24 Ağustos 2009 Pazartesi

Tavuklu Girit Kabağı Dolması

Tavuklu Girit Kabagi Dolmasi

Hafta sonu iftara ilk misafirlerimi ağırladım. Ancak iftar telaşından sofranın fotoğrafını çekemedim. İki seneden sonra yeniden oruç tutmaya başlamanın bünyemdeki yorgunlukla çokda önemsemedim diyebilirim. Oruçluyken yemek yapmak hele ki misafirlere uygun hazırlanmakta gerçekten zormuş. Bir kez daha fırınlarda o mis kokular için çalışıp ama görevlerini aksatmayan müslümanlara Rabbim binlerce kez mükafat versin! Gerçekten işleri zor!

Tavuklu Girit Kabagi Dolmasi

Malum havalar sıcak daha, gerçi geceler serin yüzünü göstermeye başladı, o yüzden iftarda çok ağır yemekler yerine doyurucu ama hafif yemekleri tercih ediyorum. 2009 ilk iftar davetimde de menüm gerçekten hafif sayılabilirdi.
  • İftariyelikler (Hindi ve Et pastırma, peynir çeşitleri, zeytin, reçeller. Hindi pastırmayı şiddetle tavsiye ederim. Gerçekten pastırma tadını aldığınız ama kalorisini ve kokusunu bırakmayan bir lezzet! Mutlaka deneyin. Sıcak yazlarda kokmadan pastırma yemenin keyfi diyebilirim.)
  • Rumeli Paçası (Eltim hazırlayıp getirdi. Bildiğiniz et paçası değil ismi sizi kandırmasın. En kısa zamanda bende hazırlayıp tarif vereceğim. Farklı bir lezzet. )
  • Kırmızı Mercimek Çorba
  • Fırında Makarna
  • Tavuklu Girit Dolması
  • Güllaç (Bu seferlik hazır. Ama güllaçlarımı aldım en kısa zamanda güllaçın farklı tariflerini hazırlamalıyım!)
Girit kabağını ben çok seviyorum. Hem görünüşü hemde lezzeti bakımından tadılması gereken bir lezzet. Beni tanıyanlar bilirler, pek etçil bir insan değilimdir. Egeli olduğumdan mı bilinmez yemeklerde et kullanmayı ya da et yemekleri yapmayı pek sevmiyorum. Zaten blogumda da pek fazla etli yemek tarifi yok. Onun yerine tavuklu yemekleri tercih ediyorum. Balık içinde daha çok dışarda yiyoruz diyebilirim. Evlendiğimden beri daha evde hiç balık pişirmedim desem bilmem şaşırırmısınız :).
Tavuğun her türlüsünden farklı tarifler üretebiliyorum. Ama en çok kemiksiz but tarafını seviyorum. Kendinden yumuşak ve yağlı olması daha da lezzetlendiriyor tavuğu. Bu sefer tavuk butunu kıyma haline getirip o şekilde bir tarif çıkardım ortaya, her ne kadar etçil olan eşim için bu sanki içi boş kabak dolması gibi gelsede, bence harika tam yazlık çok ferah bir lezzet oldu!

Malzemeler
  • 12 tane girit kabağı orta boy
  • 650 gr kemik tavuk but kuş başı
  • 2 baş kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 avuç pirinç
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet taze nane
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 tatlı kaşığı tuz (siz gene damak tadınıza göre miktarını ayarlayabilirsiniz)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • yeteri kaynar kaynar su
Yapılışı
  1. Tavuk etleri robotta iyice parçalanana kadar çekilir. Çokda püre haline getirmemek için robotu kesik kesik çalıştırmakta fayda var. Çekildikten sonra bir tabağa alınır.
  2. Gene robotta maydanoz, nane ve kuru soğan incecik parçalatılır.
  3. Geniş bir kasede tüm malzeme birbirine karıştırılır. İster kaşıkla ister elle birbirine yedirilir.
  4. Yıkanan kabakların arzu edilirse kabuk kısımları çatalla çizik çizik kazınır. Ama ben gerek görmedim. Zaten başlı başına estetik bir sebze daha çok süslemeye gerek yok. Şapkaları bıçakla kesildikten sonra bir yemek kaşığı yardımıyla içleri oyulur. Sadece çekirdekli kısmı çıkarmaya dikkat edin. Çok da etinden almayın derim. Yalnız kabağın kabuğu kalmasın yani.
  5. Oyulan kabakların içine malzeme doldurulur. İyice ağzına kadar sıkı sıkı doldurmayın. Pirinçlere şişecek yer bırakın ki geniş geniş yayılsınlar.
  6. Geniş tabanlı çelik bir tencereye tüm kabaklar yanyana dizilir. Eğer sığmazsa üstünede koyabilirsiniz. Ama dikkat edin alttakiler çok ezilmesin. Dolmaların içlerine gelmeyecek şekilde tencerenin kenarından kabakların yarısından bir parmak eksik gelecek kadar kaynar su ilave edilir. Ekstradan üzerlerine zeytinyağ gezdirilir. Kabak pişerken fazlasıyla su saldığı için su miktarını çok fazla koymayın.
  7. Pirinçler iyice pişip şişene kadar önce harlı, kaynadıktan sonra kısık ateşte pişirilir. Tavuk ete göre daha çabuk pişsede pirinçler normal etli dolmaya göre bu dolmada daha uzun sürede pişiyor. Onun için pirinçlerinizin piştiğinden emin olun.
  8. Sıcak sıcak ama mutlaka bir kaşık yoğurtla beraber afiyetle tüketilir...
Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Gerçekten bayıldım bu tarife
    En kısa yapacağım, Ramazan bitmeden.

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor.Ellerine sağlık Yaseminciğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor... evet oruçluyken yemek hazırlaması çok zor... dolman çok güzel olmuş...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık,
    benim için farklı bir tad olmuş, dolmaları kıyma kullanarak yaptığım göz önüne alınırsa...
    Farkı tariflere açık olduğum için deneyeceğim.
    Çektiğiniz fotoğrafta çok şık durmuş.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık.

    Bloğumda sizin için bir ödül var.
    Alırsınız sevinirim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. görüntü çok cici ya, bayıldım. ellerine sağlık. ben de et sevmeyenlerdim ama haftasonu yaptırdığım kan tahlilimde yine kansız çıktım. yine bu aralar ete başladım yani. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Rumeli paçası benim her akşam yediğim ise dehşet güzel birşey, iftarı onunla yapınca başka birşey yiyemiyorum ben. Her akşam nasıl yiyorum peki? Karşı komşumuz sağolsun, her akşam bir tabak çorbamız mutlaka geliyor. Ramazan'a özel, koyu kıvamlı oluyor, çorba demek biraz haksızlık oluyor. Yemek başlı başına...
    Ne olur yap tarifini paylaş, teyze el kararı yapıyor, bir de Rumeli şivesiyle anlatıyor, velhasıl bu güzel çorbayı kıvamında yapmak nasip olmadı bana.
    Bu arada aynı şekilde 2 yıl sonra yeniden oruç tutmak kısmet oldu. Gözüm korkuyordu ama bir kolaylık veriyor Mevlam.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglık canım.. her zamanki gibi harika gozukuyor.

    bu arada sana bir hediyem var, lutfen linke tıkla:

    http://durucanakcioglu.blogspot.com/2009/08/ilk-odulmimilginclikler.html

    YanıtlaSil
  9. CANIM BENİM SAHANE OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK

    YanıtlaSil
  10. Çok hafif ve lezzetli bir tarif olmuş gerçekten de. Ellerine sağlık. bu Girit Kabağını görüyorum ama hiç denemedim. En kısa zamanda evime yerleşir yerleşmez deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. görüntü muhteşem tadıda öyledır mutlaka
    bu arada bende 2 yıl aradan sonra oruç tutuyorum ve çok zorlandım ılk zamanlar nedense
    Allah kolaylıklar versın tüm oruçlu müslüman kardeşlerımıze
    sevgıler..
    FIRUZE

    YanıtlaSil
  12. yasemincim seninde tarifler birbirinden güzel.. bende sürekli takip ediyorum.. senin de güzel haberlerini alıyorum.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Girit'ten ellerine sağlık demek istedim :)
    Nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin