26 Kasım 2007 Pazartesi

Kaynana Çatlatan Tarifler

kaynanacatlatantarifler Gönül isterdi ki bu güzel etkinlik için özel olarak uğraştığım bir tarif olsa.. Ama hafta sonu öyle buruk geçince içimden hiç mutfağa girmek gelmedi.
Her zaman yaptığım gibi hafta sonu blog gezmelerini bile yapamadım. Ama yinede etkinliğin ev sahibesi sevgili Lale sayesinde belkide içine düştüğümüz bu buruk günlerden kurtulacağız. Seçtiği konu ile eminim hepimizi eğlendirecek güzel tarifler çıkacaktır ortaya. Lalecik sana şimdiden çok kolay gelsin...
Ben de bu etkinliğe ilk blog günlerimde hazırladığım arşivde kalan bir tarifimle katılayım istedim. Hem o zaman henüz blogumu keşfetmemiş olanlar bu güzel tarifi kaçırmışlarsa şimdi yakalama fırsatları olur. Bence kaçırılmaması gereken bir lezzet çünkü.
Teee evlenmeden önce sevgili eşimle kitap fuarında gezerken çok şahane bir kitap keşfetmiştik. E tabii her ikimizde boğazımıza düşkün olunca haliyle yemek kitapları öncelikle incelediğimiz raflar oluyor fuarda. Hele de konu çikolata olursa. Bu tarifte o fuar gezmesinden aldığımız yabancı bir kitaptan. Tek kelimeyle olağanüstü bir eser..
Eş tarafım Üsküp'lü ve birazda arnavut olunca haliyle sevgili Kayınvalideciğim de harika börekler yapıyor. Ve pek tabii tamamı el açması börekler. Zaten onlara göre börek el açması değilse börek olmuyor. Herhangi bir yerde herhangi bir böreği tattıklarında hemen el açmasımı yufka böreğimi ayırd edebiliyorlar. Ve tabiki eğer yufka böreğiyse "Aaa bu börek yufkadan!" diyerek cık cık cık olmamış diye kafa sallıyorlar. Ben her ne kadar yufkanında el ile açıldığını idda etsemde yahu onlarda haklı hiç birşey tazecik açılan hamurla yapılan böreğe benzemiyor :). İşte bu börek diyarında bende kendime göre Kayınvalide'mi çatlatmak üzere farklı bir konsept yapmış bulunuyorum. Hurmalı, çikolatalı ve bademli börek! He he yani tatlı börek :) Hemde yufka ileee :)) Ama sevgili kayınvalidem bu tarife bayılıyor ve bende siparişi var şuan da.. En kısa zaman size yapacağım bu börekten sevgili valideciğim :) Bakalım yufka böreğinin bu türüne de cık cık diyecekmisiniz...

cikolataliborek01A

14 yorum:

  1. Lütfen Esra için Kevgir’de yer almak istiyorsanız alttaki yazıyı okuyun ve tercihinizi yorumla belirtmek için Selen‘i ziyaret edin. Teşekkürler.

    Biliyorsunuz ki üç gün önce hepimiz sevgili Esra ile vedalaştık. Esra’nın Zerrin ile birlikte hazırladığı, tariflerinin dışında bize en güzel hediyesi Kevgir dergisi oldu. Kevgir Aralık sayısına kavuşmamıza da sayılı gün kaldı. Zerrin’in önerisiyle biz de istedik ki bu yeni sayı Esra’ya hediye gelsin. Onun sevdiği yemekler, onun kendi tarifleri bizim uygulamalarımız ile yeni sayıda yer alsın. Hüzünlü, mutsuz yazılar değil, mutlu, güzel anılarla dolu eğlenceli bir sayı olsun, Esra’yı gülümsetelim ve sevindirelim. Düşünün ki bu ona bir veda değil sürpriz hoş geldin hediyesi. Esra ile tanışmanızdan, komik anılarınızdan, yorumlaşmalarınızdan, paylaştıklarınızdan bahsedin. Fazla bir paylaşımınız olmadıysa da tarifini o kadar lezzetli pişirin ki anısız da olsa ondan bir aferin kapın.

    Önümüzde sadece 2 gün var. Bu iki gün içinde aşağıdaki listeden seçeceğiniz yemeği pişirip fotoğrafını da çekerek yazınızla birlikte “esraicin@gmail.com” adresine mail atın. Listedeki her kategoriden seçim yapabilirsiniz. Tariflere ulaşmak için başlıklara tıklayabilirsiniz.


    Sizden tek ricam seçim yapınca yorum ile tercihinizi iletmeniz. İKİ seçim yapın ki biri sizden önce davrandıysa ikinci tercihiniz size verilsin. Yarın sabah 09.00 itibariyle kişiler ve yemekler listesi hazır olacak. Mail atmak için son gün ve saat de 29.11.2007 Perşembe akşam saat 21.00. Bu tarihten sonra gelecek mailler maalesef kabul edilmeyecek.

    Lütfen yandaki banner’ı sayfanıza koyarak herkesi bu faaliyetten haberdar edin ve detaylar için banner’a tıklamalarını rica edin.

    Haydi! Esra’ya yüreğindeki kocaman sevgisine layık olduğumuzu gösterelim.


    ÇORBALAR
    1) Yayla çorbası


    ANA YEMEKLER
    1) Kuzu tandır
    2) Kuzu haşlama
    3) Hamburger
    4) Biber dolması
    5) Kabak dolması
    6) Lahana Sarması
    7) Yoğurtlu Köfte
    8) Hasanpaşa köftesi
    9) Fırında karışık kızartma
    10) Paşa kebabı
    11) Poşette tavuk ve peynirli makarna
    12) Yufkada tavuk
    13) Patatesli tavuk
    14) Mantarlı tavuk
    15) Kıymalı patlıcan
    16) İçli köfte
    17) Karnıyarık
    18) Tavuk köfte ve patates püresi
    19) Köfte çeliği
    20) Köfte kebabı
    21) Poşette köfte
    22) Et sote
    23) Shoarma
    24) Rulo köfte
    25) Poşette tavuk
    26) Kıymalı patlıcan
    27) Tavuk pane
    28) Patlıcan Kebabı

    SALATALAR
    1) Basit kumpir

    MAKARNALAR
    1) Tavuklu makarna
    2) Köfte ve makarna
    3) Kıymalı makarna

    PİLAVLAR
    1) Bulgur pilavı ve cacık
    2) Tavuklu erişte pilavı
    3) Bulgur pilavı
    4) Tavuklu pilav

    BÖREKLER
    1) Kıymalı patatesli börek
    2) Kol böreği
    3) Peynirli kızartma börek
    4) Etli börek
    5) Köfteli börek
    6) Rulo börek
    7) Bohça böreği
    8) Sultan kebabı (böreği)
    9) Tandır böreği (gözleme)
    10) Rulo patatesli börek

    EKMEKLER
    1) Brioche (Fransız ekmeği)


    HAMUR İŞLERİ
    1) Peynirli pamuk poğaça
    2) Trabzon kıymalısı
    3) Şekerpare
    4) Hazır yufkadan baklava
    5) Minik pizza
    6) Minik kıymalı pide
    7) Et burger
    8) Açma
    9) Krep parizyen
    10) Pizza
    11) Zeytinli Rulo
    12) Patates mücver
    13) Mayalı poğaça
    14) Haşhaşlı çörek

    KEK VE MUFFINLER
    1) Cevizli ve üzümlü kek
    2) Browni muffin
    3) Pudingli, meyveli ve damla çikolatalı kek
    4) Peynirli ve Zeytinli muffin
    5) Muzlu muffin
    6) Çikolatalı ve kremalı muffin
    7) Browni
    8) Kekstra
    9) Fındıklı ve çikolatalı muffin
    10) Sucuklu muffin
    11) Reçelli kek
    12) Zeytinli muffin
    13) Cheesecake, prens ve prenses
    14) Krem karamelli kek
    15) Muçari
    16) Kuru meyveli muffin
    17) Çikolatalı muffin
    18) Zeytinli ve kurutulmuş domatesli kek
    19) Kayısılı kek
    20) Kremole tart
    21) Kirazlı muffin
    22) Çilekli kek

    KURABİYELER
    1) Fındıklı kurabiye
    2) Elmalı tart
    3) Fındık ezmeli kurabiye
    4) Fındıklı tartoletler
    5) Marmelatlı kurabiye


    PASTALAR
    1) Çikolatalı yaban mersinli pasta
    2) Elmalı pasta
    3) Çikolata Muslu tart
    4) Çikolatalı pasta
    5) Cheesecake
    6) Şeker hamurlu pasta
    7) Çikolatalı parfe
    8) Yaş pasta
    9) Basit elmalı pasta
    10) Muzlu ve çikolata soslu yaş pasta
    11) Kremalı ıslak kek

    YanıtlaSil
  2. gordum canim cok sevindim katilmana sagolasin Allah razi olsun bu arada etkinlik tarifinde cok guzel gorunuyor :( ben katilamadim hic icimden gelmiyor bisi yapmak simdi esra icin birseyler hazirladikca sanirim yavas yavas kendime gelecegim bugun kermes icin bir pasta gonderdim pastadan elde edilen para ile oyuncak alinacak bayramda yetimhanedeki bir cocuk sevinecek ins bunun sevabinida Rabbim esracigima yazsin ins ne diim elimden dua etmekten onun icin hayirli bisiler yapmaktan baska birsey gelmiyor :( ne guzel bir dosttu dilerim cennettedir simdi kim bilir ogretmendi ya en sevgilinin yanindadir belki ahhhhhhhhhh ahhhh

    YanıtlaSil
  3. nino'cum bende yeni bisey yapamadim zaten.. ama bu etkinlik Esra'ya adandi bu durumda bos birakamadim.. canim herseyin hayirlisi, ömrü veren Allah alan Allah bu durumda bize sadece teslimiyet yakışır.. Rabbim Esra'ya rahmet kalanlarada sabır versin inşaallah!
    kevgir içinde mail attım ama dönüş olmadı heralde doldu hepsi. şimdi selenden baktım boşlardan bir iki talep daha ettim. hayırlısı..

    YanıtlaSil
  4. Milföy hamurunun içine bol nutella sürüp , fırınlayıp , ardından sıcak sıcak mideye indiren bendeniz hiç yadırgamadım bu tarifi :)

    Ama yine ilginç görünüyor..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. www.yenitadlar.blogcu.com27 Kasım 2007 19:36

    Merhaba^^ PORSELEN DEMLİK 5 E^^ katılan dostlar

    EV SAHİBİMİZ:http://yenitadlar.blogcu.com/
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş cayına gelen misafirlere,
    Herbiri birbirinden lezzetli tarifler.
    Çayın en iyisi^^ porselen demlik^^te,en güzel ^^cay tarifleri^^de burada olacak inş..


    emeginize saglık diyorum ve son sözü marifetli ellerinize bırakıyorum.
    Hazırlamış oldugunuz tarif hazırsa nasibimin-yeni tadlar ön sayfasında bildirebilirsiniz.
    KATILAMAYANLARIN BİZZAT BEN KATILAMIYORUM YAYIN YAPAMAYACAĞIM DEMESİ İYİ OLUR..
    BASLIK^^ PORSELEN DEMLİK 5^^ OLACAK
    Gözden kacma olasılıgı olmaz o zaman.
    SON GÜN 2 aralık PAZAR
    KOLAY GELSİN

    YanıtlaSil
  6. merhaba yeni tadlar.. bu etkinligi yeni duyuyorum onun icin katilamadim heralde???

    YanıtlaSil
  7. pastardacim ne guzel solemissin :) evet fena fikir degil milfoye cikolata koyup yemek :) bende onu deniyeyim :)))

    YanıtlaSil
  8. Yasemin'ciğim ellerine sağlık...Çok güzel görünüyor bence kayınvalideciğin cık cık etmeyecek bu sefer:)Öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  9. selam nilay :) bende ayni seyi dusunuyorum :)) afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  10. Kaynana olsaydım kesin çatlardım:)Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. YASEMIN,IYIKI EKLEMISSIN BEN GORMEMISTIM BU HARIKA ŞEYİ..BIRAK BLOG ARSIVLERINİ GEZMEYI ŞU BIDIK YÜZÜNDEN ZOR YORUM YAZIYORUM VALLA..YASEMINCIM SENINDE BUNLARI ANLAMANA AZ KALDI CANIM:p ..DENEMEM LAZIM MMMMMMMM HATTA HAFTA SONU GIDECEGIMIZ ZIYARETTE HEDIYE OLARAK YAPAYIM......ELLERINE SAGLIK ARKADASIM BEBIS IYIDIR INS....BU ARADA SAYFA RENGIMI DEGISTIRDIM GELL BAKALIM BEGENECEKMISIN BAYAN ZOR BEGENEN:)))))

    YanıtlaSil
  12. Canım, böreğin çok çok nefisss olmuş! Tam denemelik!
    Ellerine sağlık! Çok çok öpüyorum!

    YanıtlaSil
  13. Heyy ilginç bir börekmiş bu. Denenmeli ama ne zaman. Denenecek o kadar çok şey biriktiki :) Eline sağlık sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. selam sweet kitchen yani sende gelin ol kaynanani catlat canim ;) afiyetle!

    salihacim mutlaka denemelisin! bak demekki arada arsivden cikarmak iyi oluyormus :) dogru diosun vallahi bakalim benim bidik nasil bisi olcek :) o zaman bol bol arsiv sunarim size zaten :) hersey yolunda cok sukur! sayfanada bi ugriyayim baklaim neler yapmissin :))

    burcakcim denemelik deyip bi kenarda birakma mutlaka dene! simdiden ellerine sagllik, optum canim!

    ayselcim sende haklisin vallahi okadar cok sey varki denemelik :) afiyetle canim!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin