23 Kasım 2007 Cuma

Cin Gibi Çikolatalı Muffin

Cin Muffin

Yahu bir lezzet neden insanda bu kadar bağımlılık yapar? Yani her çeşitini bulduğum her tarifi deniyorum sırf bu lezzet yüzünden.. Ah çikolata ah sen beni kendine bağımlı kıldın :) Bu da çikolata aşkına internette tarif ararken karşılaştığım Ev Cini 'nin mükemmel muffin tarifi. Yani o kadar lezzetli oluyor ki anlatamam! O yüzden tarifin adını Cin Gibi koydum. Bu kekin yapılış amacı en başta Amerika'daki arkadaşlara hediye göndermek içindi. Ama nerden bilirdim ki kurda kuzu emanet ettiğimi! Arkadaşlara hediyemi teslim edecek olan arkadaşlar uçak seyahati boyunca 10 muffinin tamamını yemişler. E boş kabıda veremeyiz diye asıl hediyenin sahiplerine hiç bahsetmemişler bile.. Zaten daha paketi verirken uyarmıştı beni "Bak bunun oraya ulaşacağını sanıyorsan yanılıyorsun" diye.. Yani o kadar tehlikeli bu muffinler ona göre! Olurda birilerine birileri aracılığıyla hediye gönderecekseniz çok iyi paketleyin açık vermesin. Yoksa asla hedefine ulaşmaz :). Bu şahane tarif için Ev Cini'ne çok teşekkür ederim!

Malzemeler (12 adet)
  • 2 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 250 ml süt
  • 1 çay kaşığı vanilin
  • 1/3 su bardağı çiçek yağı (margarinden daha sağlı daha hafif :))
  • 1/2 su bardağı parçalanmış bitter çikolata ( ve ya damla çikolata)
  • Üzerine serpiştirmek için yeteri kadar çikolata
Yapılışı
  1. Fırını 170 derecede ısıtın (turbo). Kek kalıplarını hazırlayın. Benim gibi silikon kalıp kullanıyorsanız yağlamaya gerek yok. Elinizin altına çıkarmanız yeterli. Ama diğer kaplarda kalıbından kolay çıkarmak için yağlamak gerekir.
  2. Genişçe bir kaba tuz, un, karbonat, kabartma tozu, vanilin ve kakaoyu eleyin.
  3. Başka bir kapta yumurta ve şekeri tel çırpıcı ile çırpın. (Ben muffin yaparken tarifte özellikle belirtmiyorsa mikser kullanmam hep tel çırpıcı ile yapıyorum. Daha güzel oluyor gibi geliyor bana :)) Süt ve yağıda yumurtaya ilave edip karıştırın.
  4. Islak ve kuru karışımları biraraya getirip karıştırın. İçine çikolata parçalarınıda ilave edin.
  5. Muffin kalıplarının 2/3 ünü dolduracak şekilde paylaştırın. Üzerlerine arzu ederseniz çikolata parçaları veya damla çikolata serpiştirin. Önceden ısıttığınız fırında 20-25 dakika pişirin.
  6. Piştikten sonra ister çıkar çıkmaz sıcacık isterseniz biraz dinlendirdikten sonra servis edin..
Afiyet olsun....

Cin Muffin

42 yorum:

  1. Yasemincim ellerine sağlık, nasıl sevindim nasıl duygulandım kelimelerle anlatamıyorum, hiç gerek yoktu, taa nerelerden beni düşünmüşsün bana muffin göndermişsin, hemde en sevdiğim çeşidinden hemde bol bol damla çikolatalı yapmışsın, yemiş kadar oldum arkadaşım...
    Ellerine sağlık canım.
    sevgilerle :))))

    YanıtlaSil
  2. :) ne demek yamanim aysem ! ama bi dahakine kurda degil emanet etmek bizzati kendim getirecegim bu boyle gittmez :)) afiyetler olsunnn canim :)

    YanıtlaSil
  3. Chocolate cakes - my best sweets! MMMmmmmmmmm :o)

    YanıtlaSil
  4. offf çok güzeller yaaa. balıkçıların önündeki kediler gibi bakıyorum şu an. denemek istiyorum ama yaparsam yerim, eee yememem lazım benim kilo aldı başını gidiyor. offf offff
    yasaklatıcam iştah açıcı resimler koymayı, yiyen var yiyemiyen var.
    -bu daha güzel nasıl olur biliyormusun üzerine bir de ısıtılmış çikolata sosu dökeceksin mmmm-
    evet bende bir çikolata bağımlısıyım :( söyledim rahatladım.
    yasemincim ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. Fıstık birşey sorucam. Bu güzel muffinler slikon kalıpta oluyor sanırım. Böyle parçalanmadan kalıptan nasıl çıkarıyorsun. Ben de silikon kalıp ile denedim ama parçalanabiliyor. Slikon kalıplar yağlanabiliyor mu? Yoksa benim gibi sen de doğrudan mı kullanıyorsun?

    YanıtlaSil
  6. bidenem pinarim, ben migrosdan aldigim 12 li yuvarlak muffin kaliplarini kullandim. simdiye kadar hic parcalanma sorunu yasamadim. kalibini ilk kullandigimda yaglamistim. sonraki hic bi kullanimda yaglamadim. dogrudan karisimi koyuyorum. pistikten sonra bi sure sogumasini bekleyip hop diye ters ceviriyorum.. hepsi kendiligiden dusuyor zaten.. bide wiltonun tekli silikon kaliplari var onlarda muffin yaptigimdada ayni sey.. kalipla keki itiyorum hop diye cikiyor.. :D

    YanıtlaSil
  7. Yasemin ablacım çok beğendim bu tarifini! Bu bayram hazır evdeyken üç kere yaptım. 45 çarpı avcum kadar kek yendi herhalde sayende:). Çoğunu tabii çocuklar yedi, hepsi bayıldı.
    Senin tarifin yağını, vanilyayı ve şekerini biraz arttırdım yanlız, daha iyi oldu sanki.
    İçlerine bazen çikolata, bazen karamel sosu sıktım, bazısına kakao koymayıp tahin veya ahududu sosu ekledim. Hepsi çok güzel oldu:).
    Teşekkürler tarif için, süpersin:)

    YanıtlaSil
  8. sevgili mer :) ne de guzel seyler cikarmissin ortaya :) begenmis olmana cok cok sevindim... yaratici fikirler icinde tesekkkurler :) bende o sekilde denemeliyim en kisa zamanda ! ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık..Bu ölçüden kaçadet çıkıyor.tşk ederim
    oya

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş bende istiyorum yaa:)

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, az önce fırından çıkardım.. muhteşem görünüyorlar. benim slikon kalıplarım tekli ve tam 13 tane minik keke sahip oldum.. birazcık soğusunlar, arkadaşım gelsin, kahvemiz eşliğinde yiyelim diye bekliyorum.. teşekkürler tarif için... :D

    Ruveyda

    YanıtlaSil
  12. vanilin karbonat ve tuz koymasak olur mu??

    YanıtlaSil
  13. merhaba,
    cumartesi denedim. dediğiniz gibi ayrı ayrı çırpmadım.önce likit olan karışımı çırptım daha sonra unu vs ekledim.

    muffin kalıbım yoktu o nedenle pasta kağıtlarını kullandım. yaklaşık 10 tane kağıda ekledim. kalanını da küçük yuvarlak bir tepsiye döktüm.
    kısaca süper oldu. üzerlerine damla çikolata koyduğum gibi çikolata erittim . öyle servis ettim.

    teşekkürler. diğer tariflerinizi de denemeye devam edeceğim.

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık ben ilk defa verilen bir tariften bu kadar güzel bir muffin yaptım sanırım yapılışındaki hiçbir detayı atlamadıgınızdan dolayı hiç hata yapmadım harika oldular:))bide ben yaptıgınız marmelatlı kurabiyelerin tarıfını istiyorum yıllardır denıyorum tutmuyoda:)

    YanıtlaSil
  15. Selamlar Yasemin Abla, ben Kadir. İsviçre Lozan'dan selamlar. Tarifinizi denedim. Muffinler çok güzel oldu. Yabancı arkadaşlarım da çok sevdiler ;) Teşekkürler. Listedeki malzemelerden bir tek karbonatım yoktu, yine de güzel oldu. Karbonatın işlevi nedir, keki kabartmak için mi kullanılıyor?

    YanıtlaSil
  16. merhabalar..tarifinizi az evvel denedim..muffinlerim şimdi fırındalar...bakalım nasıl olacak:)))

    YanıtlaSil
  17. muffinlerimin tadı harika oldu.. tarif için çok teşekkürler..fakat sizin muffinleriniz kadar çok çatlamadı:((( nedeni ne olabilir acaba??

    YanıtlaSil
  18. merhaba kadir, biraz gec kaldim cevap vermekte :( karbonatta kabartma tozu ile ayni islevi goruyor. ama nedense bazi tariflerde her ikisi birlikte kullanilir. sanirim karbonatin keki biraz daha sungerimsi yapma ozelligi var.. ama olmasada olur kanaatindayim. afiyet olsun, ellerine saglik!

    selam zeynep, ellerine saglik! catlama olayinda kesin bisey soliyemem. benimde her yapisimda catlamasi degisiyor. yani bunun belli bi sebebi yok sanirsam zannedersem :) o anda kekler nasil catlamak isterlerse ole catliyorlar :))

    YanıtlaSil
  19. vallaha denedim süper oluyorlar

    YanıtlaSil
  20. tarifinizi yaptım hem 5 dakikada bitti hem de şahane oldu kakaoyu karıştırmadan önce sade olarak kullanıp içine meyveler ekledim bir tarifle bir çok çeşidi aynı anda yaptım ve bayıldım. Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  21. http://kirmiziekoselibattaniye.blogspot.com/2012/01/cikolatal-muffin.html

    ben yaptımmmmmmm:):):):):):):)

    YanıtlaSil
  22. Süper oldu şimdi yaptım

    YanıtlaSil
  23. merhaba yasemin hain muffini yaptim hersey süper fakat hafif acimsi bir tat vardi anlayamadim karbonatdan olurmu

    YanıtlaSil
  24. cevabinizi bekliyorum yarin deneyecegim gördügüm engüzel muffin ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben biraz sonra okuldaki arkadaslarim icin yapacagim umarim yorumlardaki gibi herkes sever :)

    YanıtlaSil
  26. simdi yaptim ve ydim :) süper oldu :) yaparken kivami biraz kati oldu normalde oylemi yoksa ben mi biraz kati yaptim.cok guzeller tsk ederizz

    YanıtlaSil
  27. Hayatımda yaptığım en güzel ve lezzetli muffin oldu! Tarifiniz inanılmaz başarılı. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  28. Birazdan çıkaracağım fırından, harika kokular geliyor ama ben yaparken yarım bardak şekeri kuru malzemelere kattım yanlışlıkla. Sonra bir de utanmadım bir yarım bardak daha şekeri yumurtayla çırptım:) Muffinleri hediye götüreceğim acaba biraz fazla tatlı olmuş diyenlere tarifi öyle desem mi yoksa itiraf mı etsem, ilk kez yapıyorum sonuçta:) Gülay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) bu da iimis :))) coooook cikolatali degil cccooook sekerli oldu bunlar desene ;)

      Sil
  29. Dayanamadım sıcak sıcak yedim bir tane. Ağzım yüzüm çikolata oldu ama nasıl güzel bir tadı var anlatamam demek ki yarım bardak fazla şekerden bir şey olmazmış:)Çok teşekkürler tarifin için... Gülay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ee tamam o zaman :)) ellerin dert gormesin :)

      Sil
  30. Bende an itibariyle fırına sürdüm yarısını kakaosuz marmelatla yaptım yarısını kakaolu yaptım merakla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  31. an itibariyle yapıp evdekilere yedirmiş bulunuyorum. patlak patlak çok güzel oldular. ama birazzcık küçük geldiler benim gözüme. yumurtayı 2 yapsak nasıl olur ? teşekkürler bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda yeterli buyuklukteler.. ama tabii denemeden bilemem simdi :) 2 yumurta biraz daha pofuduk olmalarini saglayabilir.. bi deneyip gorelim derim ben :)

      Sil
  32. son durumu bildiriyorum: yumurtayı 2 yaptım ve unu da bi tık arttırdım. baya baya büyük oluyorlar :)

    YanıtlaSil
  33. bugün yapacağım bunu ,çocuklarım istedi,sağol tarif için,bende bekliyorum bloga,www.evadunyasi.blogspot.com,görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  34. az önce 3 yaşındaki oğlumla yaptık,muffinler şimdi fırında.çok güzel olmalarını umuyorum.teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  35. Yasemin Hanim, daha once bir cok muffin denemem oldu ama hic biri bu kadar basarili olmadi. Cok kolay ve de basarili sonuc veren bir tarif. Emeginize saglik. Ben yapiyorum yiyenler bayiliyor... Verdiginiz isimdeki espiri cocuklari tam 12 den yakaliyor. Merakla " Cin gibi cukilatali muffin" in firindan cikmasini bekliyorlar. Hem de taaa muffinin anavatani diyebilecegimiz ABD de
    Nesrin

    YanıtlaSil
  36. Merhaba;

    Tarifinizi denedim muhteşem oldu; ellerinize sağlık. Lezzeti, kıvamı herşeyi tam kıvamındaydı! Görmek isterseniz tarifinizin vücut bulmuş halini bir de benim objektifimden, beklerim bloguma : )

    http://cafefora.blogspot.com/2013/05/world-baking-day.html

    YanıtlaSil
  37. Elinize sağlık tarifi denedim gerçekten harika oldu :) Annem kayınvalidem bayıldılar hatta yarın annemin günü var sipariş verdi o kadar beğenildi :))

    YanıtlaSil
  38. Super oldu super otesi...Bayildik....

    YanıtlaSil
  39. Yasemin sen neler yapmışsın böyle ya :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin