25 Şubat 2010 Perşembe

Yayla Çorbası

Yayla Çorbası

Güneş yüzünü gösterdi.. İlk cemrenin düştüğüne dair rivayetlerde dolaşmakta. Ehh benim mevsimim başlıyor.. Baharrr... Ahh ahh ben her baharr aşııkk olurummm :D
Ama siz bu güneşe kanmayın, bu güneş yalancı güneş. Siz gene sıcak evinizde sıcacık çorbalarınızı tıkırdatmaya devam edin. Henüz aşık olmaya var.. Biraz daha sabır :D

Malzemeler
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı (tepeleme) un
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 su bardağı tavuk suyu
  • 1 lt kaynar su
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
Yapılışı
  1. Derin bir tencereye pirinçleri koyun. Üzerine kaynar suyu ilave edip pirinçleri haşlamaya bırakın.
  2. Bir kasede un ve yoğurdu karıştırın. Tavuk suyunu yavaş yavaş bu karışıma ilave edip bir yandan tel çırpıcı ile çırpın. Unun topaklanmaması gerekiyor.
  3. Bu arada hafifçe yumuşayan pirinçlerin suyundan bir kepçe yoğurtlu karışıma ilave edip yoğurdun ılınmasını sağlayın. Böylece tencereye koyduğunuzda kesilmeyecektir.
  4. Ilınan yoğurtlu karışımı yavaş yavaş tencereye ilave edin bu arada sürekli karıştırın. Tuzunuda ilave edin.
  5. Çorba iki taşım kaynayana kadar karıştırarak pişirin. Kuru naneyi ekleyip karıştırın. Altını kapatın. Ama asla kapağını kapatmayın ve içinde kaşık bırakmayın. Sıcak çorbanın kapağını kapatmak çorbanın sulanmasına neden olur.
  6. Servisten önce bir tavada tereyağını eritip biraz kızdırın, içine pul biberi ilave edin. Tabaklara servis ettiğiniz çorbanın üzerine arzu ettiğiniz miktarda dağıtın.
Afiyet olsun...

20 yorum:

  1. kandiliniz mübarek olsun.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Cok severim yayla corbasini... kekler, kurabiyeler yapip yayinlayip duruyoruz ama corbasizda olmaz yani. Ayrica fotografdaki renkler, kullandigin kase ve kasik cok zevkli..guzel bir fotograf..tebrikler

    YanıtlaSil
  3. ımm mis gibi ellerine sağlık yasemin. Hayırlı kandiller. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben çorbadan çok tabağa bayıldım desem :)Ama tabi içinde çorba olmazsa da tabağın ne önemi var değil mi :)
    işin şakası herşey harika,ellerinize sağlık hayılı kandiller...

    YanıtlaSil
  5. corba da guzel , kase de guzel , fotograf da :) paylasim icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  6. Yasemin Hanımcım
    Dikkatli bir okuyucunuz olarak sormak isterimki, sizin mevsiminiz hangisi ? :))
    Bi karar verin artık, kış mı? Bahar mı ?

    Esprimin ardından, kandilin mübarek olsun der, büyüğün olduğun için gözlerinden kocaman öperimmm :)

    YanıtlaSil
  7. Adaşcım ben de senin gibi sabırsızlıklar bekliyorum artım baharı. bizim evde de en çok sevilen çorbadır yayla çorbası, küçük beyin favorisi. ellerine sağlık, iyi kandiller

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı kandiller.Çok güzel bir çorba olmuş,sevgi ve saygılarrrr....

    YanıtlaSil
  9. benim hasta çorbamdır bu ,çoook severim rahmetli babaannem yapardı bize, anısı başka ...
    eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çorba olsun da hangis olursa olsun hepsi favorimdir.Elinize sağlık.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  11. Yasemin çok haklısın ,bu daha yalancı bahar :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Ben bu sene yine kıştan birşey anlamadım...bir ara kar ve soğuk yaptı ama bir ara işte...diğer aralarda hava hep ılımandı sanki ve de tabii ki hep yağmur hep yağmur. Kusuruma bakmayın bu aralar mutsuzum da, dizim rahatsız 10 gündür yatıyorum, belli oluyor galiba :) Herneyse bu çorbayı çok severim ama...eline sağlık canım,
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. ellerinize saglik cok lezzetli görünüyor...
    seda

    YanıtlaSil
  14. Annnaaaaaaa yasom kalp kalbe karşıymış.. çorba da çorbaya :) Kaseye gözüm takıldı, çok şıkmış.Ellerine sağlık canikom. Ha şu tankına atlayıp gelmedin yaaa :( özledikkkk !

    YanıtlaSil
  15. (her akşam baıyorum) YA GENE YOKSUNUZ ,yasemin abla müge ablayla kepenkleri çektiniz bakıyorumm nolur geri dönünnn artık nerelerdesiniz umarım iyisinzdr çok öpyrm sizlerrii..acele tariff lütfenn........(çiğdem)

    YanıtlaSil
  16. haklisin cigdemcim hemen giriyorum tarifimi... sirf senin ve senin gibi bekleyenler icin!

    YanıtlaSil
  17. YENİ EVLİYİM YEMEK YAPMAKTA DA ÇOK İYİ DEĞİLİM O YÜZDEN SİTELERDEN TARİFLERE BAKIP BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYORUM.BUGÜNDE YAYLA ÇORBASI YAPMAYA KARAR VERDİM VE SİTENİZİ BULDUM HEMEN YAPMAYA KOYULDUM VE ÇORBAMMM ENFESSS OLDU HERKESE TAVSİYE EDİYORUM BÖYLE GÜZEL TARİFİ PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN SİZEDE TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
  18. İSMİMİ BELİRTMEYİ UNUTMUŞUM KUSURA BAKMAYIN BEN FUNDA

    YanıtlaSil
  19. tavuk suyu koymazsak nsalı olur acaba özge ben bu arada :)

    YanıtlaSil
  20. olur tabiki. damak tadiniza kalmis tavuk suyu koymak ya da koymamak.. ama tavuk suyuyla daha lezzetli olur simdi dogruya dogru :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin