28 Kasım 2011 Pazartesi

Ispanaklı Yumurta

Yumurtalı Ispanak

Havalar soğudu mutfaklar ısındı.. Ocaklar yandıkça, fırınlar ısındıkça evin havasında mis kokan yemekler yayıldıkça haliyle kışın tadı bir başka.. Sonbaharı devirdik deviriyoruz, önce Aralık, Ocak, sonra Şubat, Mart derken.. yeniden ılınacak havalar ve unutacağız ne kadar soğuk olduğunu ve "yaa neden bu kadar sıcak" diye serzenişler başlayacak.. Bakmayın bir çırpıda anlattığıma aslında anlattığımdan çabuk geçiyor zaman. Yeni bir sene gelmek üzere.. Bir yaş daha eklenmek üzere hayatlarımıza.. Çocuklar için bu bir heyecan, orta yaşta bu bir depresyon sebebi.. :) Her yaşın ayrı bir güzelliği var diyenlere inanmayanlardanım ben şimdilik :) Ama yavaş yavaş alıştırıyorum kendimi... Haydaa nerden çıktı bu depresif haller falan..
Neeydi konumuz ıspanaklı yumurta.. peki nasıl geleceğim buraya.. Henüz bilmiyorum durun bi toparlayayım.. Evet evet kış.. Ispanak bir kış sebzesi :))) Bakın nasıl da toparladım.. Cümleyi baştan alalım :))
 
Yumurtalı Ispanak

Sevgili okur beklenen kışın gelmesiyle körpecik ıspanaklar manavlarda yerini almışken, fazla vakit kaybetmeyin ve hemen az yağda kavurup, biraz da acı biber ekleyin.. Üzerine tazecik çiftlik yumurtalarından alıp kırın.. Sıcacık kızartığınız çıtır çıtır ekmekleri yumurtanın ortasına batıra batıra tüketin.. Bu arada kulaklarımı da çınlatmayı ihmal etmeyin. Gecenin köründe ıspanaklı yumurtayı bu kadar ballandırarak anlattığım için bana kızmadan çınlatın ama.. Bak sol kulağım çınlarsa bunu sizden bileceğim ona göre :)))

Malzemeler 
  • Çeyrek bağ ıspanak
  • 1 adet küçük boy soğan
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 4 adet yumurta
  • tuz, karabiber, pul biber
Yapılışı
  1. Ispanakları ince ince kıyın. Soğanları küp küp doğrayın. 
  2. Genişçe bir tavaya yağları koyun. Yağlar eriyince soğanı ilave edin. Hafifçe yumuşayana kadar kavurun. 
  3. Ispanaklarıda tavaya ilave edip kapağını kapatın.Ispanaklar biraz sönünce tuz, karabiber ve pulbiberi ilave edin. Şöyle bir karıştırın. Ispanaklar körpe olduğu için çok çabuk kavrulacaklardır.
  4. Yumurtalar için kavrulmuş ıspanaklarda yuvalar açın. Yumurtaları yuvalara kırıp üzerlerine bir miktar tuz serpiştirin. Tencerenin kapağını kapatın. 
  5. Yumurtaların beyazlar şeffaflıklarını kaybettiğinde hemen sıcacık servis edin.. Yumurtalar çok katılaşmadığında çok daha lezzetli olacaktır. 
Bana okumak yetmedi ben bide izlemek istiyorum derseniz eee hadi buyrun :))

Afiyet olsun...



9 yorum:

  1. canım!!! resmine bakan yazdıklarınızı okuyan ıspanağı sevmese bile eminim büyük bir iştahla yer benim ağzım sulandı söylemesi ayıp:))
    ellerine sağlık canım şifa olsun
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. bizim evde eşim tarafından çok sevilir ben pek sevmesemde:)çok güzel görünüyor ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. hiii (nefesim kesiliyodu :)) çoktandir yapmadim, ellerine saglik canim muhtesem görünüyo :))

    YanıtlaSil
  4. Ispanaklı yumurtayı kim sevmez yahu, hele böyle fotoğraflarlaaaa. harika olmuş. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Video ile anlatılması süper olmuş! Benim gibi beceriksiz öğrenciler için ideal! Çok başarılı.

    YanıtlaSil
  7. Ispanak tutkunu bir site olarak, ıspanağın her türlüsünü çok seviyoruz... Biz de geçenler de ıspanaklı omlet yaptık, çok beğenildi...

    Fırında yumurtalı ıspanağa çok hoş bir alternatif. Hem de çok daha pratik.

    Ellerinize sağlık,

    Afiyet ile Kalın,

    YanıtlaSil
  8. Bu akşam deneyeceğim... Yıllardır yememiştim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin