30 Haziran 2010 Çarşamba

Özel Pastam Atölyesi Hayırlı Olsun...

Hediyem Ortanca

Dur bakalım neresinden başlıyayım.. Evet en güzel yerinden başlıyayım, güzel blog dostlarımın bana özel olarak yaptırdığı hediyeden :) Herkes gibi bende hediye almayı çok severim ama eğer bu hediye sadece bana özelse ve el emeği göz nuruysa, işte o hediyeye aşık olurum! Ve ben cumartesi günü hediyeme aşık oldum!
Bize bahane lazımdı aslında; Hoşgeldin Bibi ile başladık toplanmaya, sonra Fadime'ye yeni ev hayırlısına gittik, eee şimdi de benim atölyenin hayırlısını yapalım dedik.. Bunların hepsi biraraya gelme bahanesi ötesi yok.. Toplanalım, kaynatalım, kahkahalarla evlerimizi şenlendirelim asıl amaç bu.. E birde malum hepimiz yemeğe düşkünüz, bu durumda daha başka bahane yok :) Toplanalım, yiyelim, eğlenelim..
Aslında plan atölyenin bahçesinde kır sofrası kurmaktı. Ama gel gör ki son zamanlarda havanın bize yapmış olduğu oyun üzerine bahçede ancak çamurdan kekler yapılır dedik soluğu terasta aldık.. Kendimizi açık havadan mahrum etmedik ve terasımın bu yaz sezonu açılışını yaptık. Bahçenin ortancaları, terasımın sardunyaları, arka fondaki domates, salatalık, biber ve tazecik naneler arasında terasda mini kır soframızı kurduk.. Rengarenk, cıvıl cıvıl, ışıl ışıl bir havada çook çook keyifli bir gün geçirdik..

Sofram

Her zamanki toplanmaların aksine bu sefer menüyü gerçekten hafif tuttuk. Miğdeyi fazla yormayan ama doyurucu, nefis yaz salataları sofrayı renklendirdi. Benim favorim Selen'in sirkeli patlıcan salatasıydı itiraf ediyorum.. O yoğun sirke ve sarımsak kokusu bir sebzeye bu kadar mı yakışır! Nasıl ferah nasıl hafif! Ve en güzeli sonrasında insanın ağzında sarımsak kokusu bırakmadığı için doya doya yiyebiliyorsun :) Bu sefer kısır kraliçemiz canım Mügem ben kısır yapmayacağım deyince, ee kısırsız sofrada olmayınca, Esra bu işe el attı. Ve bize tazecik biberlerle süslenmiş nefis bir kısır ikram etti..

Selen'in Sirkeli Patlıcanı Esra'nın Kısırı

Salatalara eşlik etmesi için taze köy ekmeği koydum ben sofraya. Ama ekmeğe kim bakar Pınar'ımın nefis zeytinezmeli çörekleri varken.. Allahım kaç tane yediğimi hatırlamıyorum ama en son bir tanesini koparmış tabağımdaki sirkeli patlıcanın suyunu sıyırıyordum! O kadar yani!

Salatalar Pınar'ın Zeytinezmeli Açması

Çoğunluğun favorisi olduğu gibi benim içinde top üçte yer alan tavuk salatası sevgili bahanemden. İçindeki yoğurt mayonezi kıskandırırcasına hafifletmiş salatayı. Tazecik mısırlar ve göbek salata.. Otur bir kaseyi ye banamısın demezsin, getir bir kase daha dersin :) O derece yani! Eee benimde klasiklerim arasına girdi hardallı patates salatası, bu sefer farklılık olarak mayonez, kuru soğan ve kornişon koydum.. Yumuşak patateslerin yanında çıtır çıtır bir lezzet oldular.

Müge'nin Tavuk Salatası Hardallı Patates Salatası

Vee gelelim benim her zaman tercih ettiğim tatlı büfesine :) Evet büfesi diyorum çünkü onun sofrasını ayrı kurdum. Hakkını vermek lazımdı öyle kıyıda köşede sıkışamazlardı.. Başlı başına bir servisi hakediyorlardı. Bu sefer Berceste bize sürpriz yapıp tatlısını yapıp geldi. Tam yaz tatlısı hemde vişneli bisküvili muhallebi. Hünerlim canım Mügemde açık pasta gibi kayısılı turta yapmıştı. Kayısılarında tatlılarından seçmiş hepsi birarada öyle güzel bir lezzet oluşturmuşlardı ki.. Kocaman bir dilim yedim suçluyum :)

Berceste'nin Sütlü Tatlısı Müge'nin Kayısılı Turtası

Ajanım sanatını konuşturup harika şekerden çiçeklerin süslediği kocaman eklerle katıldı aramıza. Kendisininde dediği gibi bizi deneme tahtası gibi kullansada biz hiç şikayetçi değiliz bu durumdan. Sözünü verdiği fıstıklı ekleri bekliyorum ben hala.. Onlar gelene kadar bu olağanüstü çikolatalı pastacıklarda iş görür hakkını yemeyeyim :)) Münevver ablam ne yapsa güzel yapıyor yahu.. Yani elinden o kadar çok şey yedim birinide beğenmediğim olmadı. Bu kadarmı güzel yapılır herşey.. Limonlu barlar tam yazlıktı. Freş çıtır çıtır.. Her ısırışta ayrı bir keyif..

Ayşem'in Profiterolü Münevver Abla'nın Limon Barı

Ahhh makaronlar ahhh... Münevver ablamın bana sürprizleri.. Her ısırığımda gözlerimi kapatıp ayrı dünyalara gittiğim bir lezzet. Çok farklı yerde makaron yedim ama böylesini yemedim. Fıstıklısı, hibiskuslu ve şeftalilisi.. Ama itiraf ediyorum benim favorim diğer arkadaşlarımdan sakladığım kahveliler :) Evet onları tamamen kendime sakladım sofraya çıkarmadım.. Kötümüyüm kötüyüm.. Paylaşamayacak kadar kıymetlilerdi benim için! Canım Ablam zahmetin için emeğin için ne kadar teşekkür etsem azz!!!!

Münevver Abla'nın Makaronları Münevver Abla'nın Makaronları

Her toplanmada olduğu gibi fotoğraflar gene Pınar ve Müge'den :) Bende elimi kolumu sallayarak hazıra kondum.. yok yok söz bir dahakine kendi fotoğraflarımı kendim çekeceğim :)
Sokaktan gelen müzik sesiyle, bebişlerin kıkırdamalarıyla, kızların kahkahalarıyla harika harika harika bir cumartesi geçirdim.. Hepinize ne kadar teşekkür etsem, ne kadar ellerinize sağlık desem az gelir! Evimi şenlendirdiğiniz, mideme bayram ettirdiğiniz, herşeyden öte bu yoğun günlerimde ruhumu dinlendirdiğiniz için çoooooooooook teşekküürrlllerrr!!!

14 yorum:

  1. Yasemincigim sizin bu sofralariniza, keyfinize bayiliyorum...fotograflarina bile bakmak keyif veriyor..bu dostlugu, birligi hic birakmayin, pasta atölyesinde de basarilarinin devamini diliyorum...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  2. Ne keyifli bir gün olmuş, masanızın renkleri harika...
    Fotoğraflardan belli olduğu üzere eminim lezzetlerde mükemmeldi...
    Atölyeniz hayırlı uğurlu olsun..

    YanıtlaSil
  3. Masanın güzelliğine,tabaklara hayran kaldım (: Harikasınız bayanlar!

    YanıtlaSil
  4. valla kıskanmadım desem yalan sölerim. Çok güzel bir buluşma olmuş yine. Tüm güzel insanlar bir araya gelmiş.

    masaya zaten söylenecek söz yok. Öpüyorum yazemin.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Yasemin öncelikle pasta atölyen hayırlı olsun:))
    herşey o kadar güzel, o kadar özenli görünüyorki, hele o ortancalar:))
    emeği geçenlerin ellerine sağlık:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. yasemin hanım sirkeli patlıcan salatasının tarifini yazar mısınız lütfen.

    sevgiler,
    defne

    YanıtlaSil
  7. Masa ayrı güzel,tabaklar ayrı güzel... afiyet olsun hatunlar ;)...

    YanıtlaSil
  8. herşey çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık ,sizde pasta atölyesinde iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  9. dostlarla birlikte olmak, hele de bu kadar güzel bir sofrada, nefis çiçekler manzarası eşliğinde
    harika bir gün geçirmişsiniz , darısı başımıza
    afiyet şeker olsun, hep dostlarla olsun : =)

    YanıtlaSil
  10. Atölyen hayırlı olsun, umarım herşey gönlünce olur
    Bu kadar maharetli hatun toplanır da birşeyler yaparsa ortaya da böyle nefis görüntüler çıkar zaten
    Hepinizin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Esas biz sana tesekkur ederiz Yasemin. Harika bir gun oldu. Ayagimizi suruduk, kaliteyi kontrol ettik, tavsiye de ettik, sonuc sana bol musteri olarak donsun :)

    Bu arada demek kahvelileri sakladin haaaa :D O yuzden oyle rahat rahat oturuyordun yerinde biz macaronlari kapisirken :)

    YanıtlaSil
  12. Doyamadim bakmalara doyamadimm.. Bir guzel gun bu kadarmi guzel sekilde taclandirilir. Sahane fotolar,nefis bir anlatim... Icinde yer almasam catir catir catlardim valla .. Opuyorum,seni coook seviyorum

    YanıtlaSil
  13. Dilek,

    Hepinize kahveli olanlardan borcum var, aklımda.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin