10 Nisan 2008 Perşembe

Dünyayı Güzellik Kurtaracak

Canım Burçin bu yeni başlayan ve gerçekten güzek mesajı olan mimde beni sobelemiş. Ne kadar da iyi etmiş.
Bu resmi ilk sevgili Pınar'ımın sayfasında gördüğümden beri her baktığımda içim yanıyor. Hele şimdi Sencer paşam kucağımda yatarken daha da fazla. Annem anne olmadan anlayamazsın derdi hak'katen de öyleymiş. Annelik duygusu bir kadına verilmiş en büyük lütuf bence. Aynı zamanda da en büyük imtihan. Çünkü artık daha hassassın daha duyarlı! Ve omzunda daha çok yük daha çok sorumluluk var! Ama bu sorumluluk hissettirdiği güzel duygunun yanında pire deve misali!
Daha önceden bir haberde cami avlusuna bırakılan çocuk sizin için haberken şimdi bir dram oluyor. O çocuğu bulayım bağrıma basayım istiyorum. Sokaklarda gördüğüm dilenci annelerinin sırtında kaygısızca kendilerini güvende hisseden bebelerin akıbetlerininde dilencilik olduğunu bile bile birşey yapamamak beni mahvediyor. Daha küçük yaşında hayat meşgalesine düşmüş bir çok insan evladının omuzlarına yüklenmiş olan yükten nasıl ezildiğini gördüğümde karun kadar zengin olsam hepsini toplasam himayeme alsam diyorum.. ve daha da diyorum diyorum diyorum.. Ama yapabildiklerim o kadar az ki...
Mimde çocukluğumuzdan hatırladığımız bir şarkı ve şuan da hissettirdiklerini yazmak gerekiyor. Benim çocukluğum aynen Burçin gibi Sezen Aksu ile geçti. En çok da Sezen Aksu '88 albümü ile. O albümden en sevdiğim şarkıda "Bir Çocuk Sevdim"di.

Bir çocuk gördüm uzaklarda
Gözleri kederli hatta korkulu
Her şeye rağmen biraz gülümsedi çocuk
Sıcak sade ama biraz kuşkulu

Bir çocuk sevdim uzaklarda
Sanıyordum ki onun özlemi de buydu
O ise bir bakışta beni örtülerimden
Yalnızca ve yalnızca duygularıyla soydu

Ben böyle yürek görmedim böyle sevgi
Şimdi çocuk büyümekte günbegün
Bütün hüzünleri okşadı birer birer
Gizli bir ümide sarılarak biraz küskün

Bir çocuk gördüm uzaklarda
Biraz çocuk biraz adam biraz hiçti
Ellerinde yaşlı zaman demetleri
Daha önce denenmemiş yeni bir yol seçti

Bir çocuk sevdim uzaklarda
Bir elinde yarın öbür elinde dün
Erken ihtiyarlamaktan sanki biraz üzgün
Dünyanın haline bakıp güldü geçti

Şuanda bu şarkı bana sadece geçimişimi hatırlatıp duygulandırıyor.. O günlerde hayatta ne kadar çok hayaller barındıyordum.. Halende hayallerim var ama artık nedendir daha bir yere basar oldum. Heralde büyüyorum...

Bende bu mim de Müge, Müge ve Selen'i seçtim...

5 yorum:

  1. Yaseminciğim,
    Katılımın için çok teşekkür ediyorum. Harika bir yazı hazırlamışsın.
    O dönemdeki tüm Sezen Aksu şarkılarının olduğu gibi bu şarkıya da bayılırım. Beni de o günlere götürdün şimdi. Aaahhh ahhh....
    Sevgiler kocaman...

    YanıtlaSil
  2. Çok duyarlısınız...
    emeğinize sağlık canım;)

    YanıtlaSil
  3. çocuk istismarının önlenmesi hakkındaki yazınızı çok beğendim.sezen aksunun sözleri de yazıyı tamamlamış.tebrikler.

    YanıtlaSil
  4. seve seve katildim burcincim :)

    pericim elimizden bu geliyor sadece :(

    fortuna sagolasin..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin