22 Kasım 2011 Salı

Peynirli Poğaça

Peynirli Poğaça  Peynirli Poğaça
Gece vakti tatlı krizlerime tanık oldunuz hep.. Hemen mutfağa koşmalıyım bir kurabiye bir kek bişiler çırpmalıyım dediğim çok oldu. Ancak hiç tuzlu krizim tutmadı benim, ta kii bir günün sabahında "Allahım peynirli poğaça olsa da yesek..." diye içimden geçirene kadar. Evet evet çok net bir şekilde eski klasik tip peynirli poğaça istedi canım. spesifik bilinen her evde muhakkak en az bir kere pişmiş olan türünden. Gel görki yemek blogu sahibi olmuşta etrafta ahkam kesen bendenizin mutfağında hiç pişmemiş olan türünden :))
Evet sevgili okur size bir itirafim var! Ben hiç peynirli poğaça yapmadım.. Bırak peynirliyi ben sanırım poğaça yapmadım. Şaşırmadıysanız iyi.. yahu bu hatunda uzman geçiniyor ama bir poğaça bile yapmamış dediyseniz daha iyi.. Tamam yaaa artık yaptım işte aaaa uzatmayın canım sizde :P

Peynirli Poğaça

Hem de ne poğaça!! Bildiğin ağızda dağılan birtane asla yetmez, sıcakta yerim soğukta dedirten.. Öyle bir poğaça işte :)) Ve tüm bunları gece vakti gelen tuzlu krizine bizim kızlarında eşlik etmesi sebep oldu.. Kızlarla dizi keyfi için toplandığımızda genel olarak krizler tatlı tüketimiyle biterdi. Ama bu sefer Nur daha ilk dakikasında "yaaa şöyle bi peynirli poğaça olsa da yesek.." demesiyle başladı. Son tepsiyi fırından alırken sona erdi.. Ah kalp kalbe karşı derlerdi de, midelerin karşılıklı olması çok fenaymış :)) Gecenin köründe 4 poğaçayı mideyi indirince... sormayın sormayın.. siz siz olun bu krizi bastırıp sabah kahvaltısına saklayın. Böylece aldığınız kaloriler gün içi erisin gitsin, gece vakti oranızda buranızda birikmesin :)) Ya da amaannn boşverin koşun mutfağa poğaçalar fırında pişerken siz çayı demleyin.. Hadi afiyet olsun :))

Malzemeler
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
  • 150 gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2 adet yumurta 
  • Aldığı kadar un. (yaklaşık 4-5 su bardağı)
İç malzemesi
  • Peynir
  • Nane, pul biber
Üzerine sürmek için
  • Çörek otu, susam
  • Yumurtanın 1 tanesinin sarısı
Yapılışı
  1. Derin bir kaseye 3 su bardağı kadar unu dökün. 
  2. Unun üzerine yumurtalardan bir tanesinin sarısını ayırarak kırın. Tek yumurta sarısını daha sonra poğaçaların üzerine sürmek üzere ayırın.
  3. Kalan tüm malzemeyide una ilave edip yoğurun. Hamur klasik kulak memesi kıvamında bir hamur olacak. Ne fazla yumuşak ne fazla sert. Hatta biraz yumuşak olsa daha güzel oluyor :) Aşağı yukarı 4,5 - 5 su bardağı un eklediğinizde istediğiniz kıvamı elde etmiş oluyorsunuz. Ama yine de kontrollu eklemekte fayda var. 
  4. Hamur hazır olduğunda isterseniz hamuru merdane yardımıyla açıp, yuvarlak bir kalıp veya bardakla kesebilir, isterseniz cevizden az büyük bezelere ayırıp avcunuzun içinde bezeleri açabilirsiniz. 
  5. Açılan bezelerin ortasına isterseniz sade peynir, isterseniz peynirle birlikte karıştırdığınız pul biber ve naneyi yerleştirin. Kenarlarından bastırarak kapatın. İki kenarın birbirine iyice yapışması için iyice bastırın. Pişerken açılmasınlar. Açılırlarsa da sorun yok her türlü lezzetli oluyor :)
  6. Yağladığınız tepsiye poğaçaları dizin. Yaklaşık 2 tepsi poğaça çıkıyor. Üzerlerine yumurta sarısını fırça yardımıyla sürün. Çörek otu ve susamla süsleyin. 
  7. 180 derecelik alt üst ısıttığınız fırında üzerleri iyice kızarana kadar pişirin. Piştiğini anlamak için birtanesini tepsiden kaldırın. Altıda hafif pembeleştiyse tamamdır. 
  8. İster sıcak ister soğuk ama mutlaka bir bardak çayla ikram edin..
Afiyet olsun.. 




Ben böle anlamadım bana bunu görüntülü göster derseniz diye videosu da burda :)) Tek fark var bunun içi zeytinli ;)




25 yorum:

  1. annem her zaman derki yogurtla yapilan pogaca lezzetli olur.annemin tarifine de cok benziyor.ellerine saglik.cok guzel ve leziz goruntuleri var.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bu poğaçalar yenmezmi yeseminmicimm.geç olsun ,güç olmasın demişler.sen geç yapmışsın ama güç olmamış:D,görüntü harika.kalb kalbe karşı olunca,sevgi çoğalıyor,büyüyor ya,miğde miğdeye karşı oluncada bizim basenler,göbekler artıyor büyüyor:).ellerine sağlık.tarif not edildi.

    YanıtlaSil
  3. Peynirli poça bende cok sevenlerdenım.Her zaman kurtarıcım olmuştur.Ellerıne saglık yanında bır bardak çayla nefissss olur.

    YanıtlaSil
  4. Nefis gorunuyo, neffisss. Ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  5. Bundan sonra çok ara vermeyin. Özledik dün fotoğrafı görünce tarifi aradım bulamdım.Sürpriz oldu sabah sabah. Suna:)

    YanıtlaSil
  6. u.aydin: kesinlikle yogurdun farkli tartisilmaz.. kiyir kiyir bi pogaca oluyor :) ama tabii bide yag var simdi :)))

    esra: sorma canim ya valla bu karsiliklilar yuzunden tombul tombul gezioz :))

    heden: caysiz dusunemiyorum :)))

    drythyme: tesekkurler efeemm!!!

    suna: tamam canim bundan sonra ara vermek yok! ozlendigimi bilmek guzel :))

    YanıtlaSil
  7. nam nam nam nefisss en sevdiğim poğaça çeşididir .. ellerine sağlık canım nefis gözükmekte..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Pogaca...
    Her cesidini hic dusunmeden yiyebilirim. Hele de bu yaptigin gibi kiyir kiyir olursa, yanina da bir bardak cay, biraz bogurtlen receli, off yaa aciktim ben gene galiba :)

    Not: Hic de acemice durmuyor kuzum, gayet albenili :)

    Opuyorum cook

    YanıtlaSil
  9. Canım nasıl da nefis görünüyor
    Ellerine emeğine sağlık
    İyi hafta sonları
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ayy benimde canım çekti şimdi..hemencecik de yapılıp yenir, mayalanmasını beklemeye de gerek yok..poğaçalar fırında misler gibi pişerken çay da demlenir..ben peynirli poğaça, çay ve zeytin üçlemesi yaparım genelde:)))

    amannnnn basenlerimiz de şişerse şişsin :D

    YanıtlaSil
  11. Poğaça sevilmez mi?:-)
    Bende gecenin köründe yedim yaklaşık 1 saat önce ve nefis oluyor ama patatesli idi.
    Çok güzel bir poğaça olmuş ziyadesiyle belli,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. sakarya ünv. turizm işletmeciliğibölümünde olan bir genç olarak cnm poğaça çekti ve sizn tarifiniz sonucunda çok güzel bir poğaça ortaya çıkardım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. birde ben veriyim
    2 günde bir yeğenime yaparım bunu yarım paket margarin eritin yarım da sıvı yağ bir yumurtanın akı sarısı üzerine 1çay bardağı süt 100 gr lor 1 tatlı kaşığı tuz 1 kab tozu alabildiğine un kulak memesi yum olucak sonra bezelere ayır ve elinle içine peynir konacakmış gibi şekil ver ama boş kapat
    çünkü hamurumda lor var
    200 derdece kızarana dek pişirin afiyet olsun süper oluyo

    YanıtlaSil
  14. Öncelikle Fas'tan merhabalar. Bugün bu ülkede ramazanın ilk günü ve canım poğaça çekti. Tarifi okudum, uyguladım. Süper oldu. Sizi ve kendimi tebrik ediyorum :)
    Sevda

    YanıtlaSil
  15. Fas'tan selamlar. Bugün ramazanın ilk günü ve canım poğaça çekti. Sizin tarifiniz ilgimi çekti ve denedim, çok beğendim. Teşekkür ederim. Sevda El Araby

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Yasemin hanım,

    Bir gün peynirli poğaça krizim tuttuğunda tesadüfen bulduğum tarifinizin müdavimi oldum, çevremdeki herkese de yedirdim :) öğrenci evinde yaptığımız ikram günlerinin prensesi oluverdi poaçanız :) ellerinize sağlık. Nazlı.

    YanıtlaSil
  17. az önce yaptım fırında pişiyorlar.umarım lezzetli olur.ilk defa pogaca pişiriyorum.çok basitmiş.teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize saglik harika gozukuyorlar gece gece canim istedi ya:((((en kisa zamanda denemem lazim bayilirim pogcaya

    YanıtlaSil
  19. az önce fırından çıkardım nasıl güzel nasıl yumuşacık oldu :) emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. bende denedim gerçekten cok yumuşak ve lezzetli. emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Valla bende simdi firina attim daha simdiden super gorunuyorlar ins. Lezeetide tutturmusumdur. Yalniz iyi kaptmamisim acildilar..

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Şimdi yaptım,harikaa oldu,çokk güzel oldu:D sık kullanılanlara ekledim bile. Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  24. bende 2. tepsıyı verdım fırına tadı nefıs ama neden kabarmadı anlamadım
    tesekkurler

    YanıtlaSil
  25. Bende gecenin bu saatinde poğaça tarifi ararken siZin tarifinize denk geldim ve hemen yaptım sonuç mukemmel oldu eşim bayıldı sıcak sıcak götürdü hemen fırından çıkan ilk tepsiden tşk ediyorum emeğinize saglık 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin