11 Temmuz 2007 Çarşamba

ve Tatil Bittii... Ben geldiimmm....

Yine yeniden merhaba efendim. Harika bir tatilin ardından tüm enerjimi toplamış bir şekilde geldim. Size gezip gördüklerimden güzel karelerde getirmeyi ihmal etmedim tabiki. Şimdi tatilde nerdemiydim, her yerdeee :) Deniz üzerine mavi yolculukta inanılmaz keyifli bir tatil geçirdim. Yurdumun ege kıyılarından akdeniz kıyılarına doğru enfes güzellikteki koylarını gezdim. Ayrıca komşu ülke Yunanistan'ın büyük adası Rodos'a da çıkartma yaptım. Nefis bir adaydı.. Şimdi sırasıyla başlayalım;

Güzide denizimiz Ege'de yunuslarla beraber yüzdük (Yani benim onların yanında yüzmem imkansız tabii yüzen tekneydi :)). İnanılmaz güzel hayvanlar. Biz tekneyle giderken uzun süre arkamızdan bizi takip ettiler ve bize inanılmaz şovlar yaptılar. Yurdum denizinde kendi ortamında yunusları seyretmek çok keyifliydi. İşte ancak yakalayabildiğim bir fotoğraf karesi yunuslardan... Bu arada denizin maviliğine ve güzelliğine dikkatinizi çekerim :)

Mavi yolculukta en çok geceleri sevdim. Tüm gökyüzünü üzerine yorgan olarak alıp simsiyah gecede yıldızların parıltısında hafif tıngırdayan gitar sesinde arkadaşlarla süper keyifli geçiyor zaman. Ayrıca ilk defa "ay doğumu"na tanık oldum. Aynen güneşin dağların ardından doğması gibi ayda güneşten aldığı ışığı yansıtarak bu karanlık gecede yol göstermek üzere dağların ardından doğuyor. Ve inanılmaz güzellikle tüm gece bize göz ziyafeti veriyor..

Nefis koylardan Hamam Koy'unda demir attık. Kanun, ud ve keman eşliğinde çalan harika fasılın eşliğinde tamamen doğal ürünlerden yapılmış nefis salata, meze ve taze çevrilmiş kuzu yedik. Lokantadaki kekik dağdan yeni toplanmış olmaki etin üzerinde lezzetini okadar net ayırt ediyordunuz inanın kaşık kaşık kekik yiyesim geldi diyebilirim. :) Eee öyle bir fasıl olurda oyun olmazmı, sabaha kadar halaylar ile geçen harika bir geceydi.. Davulun da orkestraya katılması ve çoşturması ile diğer masadaki tüm turistlerde bizim grupla beraber halaya katıldı tabiki...



Duraklarımızdan biride yurdumun nadide güzellikteki koylarından Kekova'daki Kale Köy oldu. Bu köye adını veren kale en tepede tüm ihtişamıyla manzaraya karşı serilmiş, ayrıca burası okadar değerli bir köyki tamamı sit alanı olarak ilan edilmiş ve çivi çakılamıyor. O yüzden köye ulaşım karadan yapılamıyor. Tüm ulaşım küçük teknelerle sağlanıyor. Yerli halk hayatını turistlere yaptıkları el emeği göz nuru işli işli yazmalar, pareyoları küçük sandallarına doldurup koya ziyarete gelen teknelere satış yaparak kazanıyor. Ya da bizim gibi tarih meraklısı turistlerin köylerine uğrayıp küçük sevimli dükkanlarından alışveriş yapmalarını bekliyorlar. Bu köyde hayat doğal, sade ve sıcacık..




Ee tabi okadar güneylere inipte yurdumun güzel beldesi Kalkan'a uğramadan olmazdı. Ben hayatımda ilk defa geldim Kalkan'a. Ve bayıldım bayıldım!! Bundan sonra daha çok geleceğim.. Kendi halinde süper bir kasaba diyebilirim. Sokakları, çiçekleri, sevimli dükkanlarıyla apayrı bir Türkiye manzarası burası. Esnafıyla sıcacık, havanın rehavitiyle kendinden geçmiş dünya güzeli kedileriyle bir Akdeniz kasabası. Binaları renklerin alabildiğine güzelliğiyle sarıp sarmalamış begonvilleriyle tam bir göz ziyafeti..





Rodos'a geçmeden önce yattaki son gecemizde bizim halkla ilişkilerci uyanık arkadaşlarımız sayesinde hayatımın ilk maskeli balosuna katıldım. En güzel kostümün seçildiği, teknenin kral ve kraliçesinin belirlendiği olağanüstü bir gece oldu. Kocaman insanlar olmamıza rağmen çocuk gibi kılıktan kılığa girmemiz ve çocuklar gibi eğlenmemiz görülmeye değerdi.



Gezimizin son durağı Rodos. Gerçekten görülmesi gereken mükemmel bir yer. Her karesinde Osmanlı'nın izlerini taşıyan bir ada. Ama en güzel yani tüm tarihini koruması. Adadaki tarihi olan hiçbir cami, kilise yada çeşme harap edilmemiş. Hepsi bir müze gibi korunmuş. Adadaki eski şehir bölgesi tamamen Rodos kalesinin surlarıyla çevrili ve surlar sanki daha dün yapılmış gibi yepyeni tüm ihtişamıyla duruyor.




Herhangi bir dükkanda esnafın türkçe biliyor olması çok büyük ihtimal. O kadar çok ki Türkiye'de doğup büyüyen Yunanlılardan burda yaşayanların sayısı. Öğle vakti atıştırmalık bir şeyler yemek için küçük sevimli bir cafe'ye girdik. Hemen vitrinden seçip ısıttırıp yiyelim diye. Oda ne! Dükkanın sahibi olan hanım Türkçe konuşmaya başladı bizimle, Güngör Hanım sıcacık karşıladı bizi. Nefis yiyeceklerinden ikram etti. Olurda Rodos'a giderseniz bu cafe'ye muhakkak uğramanızı öneririm. Hangi yiyecekte ne var tek tek açıklıyor size Güngör Hanım böylece bilmediğiniz birşeyi yemek zorunda kalmıyorsunuz. Ve yediğinizden emin içinize sinerek ayrılıyorsunuz cafeden.



Güzel yiyeceklerinden biride dondurması Rodos'un. Bunun içinde kalenin hemen köşesine konumlandırılmış ev yapımı dondurmadan yemenizi öneririm. Dondurmacı amca çocukluğumuzdaki gibi küçücük bir arabayı kendine dükkan yapmış. Dondurmayı tamamen kaliteli, doğal sütten ve meyvelerden yapıyor. Hatta eşi yapıyor o satıyormuş. Küçük bir aile dükkanı olmuş bu araba onlar için. İnanılmaz çeşitler var.. Rodos'un sıcak havasında bu buz gibi serinlik çok da iyi geldi...



Rodos'u bir güzel gezmek için aslında bir gün yeter ama tadını çıkarmak için siz yinede en az 2 gün kalın derim ben. Bana kalsa daha 3-4 gün kalırdım. Doyamadım gezmeye.. Helede geceleri güzel bir sirtaki yapabileceğiz Cafe Chantan'a giderseniz hiç şüphesiz eğlenmeye doyamazsınız.

İşte böyle dolu dolu geçen tatilimden size güzel kareler sunmaya çalıştım. Ama inanın anlatılmaz yaşanır bir tatildi benim için.. Bu tatilde bizimle beraber olan sevgili arkadaşlarımıza yeniden çok çok teşekkürler... Herşey o kadar güzeldi ki.. Ah ah aklım koylarda ve Rodos'da kaldı..



12 yorum:

  1. Yasemincim,
    Kocaman bir hoşgeldin canım.Yazını okuyunca bende sanki gidip geldim oralara, Rodos haricindekileri görmüştüm ama Rodosuda çok göresim geldi şimdi.Harika resimler ve çok akıcı bir yazı ile anlatmışsın tatilini, çok beğendim, senin adınada çook sevindim.
    Şimdi bu enerji ile doğru mutfaga ve bize yeni fikirler verecek "çook'lu şeyler" yapmaya..
    Öpüldün.

    YanıtlaSil
  2. selam mugecim :) vallahi pek bi ozlemisim seni ve yorumlarini :) zaten durmamissin ilk yorumu yapmissin canimsin :)) efet sahane yerdi rodos, anlatilmaz yasanir.. olabildigince anlattim :D merak etme enerjim yerimde kismetse bu hafta basliyorum tariflerime :) optum

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldin Yasemin, ne güzel dinlendin eğlendin enerji dolu olarak yeni tarifler vereceksin eminim:)
    Anlattığın yerleri ben de gördüm, yalnız Rodos'u görmedim, ama yazın sayesinde epeyce merak ettim:) Kale köy'ü ben de çok sevmiştim hatta aşçı yamağı en sevdiğim fotoğraflardan birini orada çekmiştir. Aldığım defne yapraklarından hala var evde:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. selam neslihan bende bayıldım kale köye. eminim rodosada gitsen hayran kalırsın. defnelerden bende aldım. bakalım en kısa zamanda b tarfimde kullanıcam grçekten göründüğü kadar tazemi o zaman anlarım :)

    YanıtlaSil
  5. harika bir blog...sevgiler..rodos a ben de gitmiştim dediğin gibi 3 gün kaldım araba kiralayıp koyların gece gezmelerinin tadını çıkarmıştımm.ahhh ahhh ne güzel tatildi...

    YanıtlaSil
  6. Hooooşgeldiiiiin:) Özledim seni:))) Ama çok güzel bir tatil olmuş anladığım kadarıyla. Kıskandım:) Fotolar çok güzel. Darısı biz gitmeyenlerin başına:) Mamalar bekliyoruz:) Kocamanöptüm:))

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin Yasemin,
    Tatilin harika geçmiş. Ben de tekne turu ile Türk koyları ve ardından da Rodos ve Simi'ye gitmiştim. İki yunan adasına da bayıldım. Rodos'ta dediğin gibi 3-4 gün kalınır. Farklı yerlerini de gezmek lazım. Biz Lindos ve kelebeklerin olduğu bir yere de gitmiştik. Lindos çok hoş, bembeyaz binalı, tam bir Yunan kasabası. Alışveriş için küçük dükkanlar var ve çok sevimli. Kelebeklerin olduğu küçük vadi ise harikaydı. Kelebekler o kadar çoktu ki toprak gibi duruyordu. Türk koylarında da 3 kez mavi geziye gittim ailemle ama koyların adlarını hatırlamıyorum malesef. Tüm koylarımız güzel ne de olsa :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. selam anne ve cocuk :) ismini bilmedigim icin bole bi hitapta bulundum :) sitemi begenmene cok sevindim. bende iade-i ziyarete geldim sana :) rodos gercekten guzell!!! gorusmek uzere..

    selam sebacim, vallahi bende ozlemisim bu diyarlari lakin bu aralar bi turlu mutfaga giremiyorum.. evde duramadigimdan.. ama en kisa zamanda yeni tariflerle gelicem insallah.. cok optum canim..

    selam selencim, ay dimi ne gusel koylarimiz var. ama kiymet bilmek lazim..biz gidemedik kelebek vadisine cunku mevsimi degilmis, hic kelebek olmazmis bu saatte.. artik bi dahakine mevsimini ayarlicaz.. gorusuruz canim.. optum..

    YanıtlaSil
  9. mrhaba yasemin,senin blogu ara sıra takip ediyordum ama piknik yazışmaları sırasında çok sıcak ve samimi maillerin blogun tümünü gözden geçirmeme sebeb oldu gerçketn çok sıcak bir anlatım tarzın var..artık ziyaret listemdesin canım..ayrıca piknge katılmayı çok istiyorum ama birkaç problem var hafta sonu oldugu için bakalım..tanışmak dileğiyle..selamlar..

    YanıtlaSil
  10. selam suheyla :) tesekkur ederim bloguma olan begenilerin icin .. neysem oyum canim :) bunda ayni pozitif enerjiyi sitemi ziyaret edenlerden almaminda faydasi buyuk.. piknik icin sabirsizlaniyorum gercekten.. insallah bir aksilik olmazsa orada olacagim, sende katilirsan tam super olur.. tanismak ve gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Yasemin Hanım,
    Sitenizi yeni keşfettim ve çok hoşuma gitti.Bundan sonra sık sık burada olacağım.
    Bizde eşimle böyle bir yolculuğa çıkmak istiyoruz siz hangi turizm şirketi ile gittiniz anladığım kadarıyla organizasyondan memnun kalmışsınız bilgi verirseniz çok sevinirim.
    Sevgiler
    Ceyda

    YanıtlaSil
  12. selam ceyda, gercekten cok keyifli bir organizasyondu. biz tekneyi Alesta Yachting den kiraladik. yabancilar yoktu teknede 15 kisi bizim arkadas grubuydu tamamen. yattan ve ekibinden cok memnun kaldik ama. gerek kaptan gerekse micolar cok beyefendi insanlardi. tavsiye ederim.. iyi tatiller ;)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin