlı değil, yavaş yavaş.
  • Şekerin tamamı eriyince hemen tereyağını katın. Biraz köpürecektir, panik yok normal hareketler bunlar. Tereyağı eriyinceye kadar surekli ve hızlı karıştırın.
  • Tüm tereyağ eriyince ocaktan alın ve hızlı karıştırarak kremayı dökün. Tüm kremayı yedirene kadar karıştırmaya devam edin..

Ta daaa.... Karşınızda nefis kokan ve süper lezzetli bir karamel!! Cam bi kavanozda (küçük bir kavanoz işinizi görür) buzdolabında 3 hafta boyunca saklayabilirsiniz :)
Ufak bir ipucu, kavanozun üzerine ne zaman yaptığını yazarsanız ne kadar saklamanız gerektiğinide ayarlayabilirsiniz ;)

Afiyet olsun...

59 yorum:

  1. Yasemin oncelikle bogun hayirli olsun. Karamelli sosunun cok lezzetli oldugundan eminim. Krema ve tereyag ikilisi beni biraz urkuttu (kolesterol!!). Ben bu sosu hic tereyag koymadan direk seker karamelinin uzerine kullandigim sekerle ayni olcude (1 cup seker, bir cup krema)krema koyarak yapiyorum. Boyle biraz daha hafif oluyor.
    Bolgunda basarilar dilerim. Sevgilerimle Berna

    YanıtlaSil
  2. evet berna gercekten kalori olarak epey yuklu. ama tereyagin kattigi tadda inanilmaz :) dedigin gibi de yapilabilir. ben daha onceki denemelerimde yagsiz yapmistim ama bi turlu tutturamamistim.. belki verdigim olcuden daha az yag kullanilabilir ki, bi dahakine ole deniyecegim.. gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  3. tarifinizi çok beyendim. malzemele bakımından da daha az ve çok güzel görünüyor. kendime bir defter aldım dün ve simdi sizin tarifide ekledim. diger tariflerede bakıcam eminim yazacak pek çok lezzet bulucam. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. selam isimsiz tarifi begenmene cok sevindim, yalniz tereyagini biraz azalt bence hani tariftede soledim :) yeni defterin ve tariflerin hayirli olsun simdiden uyguladikca haber verirsin :) gorusruzzzzz!

    YanıtlaSil
  5. Yasemin abla biz 16 ysşında iki genciz.. evde sıkıldık ve karamel yapalım dedik.. ama yaptığımıza tepkimiz " bu grçek karamelmi :S " oldu .. _ ? biz bu karamel iyi güzel yaptık ama sadece buz dolabında saklayabiliyoruz.. ve maşallahınız var taş gibi karamal tarifi vermişsiniz.. yeme imkanımız yok galiba :S... Kavanozu kırsak dondurma diye anca yeriz..::S

    YanıtlaSil
  6. merhaba gencler, buyuk ihtimalle sekeri fazla isittiniz o nedenle fazla kati oldu. karamel yaparken zamanlama cok cok onemli. bi dahakine daha dikkatli olursaniz eminim basarili olursunuz. afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar ben bu sosu yapmak istiyorum ama krema nedir onu anlamadım. bildiğimiz krem şanti mi yoksa başka bir şey mi?

    YanıtlaSil
  8. merhaba krema dedigim bildigimiz krem santi degil. marketlerde hazir kutularda satilan uzerinde dogrudan krema yazan sivi halinde olan birsey. resmini Pinar Krema linkinden gorebilirsiniz. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  9. tarifiz çok güzel.deneyim dedim ama olmadı.şekeri yaktım ama sonunda başarıcam.okul 6 ekimde açılıyo okul açılana kadar ne kadar yapabilkirsem o kadar yapıcam.karameli çok severim.

    YanıtlaSil
  10. Yasemin Abla açıkcası bu yararlı işleriniz erkeklere bile yaptırır.Kesinlikle deneyip 17 aşındaki bir genç oalrak yapabilirim inşallah kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  11. OLMUYOOOOOOOO:(YA UFF KAFAYI YİCEMM BEN TAM BİR KARAMEL HASTASIYIM VE DENEMEDİĞİM TARİF KALMADI BUA OLMUYOO YA BU TARİFİ İLK DENEDİĞİMDE TERE YAĞINI 1 KAŞIK KOYDUM VE ACAYİP YOĞUN Bİ YAĞ TADI GELİODU BU İLK SORUN AMA BUNU GEÇTİM MALZEMELERİ OCAKTAN ALIKTAN SONRA DONUYO SERTLEŞİO:(NE YAPMAM GEREK TAM Bİ SIVI KARAMEL ELE EDEMİYORUM NE BUNUN PÜF NOKTASIIIII..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Sezin ve Crasher, begenmenize sevindim denemekten vazgecmeyin. Sonunda benim gibi basaracaksiniz..

    Merhaba Adsiz, enteresan bu tarifle kesinlikle basarman lazim. Katilasmiyorda tam kivaminda bir karamel oluyor. En kisa zamanda adim adim fotolarini ekleyecegim yaparken. Belki o zaman yardimi olur. Aslinda video mu eklesem... himmm...

    YanıtlaSil
  13. iyi akşamlar yasemin hanım.Sitenizi çok beğeniyorum.Sürekli de girip okuyorum. Karemel tarifini görünce çok sevindim. En son cevabınız da yaparken adım adım yapım aşamalarını göstereceginizi yazıyorsunuz.Sabırsızlıkla bekliyorum. İnsan görünce daha iyi anlıyor. Şimdilik hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  14. yasemin hanım bu krema tam olarak ne oluyo önce onu mu yapmamız gerekio

    YanıtlaSil
  15. merhaba krema zaten hazir satiliyor, nasil bir paket oldugunu gormeniz icin link;
    Pinar krema.

    YanıtlaSil
  16. 2 yemek kaşığı tereyağı bence yeterli ben okuduktan sonra hemen denedim :) sadece tarifi hızlı okuduğum için ocaktayken kremayı koyduğumdan dolayı koyu kahve bir renk elde ettim. bence güzel bir tarif. ellerine sağlık yasemin..

    YanıtlaSil
  17. merhaba adım volkan

    internette harıl harıl değişik karamel tarfileri aramaktayım.

    bende akışkan yani hemen donmayan bir karamel tarifi bulmak istiyorum.

    karamelin akışkan olması için limon katmak gerekli mi?

    suyla ve şekerle yaptım. hemen dondu üzerinde malzemelerde birbirine yapıştı.

    cup dediğiniz nedir.

    bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Tarifiniz için çok teşekkür ederim.. Defalarca uğraştım ya tavadan kazıdım yada karardığı için atmak zorunda kaldım. Tefal bir şeylerlerde denediğimdede diğer şekerler erimeden pişmiş olanlar kapkara oldu.Annem ve abimler yaptığım tatlılardan memnun ama yapabilmek için durmadan denemelerım nedenıyle mutfaktan dışlanmaya başladım.... azmin sonunda başarılı olacağımı biliyordum tarifinizi hemen deniyeceğim! tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. merhaba Volkan Bey,
    Cup dedigim bir olcu birimi. Ama isterseniz onun yerine bardakta kullanabilirsiniz. Karameli akiskan hale getiren sey krema ve tereyag. Seker ve su ile yaptiginizda dediginiz gibi kati olur istediginiz kivami elde edemezsiniz. Limonda sadece sekerlenmesini engellemek icin. Bi kivam vermez. Umarim yardimci olmusumdur...

    merhaba Selin,
    Azimle devam et! sonunda basaracaksiniz, yeterki dikkatli ol ve hizli davran! sonucu bekliyorum! gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Yasemin karameli senin tarifinle yapıyorum gerçekten muhteşem bir lezzet oluyor pek çok yerde baktım ancak en güzeli seninkiydi çok teşekkürler tarif için ayrıca oğlum bayılıyor onun adına da teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  21. yasemın hanım merhaba tarıflerınız cok guzel..Ben evde çıkolata yapmaya merak sardım.Kalıp cıkolatanın ıcıne dolgu malzemesı olarak karamel sos yapmak ıstiyorum.Yabancı tarıflere de baktım sızınkı de cok guzel gozukuyor ama tereyag tuzsuz olması gerekmez mı yabancı sıtelerde tuzsuz tereyag diye gecıyor ve vanılya ekstresınden bahsediyorlar vanılya ekstresını nereden bulabılırım bırde tuzsuz tereyag ıle yapsam aynı tadı yakalayabılır mıyım? Teşekkür ederim hersey ıcın cevabınızı merakla beklıyorum..
    beyza

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Beyza,

    ben normal icimin veya pinarin tereyagi ile yapiyorum. tuzlu olmasi herhangi bir lezzet farki yaratmiyor. tuzsuz tereyagi olarak adlandirilan sey genellikle margarin oluyor. margarin kullanarak denemedim onun icin bisey diyemiyorum. ancak tereyaginda illaki tuzsuz araman gerekmez bence :D vanilya ekstresi genellikle aktarlarda veya pasta malzemesi satan yerlerde satiliyor. vanilya cubugunun alkolde bekletilmesiyle elde ediliyor. ben alkol kullanmadigim icin vanilya ekstresi yada benzer aromalari kullanmiyorum. ya vanilin kullaniyorum ya da hicbisi.. umarim cevaplayabilmisimdir.. sonucunu bekliyorum. eminim karamel dolgulu cikolatalar harika olacaktir! simdiden ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Yasemin Hanım,
    Sitenizi yakından takip ediyorum.Çok güzel şeylerin altına imza atıyorsunuz.
    Size bir sorum olacak.Ben uzun süredir ev yapımı çikolatayla ilgileniyorum.Nerdeyse,her türlü dolgulu çikolata ve rochas'lar yapıyorum.Ahududulu,Karamelli,vişneli,bademli ve fıstıklırochas'lar,meyveli,likörlü,viskili,kanyaklı,narlı malibulu beyaz çikolatalar (rochas'lar)vb.gibi çeşitler üzerinde çalışıyorum.Bu konuyla ilgili sertifikam da var,eğitimini de aldım.Üniversite mezunuyum.Böyle bir iş kurmak istiyorum.Çünkü sevdiğim işin bu olduğunu düşünüyorum.Bu konuda, ne yapmam gerekir?Catering şirketleriyle mi görüşmem gerekir.Ya da evde yapıp numune götürerek,bir pastane ile mi görüşmem gerekir?
    İçkili çikolata konusunda Türkiye'de bir boşluk olduğunu düşünüyorum.Bununla ilgili beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim.
    Seden

    YanıtlaSil
  24. arkdaşım verdiğin tarif çok güzel ama biraz daha düzgün yazsaydın daha iyi olurdu ayrıcaa tarif için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Seden, sanirim biraz gec kaldim cevap vermekte bunun icin oncelikle ozur dilerim.. cikolata konusunda nasil bir yol izlemen konusunda sana yardimci olmak isterdim, ancak pek de fikrim yok.. aklima gelen oneri olarak, seninde dedigin gibi, kucuk sevimli paketlerde numuneler hazirlayip elit pastanelere goturebilirsin. ickili cikolatayi satabilecek olan pastaneleri secmende fayda var tabiki. oncelikle kendine guzel bir site kurmani tavsiye ederim. renkli guzel fotograflarla urunlerini tanitabilirsin. boylece evden butik siparislerde alabilirsin.. pek yardimci olamadim ama inanki ilk aklima gelenler bunlar. gene aklima biseyler geldikce paylasirim. mail gonderirsen bana mail adresini kaydediim..

    gorusmek dilegiyle..

    YanıtlaSil
  26. merhaba isimsiz arkadasim, acaba size yanlis gelen neresi oldu? daha duzgun anlatabilirmisin demissin acaba duzgun olmayan kismi neresi?

    YanıtlaSil
  27. Merhaba,
    Bunca yıldır karamel sos yapmayı denerim, hepsi yapış yapış, kaskatı ve iğrenç olur. Sizin tarifinizle yaptığımda ilk denememde süper oldu. Çok teşekkür ederim. Tarfinizi aynen uyguladım; ancak 6 kaşık tereyağ yerine yarım kalıp kesip koydum (yanılmıyorsam 125 gr.a tekabül ediyor). Tadı çok güzel oldu, herkese tavsiye ederim. Yeniden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba!
    Bugün bir karamel sos yapayım dedim açıkcası canım çok çekmişti.Yaptıktan sonra büyük bir hayal kırıklığına uğradım.Çok acı oldu,karamelle alakası yok.Tekrar krema yapıp döktüm ama bi faydası olmadı.Ne yapabilirim?Acil cvp olursa sevinirim

    YanıtlaSil
  29. yasemin hanım ben hilal.. ben kazandibi yapıyorum çok güzel oluyor altını da yeterince yakıyorum..ama beyaz kısmının çok beyaz olması pek hoşuma gitmiyor acaba biraz karamel yapıp içine katsam hafif sarımtırak olurmu sizce ne yapmam lazım pastanedekiler gibi olsun istiyorum onlar beyaz olmuyor çünkü

    YanıtlaSil
  30. Kazandibi pişerken sararması gerekiyor, bunuda ocak üzerine altını yakarken biraz kaynatarak sağlıyorsunuz.. İçine karamel katılarak olabileceğini sanmıyorum yani.. Acaba nasıl bir tarif kullanıyorsunuz? benim yaptığım kazandibi gayet sarı oluyor çünkü..

    YanıtlaSil
  31. Acil cevap kısmına e kadarda geç cevap veriyorum kendimden utandım.. Hala ümitlenip yorumlara bakıosanız, karamel yapımında şekerin yakılam aşaması çok önemli eğer fazla yakarsanız dediğiniz gibi acı olur.. Sanırım biraz daha erken ateşten almanız lazım..

    YanıtlaSil
  32. hazır paket yapıyorum..:))) paketi sütle karıştırıp pişiriyorum sonra oldukça büyük bi aliminyum tavam var onun dibini tereyağlayıp şeker döküyorum sonra muhallebesini döküp yakıyorum dibini yani çok meşakkatli :)))))) işte o muhallebi herhalde hazır ürün olduğu için mi bilmiyorum ama biraz sarımtırak olsun istiyorum çok kaynatsamda sararıcağını pek sanmıyorum ondan öylebişey aklıma geldi hem tadı falan da daha bi yoğun olur diye..:))

    YanıtlaSil
  33. bişey sroucam yasemin hanım peki bu karamel bildiğimiz çikolata ve sundea tarzı şeylere konuşan karamelin tadıyla aynı oluormu acaba :)

    YanıtlaSil
  34. çok daha lezzetlisi oluyor :)

    YanıtlaSil
  35. Teşekkürler, okudum ve denedim harika oldu. Yanlız tereyağ ölçüsünü 125 gr yaptım. Bende bloğuma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  36. Merhana Yasemin! az önce kahvaltı için pancake yaptım kendime, ama üzerine bal mı döksem pekmez mi döksem diye kara kara düşüncelere daldım. Nedense ikisininde yeterince orijinal bir tat veremeyeceğini düşündüm. sonra aklıma birden senin karamel tarifin geldi, daha öncelerden gördüğüm. Syrup niyetine mükemmel olur ki bu dedim ve oldu! (yaptım olacak! :D) öhm neyse, deneyenlere bir ipucu vermek istiyorum şekeri tencereye koyduklarında şekerin üzerini çok hafif suyla ıslatırlarsa şekeri yakma, başarısız olma gibi ihtimalleri ortadan kaldırabilirler. Evde yarım kutu krema oldugu için biraz eksik kremalı oldu benimki ama yinede görüntü ve kıvam olarak aynen resimde sizin yaptıgınız gibi görünüyor. Bu tarif için size çok teşekkür ediyorum! Benim gibi pancake yapmayı sevenler ve marketlerde kolay kolay syrup bulamayanların eksiğini kesinlikle kapatıyor! Teşekkürler!

    -ayten

    YanıtlaSil
  37. merabe yasemin abla öncelikle bu tarif için çok teşekkür ederim okadar aramama rağmen gerçek karamel sosu tarifini sende buldum hemen yaptım mükemmel oldu herkes çok beğendi harika bir tarif aama ben biraz yağını az koydum. neyse çok çok teşekkürler yalnız bi sorum olucak hani CARAMİO nun içindeki karamel varya benimki ona benzedi ama tıpkısı olmadı :D yani benimki hani sütlü şekerler varya kent in falan bon bon şeker sütlü onların tadına benzedi ama yinede süperdi. CARAMİO nun karameline daha çok benzemesi için ne yapmalıyım acaba ?

    YanıtlaSil
  38. merhaba merakli, caramionun kremasi daha akışkan bir krema. aslında bu tarifteki sonuçta elde edilen kremada yeteri kadar akışkan oluyor. yağ oranını azalttığın için akışkanlık bozulmuş olabilir. yağ oranıyla oynamadan krema miktarını biraz artırırsanda olabilir. görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  39. bütün acemilere DUYURULUR.acele ettim tarifi tam okumadım.tencereye şekerle tereyağını aynı anda koydum.çok kötü yanık yağ kokan bir tencere muhallebim var.ıyyyy sakın benim gibi yapmayın.

    YanıtlaSil
  40. yasemin,bir tavsiye:kasenin dibine önce bir iki yemek kaşığı karamel üzerine de hazır yapılmış puding koy buz dolabında bir kaç saat beklettikten sonra leziz bir şey yemiş olacaksın :)

    YanıtlaSil
  41. yaa yaptım renk kıvam falan normal oldu ama tat olarak karamelle hiç alakası yoktu.... yoğun bir yağ tadı geliyor.... sizce kaç kaşık yağ koymalıyım....??????????? cevap bekliyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elde ettiğiniz karamel sos oluyor soğuk böle marsın içindeki karamel gibi değil.. yap miktarini biraz azaltabilirsin ama kesin kaşık miktari belirtemem orası biraz damak tadına kalmışş.. belki 3 kaşıkla deneyebilirsin. epey farkeder..

      Sil
  42. Şehirlerarası blogunun sahibesi beni buraya yönlendirdi.Harika,helekaramel sos kesinlikle denenecektir ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  43. Merhaba adım Ali
    Yasemin hanım kusura bakmayın ama bu yaptığınızı baya bi denedim, fakat bu karışım hiç homojen olmuyor.Haydi onu geçtim, topaklarını ayıkladığımızda da kalan homojen kısımın tadının bile hazır satılan karamel sosla tat ve koku olarak uzaktan yakından alakası yok. Deneyecek arkadaşlar hazır karamel gibi olacağını düşünüyorlarsa hiç uğraşmasınlar, zamana, malzemelere yazık. Gidip hazırını almak çooook mantıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali bey,
      Onemli bi puf noktasi, seker iyice eriyene kadar karistirmiyoruz. once seker eriyor sonra icindeki su buharlastigi icin kristalize oluyor. sonra yavas yavas rengi donmeye baslior. ve tekrar eriyor. azimle karistirmamaya devam ediyoruz. tamamen sivi olunca ve rengi donunce hemen tereyag ilave edior ve karistirmaya basliyoruz. bu asamada sabirla beklerseniz herhangi bi topak olmadan sos elde edersiniz.. bide bu sekilde denerseniz memnun kalacaginizi dusunuyorum..

      Sil
  44. Yanıtlar
    1. yk yemek kasigini kisaltmasidir.. 6 yemek kasigi demek..

      Sil
  45. merhaba ben krema değilde pasta kreması almışım olmaz değil mi bunla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kremanin hangisi olmasi gerektigini "krema" yazisinin uzerine tiklarsaniz gorebilirsiniz.. pasta kremasi ile kastettiginiz paketteki toz kremalarsa onlar olmaz maalesef :(

      Sil
  46. 6 kasık t.yag kac gr.tekabul ediyor cok önce yorumları okumustum ama sorulmadı diye hatırlıyorum kremayı alınca denemek istiyorum cevaplarsanız memnun olucem.lütfen lütfen....elif

    YanıtlaSil
  47. simdi baktım 125gr.yapmıs bazıları öylemi yapsam yoksa siz biraz dahamı fazla koydunuz bide yorumları nekadar gec cevaplıyosunuz çok yoğunsunuz galiba insaallah banada er geç cevap verirsiniz diye tahmin ediyorum iyi geceleeeer...elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Elif , geç geri dönerim ama illaki dönerim. çok teşekkürler anlayışınıza :)
      125 gr doğrudur.. denedinmi merak ettim bu arada??

      Sil
  48. yaptıktan sonra size geri dönücem insaallah. cevap icin tesekkürler...elif

    YanıtlaSil
  49. merhabalar yasemin hanım; tarifinizle mutfak hatıralarının al-fahar kurabiyelerini denemek istediğimde tanıştım. Karamel sosum yeni pişti, hatta şuan sıcak sıcak kavanozun içinde ve elimde tutuyorum:):) Okadar bayıldım ki anlatamam:) Size de teşekkür etmeden geçemedim; gerek müthiş ötesi tarifiniz için, gerekse üstün pratik anlatımınız için. Ellerinize,yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  50. Merhaba
    Benim önceden yaptığım şeker ve suya krema ve yağ eklesem karamel yapabilirmiyim yinede

    YanıtlaSil
  51. Adım BAYRAM herhaba yasemin abla ben bir karamel bağımlısıyım ama hep yaptığım karameller donuyo ve sizin tarifinizi okuduktan sonra artık çok güzel karamel yapıyorum eve şeker yetişmiyo çok teşekkürle

    YanıtlaSil
  52. Yasemin hanim merhaba, albeni cikolatanin icindeki kivamda nasil. karamel yapabilirim? Sekeri biraz daha fazla kaynatmak yeterli mi? Yani sivi hal degil de biraz agdali bir kivam mi yakalamak.lazim? Tskler

    YanıtlaSil
  53. Karamelim çok sıvı oldu nasıl koyulaştırabilirim?

    YanıtlaSil
  54. Okudum ve ilk defa denedim ve oldu sanki biraz sivi oldu gibi ama sogmaya biraktum. tadi ama bi harika :) karamelin her halini seven biri olarak artik sikca sosu deneyip farkli tatlarla bulusturacagim. Tesekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin