28 Ocak 2015 Çarşamba

Brokoli Çorbası

Dur dur hemen burun kıvırma gel bi tadına bak sonra karar ver ;) #brokoliçorbası #yaseminmutfakta

Dur yahu hemen kapatma sayfayı..Neymiş brokoli sevmiyormuş. Yahu sen brokoliyi pişirmeyi bilmiyorsun ondan :) Bak şimdi tüm önyargılarından kurtul, bir koçan brokoli al gir mutfağa şu çorbayı pişir. Ön yargılarından kurtul ;) Gerçekten bana güvenmiyorsan kendine güven.. senin elinin değdiği bir sebze nasıl lezzetli olmaz ki :) Bak şimdi nasıl da cazip oldu dimi bi anda..
Velhasılın aslında brokoliyi yanlış tanıtmışlar bunca zamandır bizlere.. Bizim evde makarnada, eriştede, ette, çorbada, tek başına salatada hemen hemen her yemek türünde kullanılır brokoli. Azimliyim bu blogda da bol bol anlatıcam size brokolili lezzetler. Maksat içinizdeki ön yargılardan sizi kurtarmak. Öyle burun kıvırmadan "neeeeee brokoolliimiiiiiiii, bırak tabağı tencereyle kepçeyi getir hepsini yicem!!" diyene kadar durmak yok yola devam.. Daha önce zeytinyağlı  brokoli yemeğini okumuşsundur belki blogda.. Bu ilk değil yani, son da olmayacak :)
Yapımı pratik, pişmesi kısa süren, işten eve gelince yarım saatten kısa sürede sofrada hazır olacak bi yemek..

Bugün günlerden #brokoliçorbası :) #yaseminmutfakta

Malzemeler
  • 1 demet brokoli
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 lt kaynar su (yarısını tavuk suyu yaparsanız çok çok daha lezzetli olur)
  • tuz
  • karabiber
  • 2 çay kaşığı zerdeçal 
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
Yapılışı
  1. Brokiliyi en kalınn sapından ayırıp akan suda yıkayın. Çok küçük olmamakla beraber rastegele doğrayın. Zaten sonunda el blendarı ile parçalayacağımız için çokda önemli değil doğrama şekliniz.
  2.  Soğanın kabuğunu soyup akan suyun altında yıkayın. Bıçakla dörde bölün. 
  3. Çelik tencereye yağları koyun. Unu ekleyin. Unun rengi dönüp kokusu geçene kadar 5 dakika karıştırarak kavurun. 
  4. Kaynar suyu yavaş yavaş tencereye ilave edin. Bu arada sürekli karıştırın ki topaklanma olmasın.
  5. Brokoliyi, soğanı ve sarımsağı tencereye ilave edin. Baharatları damak tadınıza göre ekleyin. Kaynayana kadar harlı ateşte, kaynamaya başlayınca kısık ateşte soğanlar yumuşayana kadar pişirin. En fazla 15 dak sonra pişmiş olacaktır.
  6. Servisden önce blenderdan geçirin. Sıcak olarak kızarmış ekmek parçalarıyla servis edin..
Afiyet olsun.. 

Not: Blenderdan geçirdikten sonra çorbanız kıvam olarak çok koyu gelirse az daha kaynar su ilave edip yeniden kaynatın. Çok sıvı olursa başka bir kasede 2 tatlı nişastayı az su ile çözün ve çorbaya ilave edin. Bir taşım kaynatın. 

6 yorum:

  1. Brokoliyi cok severim. Kofte, corba, omlet, salata...nerdeyse her yemeye yakisiyor.
    Ellerine saglik canim...

    YanıtlayınSil
  2. Yazının başlığı çok hoş olmuş ama ben brokoliyi ve brokoli çorbasını sevenlerdenim. :) ellerinize sağlık

    YanıtlayınSil
  3. Elinize sağlık çok lezzetli bir çorba unu kavurmak daha da lezzetli yapar heralde sevgiler

    YanıtlayınSil
  4. Valla ben çok severim brokoliyi de çorbasını da :) Ama çorbaya azıcık krema ilavesine de hayır demem :) Yeni tarifleri de bekleriz. Sevgiler...
    Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlayınSil
  5. çoğu kişi sevmiyor ama brokolinin tüm yemeklerini seviyoum ben. ellerinize sağlık.

    YanıtlayınSil
  6. Zevkle okudum yazını ve tarifini. Ben bu çorbaya süt de eklerim ama bir kere de böyle deneyeceğim. Eline sağlık.

    YanıtlayınSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin