2 Haziran 2007 Cumartesi

Bademli Çikolatalı Peksimet

Cikolatali Peksimet

Bilmem siz peksimet nedir bilirmisiniz. Anneannemin özel bir tatlısımı tuzlusumu desem ama tahinli ve haşhaşlı böyle fosur fosur kabaran bir hamurişidir peksimet. Ben bu sefer peksimeti çikolatalı ve bademli yaptım. Tahinlinin yerini tutmasa da olağanüstü bir lezzetti. Hatta görüntüsü okadar güzeldiki bir resim göstermek yetersiz geldi, üç tane resim koydum bende. Hatta peksimetin yanına minik salyangozlarımıda koydumki onlarında gözleri bayram etsin :)

Cikolatali Peksimet

Tarif "Chocolate - cooking with the world's best ingredient" kitabından uyarlanmıştır..

Malzemeler

Hamuru İçin
  • (450 gr) 4 su bardağı un
  • 1/2 tatlı kaşığı tarçın
  • (50 gr) 1/4 su bardağı tereyağ yumuşak küpler halinde
  • (50 gr) 1/4 su bardağı şeker
  • 1 paket instant maya
  • 1 yumurta sarısı
  • (120 ml) 1/2 su bardağı su
  • 4 yemek kaşığı süt
  • üzerine sürmek için sulandırılmış bal (eğer varsa akçaağaç şurubu veya benzeride olabilir)
İçini doldurmak için
  • 3 yemek kaşığı tereyağ erimiş
  • 50 gr şeker
  • 1 su bardağı damla çikolata veya parçalanmış bitter çikolata
  • 75 gr badem parçalanmış
Yapılışı
  1. 23 cmlik kek kalıbını (mümkünse kelepçelilerden olsa daha iyi parçalanmadan çıkarmak için) yağlayın.
  2. Tarçın, un ve yağı yice birbirine karıştırın ufalanmış ekmek görüntüsüne gelene kadar. Şeker ve mayayıda ekleyin.
  3. Ayrı bir kapta yumurta sarısını su ve süt ile çırpın. Kuru karışıma ilave edin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  4. Hamuru 40 X 30 cm lik bir dikdörtgen olacak şekilde açın.
  5. Erimiş olan tereyağı fırça yardımıyla hamura sürün. Şeker, çikolata ve bademi serpiştirin.
  6. Sonra hamuru uzun bir silindir olacak şekilde yuvarlayın. 12 tane eşit parçaya kesin. (Benimkiler baştan pek eşit olmayınca haliyle şekilde tepeceikler oldu :) Onun için siz eşit bölmeye dikkat edin).
  7. Birbirine yakın olacak şekilde kek kalıbına dizin. En az 1,5 saat kabarması için ılık bir ortamda üzerini örterek dinlenmeye bırakın.
  8. Önceden ısıttığınız 180 derece fırına 35-40 dakika pişirin. Piştikten sonra az suyla sulandırılmış balı veya akçaağaç şurubunu ılıkken üzerine sürün. İster ılık ister soğuk servis yapın.
Afiyet olsun....

Cikolatali Peksimet

6 yorum:

  1. Yasemin'ciğim değişik ve hoş bir lezzet olmuş ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Yasemincim, süper görüntüsü olan harika bir şey olmuş bu, valla tebrikler. Ben bazı fırınlarda görürüm bu şekli, ama adına genelde lokum dendiğini duydum, haşhaşlı lokum gibi..
    Ama seinki hakketen sanat eseri gibi olmuş.
    Ben oylamaya katılmayacağım nedense, bu kadar güzel blogların içinde benimki daha çok acemi gibi geliyor bana. Sana başarılar canım..

    YanıtlaSil
  3. Yasemincim bu arada sana bir mail attım ama eline ulaştımı acaba?

    YanıtlaSil
  4. selam nalancim afiyetler olsun :)

    selam mugecim gercekten gorundugu kadarda lezzetli. lokum dendigini senden duydum ilk. zaten lokum gibi bi lezzet :) oylamaya katilsaydin keske sanki ben cok profesyonelim amac eglence olsun :) afiyet olsun..

    mailime henuz bakamadim bi sorun var ama bakar bakmaz cevap veririm canim..

    YanıtlaSil
  5. Cok tatli!!!!!! Cok Guzel gorunuyor!!!!!!!
    It seems very tasty! And i like everything chocolate!!!!!!!

    Im drinking coffee at the moment in office 8(((((((((( and looking at your cake-foto! :o)

    Ira

    YanıtlaSil
  6. heyo iraa!!!

    i promise that, next time u'll come i'll prepare one for u!!!

    cu!!!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin